• Svar på tråden Vaccin - Spanien
  • Teresia0407
    Långbenopluto skrev 2019-06-15 15:15:50 följande:

    Jo, hon behöver vaccin mot hepatit.


    Okej, fast ovanstående säger ju tvärtom?
  • Teresia0407
    Frejv skrev 2019-06-15 08:05:04 följande:

    Nej det behöver hon inte! =) trevlig resa!


    Okej, nedanstående säger tvärtom?
  • Frejv

    Jag reser mycket till Spanien Gran Canaria. Och jag har fått lära mig att det är bra att vaccinera mot hepatit om man är i riskgrupp. Är din dotter svag i immunförsvaret?

    Då kan det vara bra!

  • Teresia0407
    Frejv skrev 2019-06-16 19:39:47 följande:

    Jag reser mycket till Spanien Gran Canaria. Och jag har fått lära mig att det är bra att vaccinera mot hepatit om man är i riskgrupp. Är din dotter svag i immunförsvaret?

    Då kan det vara bra!


    Nej inte alls, mer än Pälsdjursallergiker. Vad tror du då, vi ska till Teneriffa och vara där 1 v? Undvika vatten på kran, viss kost?
  • Solarn
    Teresia0407 skrev 2019-06-15 07:56:52 följande:

    Reser med ett barn på 11 år till Spanien 1 v, behöver hon resevaccin?


    1177
  • Teresia0407
    Ällingen skrev 2019-06-16 20:10:41 följande:

    Säger som Frejv. Hon behöver inte vaccinera sig om hon inte tillhör riskgrupp.


    Är pälsdjursallergi riskgrupp tro ?
  • Ällingen

    Nej, det är inte någon riskgrupp. Jag är helt övertygad om att många faller för hepatitreklamen som går på tv emellanåt. Jag har åkt till Spanien/Gran Canaria sen 70-talet när jag var liten/yngre och jag har aldrig vaccinerat mig. Har ätit mjukglass, sallad och annat man tyckte förr man skulle vara försiktig med. Nu menar jag ju inte att hon ska trycka i sig mjukglass =), men mathållningen där är så mycket bättre idag än då på den tiden. Lite vatten från kranen är inte heller farligt, smakar visserligen inte så gott, så bara därför kommer hon nog inte att vilja dricka det. =)

  • Teresia0407
    Ällingen skrev 2019-06-16 20:21:50 följande:

    Nej, det är inte någon riskgrupp. Jag är helt övertygad om att många faller för hepatitreklamen som går på tv emellanåt. Jag har åkt till Spanien/Gran Canaria sen 70-talet när jag var liten/yngre och jag har aldrig vaccinerat mig. Har ätit mjukglass, sallad och annat man tyckte förr man skulle vara försiktig med. Nu menar jag ju inte att hon ska trycka i sig mjukglass =), men mathållningen där är så mycket bättre idag än då på den tiden. Lite vatten från kranen är inte heller farligt, smakar visserligen inte så gott, så bara därför kommer hon nog inte att vilja dricka det. =)


    Okej, då tänker jag att vaccinera sig kontra låg risk blir att inte vaccinera sig. Man får tänka sig för lite bara och ha lite sunt förnuft. Tänker oxå att resebyråerna har vissa krav på hotellen hit och dit.
  • Teresia0407
    Ällingen skrev 2019-06-16 21:49:28 följande:

    Jag tycker du tänker helt rätt. Önskar er en jättemysig vistelse med god mat och mycket bad!


    Tack så mycket, ska göra allt jag kan
  • Teresia0407
    PappaAnnorlunda skrev 2019-06-16 22:03:12 följande:

    Varför inte googla på orden resevaccination och Spanien? Gör du det hittar du omedelbart expertsvar på din fråga.


    Förstår mig inte på svaren, är så luddigt.
Svar på tråden Vaccin - Spanien