• Mammaanonym2barn

    Gjort vul idag 8+6 enligt mina beräkningar, kunde inte så att hjärtat slog

    Var idag på tidigt vul 8+6 enligt mina beräkningar, min senaste mens första dag var 9/4. Har ungefär 31 dagar emellann varje mens. Dem kunde inte se något tickande hjärta, ville att jag skulle komma tillbaka om en vecka, hon sa att det kunde vara för tidigt att se eller att graviditeten har avstannat, är så orolig och ledsen nu, någon som vart med om att hjärtat sedan har tickat en vecka senare ?

  • Svar på tråden Gjort vul idag 8+6 enligt mina beräkningar, kunde inte så att hjärtat slog
  • Anonym (jelle)

    tyvärr inte. men håll ut. Hoppet finns! Du har inte fått nåt sista besked än.

  • Anonym (Hjärta)

    Det finns de solskenshistorier som påminner om det du går igenom. Om du skrollar igenom Gravid-forumet så finns det en tråd längre ner dr en tjej gjorde vul och läkare sa att hon skulle ta cytotec men på något sätt så väntade hon 1 eller 2 veckor och därefter så tickade ett hjärta starkt.

    Jag hade inte samma tur tidigare i år. Skulle göra vul i v.8+2 pga rosa flytningar sen v.5+5 men man såg inget hjärta. Fick ny tid en vecka framåt men 2 dagar efter besöket så fick jag missfall. Graviditeten hade avstannat i v5+5 men kom inte ut förrän ca 3 veckor senare.

    Vi är gravida igen och är i 8+1. Gjorde vul i tisdags och ska göra ett till nästa måndag. Dock har jag börjat få lite rosa flytningar men det hade jag också när jag väntade vår dotter och det gick bra.

    Hoppas ni ser ett hjärta vid nästa besök!

Svar på tråden Gjort vul idag 8+6 enligt mina beräkningar, kunde inte så att hjärtat slog