• 2barnsmamman96

    Gravid vecka 5+3

    På bim-1 till bim+3 var alla test negativa, så plussade först på bim+3, enligt min sista mens ska jag nu vara i vecka 6 (5+3). Men igår på 5+2 gjorde jag ett clearblue digital med veckoindikator. Som visade gravid vecka 1-2, bör jag kanske ställa in mig på missfall igen? :/

  • Svar på tråden Gravid vecka 5+3
  • 2barnsmamman96
    emphz skrev 2019-06-11 16:17:14 följande:

    Du kan ju också ha haft äl senare än du tror :)


    Ja jo det är ju sant, jag hade äl känningar den 19 maj, brukar känna av det väldigt väl.

    Men hade även lite små äl känningar den 20 maj
  • Gullrankans

    Man kan inte testa sig fram till ett missfall. Urinen kan vara olika koncentrerad och därför får man olika testresultat. Du gör bara dig själv orolig för ingen nytta och testen är inte billiga direkt :/.

    Jag gjorde lika min förra graviditet. Testade varje vecka för att se så att veckoindikatorn ändrades, vilket det gjorde. När jag skulle göra ul i vecka 8 så hade graviditeten avstannat i vecka 5.

    Det jag vill säga är att det hjälper inte att testa sig fram för att se om det blir MF eller inte. Jag tror snarare att det bara bidrar till mer och jobbig oro. Önskar verkligen att jag inte oroat mig så fruktansvärt. En hel månad bortslösad på ångest och oro för något jag ändå inte kan göra något åt. Försök att slappa av även om det är lättare sagt än gjort.

Svar på tråden Gravid vecka 5+3