• Mamma77

    Narkos

    Hej

    Jag har precis plussat. Är på dag 35 och har en cykel på 28.

    Har 3 barn och 17 missfall,

    1

    Son 2003, 16 missfall, dotter 2013, 1 missfall, dotter 2016. Jag är nu 43.

    Jag är väl i V5-6 nånting nu.

    Nu är saken att jag har en planerad akut operation nu på torsdag 13/6 som innebär narkos. Går det? Operationen är nödvändig då min arm sticker , värker och domnat pgr av en skadad nerv. Hjälp mig någon! Vågar jag sövas?

  • Svar på tråden Narkos
  • Tveksamt

    Är det säkert att operationen genomförs med sövning som anstesi, det finns ju fler sätt att hantera det.
    Oavsett vilket så är knappast någon på familjeliv lämplig att svara på dina funderingar utan det måste du ta med din läkare och anestesiläkare. Det är bara de som kan få det kompletta bilden av ditt tillstånd, din historik, hur akut det är i relation till graviditeten och ev. alternativ till sövning bedövning vid op.


    Ett bra argument behöver ingen hög röst. Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
  • Tveksamt

    Det är ju förstås ett alternativ.
    Det var för mig inte riktigt tydligt att det var trådens syfte. Vet inte hur det är med andra, men när jag läser "vågar jag...?" och "går det?" så handlar det om vilka risker som finns och om det är möjligt utifrån givna förutsättningar, och det är inget någon här kan svara på.
    Så för att svara på de faktiska frågorna du ställde, se mitt tidigare inlägg.

    Vill du helt enkelt prata om hur det känns och hur andra upplevt det så skulle jag, i all välmening (verkligen), råda dig att göra om tråden, uttrycka tydligt att det är detta det gäller och även en lite mer informativ rubrik så blir det lättare att hitta den för de som har blivit sövda. Exempelvis "erfarenheter av att bli sövd efterfrågas".

    Hur som helst, lycka till!


    Ett bra argument behöver ingen hög röst. Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
Svar på tråden Narkos