• Smurfgnutten

    Att leva utan vänner

    Lite bakgrund

    Idag en man på 41 år gammal, har ett fint hem, hund, bil, företag osv osv. Skiljde mig i höstas.

    Men i hela mitt liv, då menar jag från småbarnsåren till nutid. Så har jag aldrig haft en vän. Jag hade en vän under några veckor på somrarna när jag växte upp.

    Det finns många anledningar och möjliga förklaringar till varför och hur det blev så här men dom är så långa att jag har svårt att få ner dom tankarna här.

    I arbetet så är jag social och framåt men jag har märkt dom senaste åren och väldigt mycket sen jag skiljde mig att ensamheten börjar påverka mig till den grad att det tar emot att träffa människor, till och med att gå med hunden kan vara svårt nu med tanke på att jag riskerar att träffa någon efter vägen.

    Jag vet att jag mår bättre bland människor men jag är nu mer isolerad än någonsin.

    Frågan om hur man träffar vänner börjar kännas överspelad för det känns mer och mer som att det bara handlar om överlevnad.

    Jag vill med detta bara testa att öppna mig lite här och se om något gott kan komma ut av det

  • Svar på tråden Att leva utan vänner
  • Kjell2

    Om du vill börja träffa människor, skaffa lite umgänge och på sikt vänner så aktivera dig i någon förening eller hobby. Kan vara allt från välgörenhet, intresseorganisationer, politik eller någon herrklubb.

Svar på tråden Att leva utan vänner