• SunSet

    Orolig att jag är längre gången

    Ja som rubriken lyder är jag orolig att jag är längre gången än vad jag "ska" va.

    Jag gjorde Kub test men fick inte veta vilken vecka jag va i. Bad om

    att få resultatet hemskickat men där stog det bara fosterdiagnostik v 12-14.

    Och i så fall är det som jag också räknar att jag då va 13+2.

    Men jag är så rädd att RUL om 2 veckor ska visa att jag är typ i vecka 24.

    Anledningen till min rädsla är att vi hade en gruppsex grejj månaden innan och

    jag kan helt enkelt inte sluta nojja att jag kan ha blivit gravid med någon annan.

    Berätta för Bm och hon sa att nää då hade du varit i v 17 när du gjorde kub ultraljudet

    så du kan va lugn. Men jag är inte det ändå.

    Är det så stor skillnad så dem hade sett att jag va så långt gången på ultraljudet?

  • Svar på tråden Orolig att jag är längre gången
  • Twinmom13

    Ja, hade du varit i vecka 17 så hade dom märkt det. På kub mäter man nackspalten och den växer ihop v 14 så då hade dom inte kunnat mäta.

    ( därav görs kub v 10-13)

  • Anonym (såklart)

    jag är ganska säker på att detta är en typisk hittepågrej som så många andra i inlgg är på familjeliv. MEN om det mot all förmodan är ett seriöst inlägg, så 1) har du läst på om kub? hade du varit i vecka 17 så hade det itne gått att genomföra ett kub test vilket en enkel googling hade kunnat berätta för sig. 2) låter du en annan kille komma i dig om du inte äter preventivmedel? ja, då får du faktiskt skylla dig själv.

  • SunSet
    Anonym (såklart) skrev 2019-06-15 18:16:54 följande:

    jag är ganska säker på att detta är en typisk hittepågrej som så många andra i inlgg är på familjeliv. MEN om det mot all förmodan är ett seriöst inlägg, så 1) har du läst på om kub? hade du varit i vecka 17 så hade det itne gått att genomföra ett kub test vilket en enkel googling hade kunnat berätta för sig. 2) låter du en annan kille komma i dig om du inte äter preventivmedel? ja, då får du faktiskt skylla dig själv.


    Jaa det va ett seriöst inlägg och du verkar bara så exttemt dryg. Jag har googlat och inte fått fram något som känts lugnande. För det andra har jag visst skyddat mig och det gjorde jag även med pojkvännen och ändå blev jag gravid.

    Behåll dina dryga moralpredikningar för dig själv jeeezus
  • Anonym (såklart)
    SunSet skrev 2019-06-15 18:35:33 följande:
    Jaa det va ett seriöst inlägg och du verkar bara så exttemt dryg. Jag har googlat och inte fått fram något som känts lugnande. För det andra har jag visst skyddat mig och det gjorde jag även med pojkvännen och ändå blev jag gravid.

    Behåll dina dryga moralpredikningar för dig själv jeeezus
    den första sökningen som kommer upp på kub testning är denna: https://www.1177.se/barn--gravid/graviditet/undersokningar-under-graviditeten/kub--kombinerat-ultraljud-och-blodprov/ den ger ett tydligt svar så mest troligt har du inte ens klarat att läsa informationen ordentligt. Jag är även övertygad om att din barnmorska och den som utförde ditt kubtest förklarade detta, speciellt eftersom du ställde frågan att du trodde du var längre gången och din barnmorska sa nej det är du inte? Jag är inte dryg bara helt otroligt trött på viss tröghet som finns på detta forum. Det är SJÄLVKLART att ultraljudsnarnmorskan hade sett om du va i v 17 på testningen för då hade hon inte kunnat genomföra testningen för nackspalten hade inte gått att mäta.
  • Anonym (Hanna)

    Det är som de andra skriver, kub kan inte utföras i v 17

Svar på tråden Orolig att jag är längre gången