• Anonym (Utseendet)

    Går höger eller vänster politiskt personer mest på utseendet vid sex och förhållande?

    Går höger eller vänster personer politiskt mest på utseendet vid sex och förhållande?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Går höger eller vänster politiskt personer mest på utseendet vid sex och förhållande?
  • Anonym (Utseendet)
    Anonym (Tror) skrev 2019-06-15 19:36:06 följande:

    Tror att det är blandat.


    Vet att de borgerliga partiernas ledare ska vara mer snygga än de rödgrönas enligt media.

    Så tänkte de kanske går mer på utseende

    Plus vet överklass personer som festar på Stureplan mycket och brukar bryr sig om sitt utseende mycket.
  • Anonym (Utseendet)
    Anonym (Utseendet) skrev 2019-06-15 19:38:36 följande:

    Vet att de borgerliga partiernas ledare ska vara mer snygga än de rödgrönas enligt media.

    Så tänkte de kanske går mer på utseende

    Plus vet överklass personer som festar på Stureplan mycket och brukar bryr sig om sitt utseende mycket.


    Hade en sån studievägledare som var stureplanstjej när jag gick på gymnasiet för 4 år sedan.

    Hon var dessutom emot feminism enligt vad hon sa.
  • Tecum

    Det handlar mer om individen än om politisk tillhörighet. Men om jag ska säga något är intrycket att vänsterpersoner, i synnerhet kvinnor, är mer impulsiva och spontana och för sådana personer är första intrycket jätteviktigt och där kommer utseendet in.

  • Anonym (cool och avundsvärd)

    De går på utseendet på olika sätt. Högermänniskor bryr sig mer om materiell status, dyra handväskor och bling bling, medan vänstermänniskor varav majoriteten konstnärstyper eller hipsters går mer på kläder, frisyrer, rätt adresser ( i och för sig båda), rätt utbildningar, musiksmak, politiska och kulturella värderingar osv.
    Vissa vänstermänniskor har en tendens att gå åt bohemhållet och se rätt schaviga ut, medan högermänniskor kan se väl mainstream eller fantasilösa ut.
    För vänstermänniskor är det extremt viktigt att umgängeskretsen är röd. Högern kan vara lite mer toleranta med olika politiska läggningar eftersom de sällan är särskilt politiska eller speciellt intellektuella alls. Kapitalismen är deras enda och huvudsakliga religion

  • Anonym (x)
    Anonym (Utseendet) skrev 2019-06-15 19:38:36 följande:
    Vet att de borgerliga partiernas ledare ska vara mer snygga än de rödgrönas enligt media.

    Så tänkte de kanske går mer på utseende

    Plus vet överklass personer som festar på Stureplan mycket och brukar bryr sig om sitt utseende mycket.
    Ha ha det har jag aldrig hört något om! Att media framhåller att de borgeliga partiernas ledare skulle vara mer snygga. Jämför Jytte Guteland eller Fridolin med Marit Paulsen och Bert Karlsson liksomSkrattande
    Eller menar du att frikyrkobitchen Bush Thor skulle dra upp snyggfaktorn i det blå laget? Finns säkert någon på kristna tidningen Dagen som dreglat över Thors utseende i någon kolumn. Men, inga frikyrkliga är sexiga! Kristi brud någon?

    Dessutom måste man inte rösta höger bara för att man råkar vara "överklass" eller övre medelklass (eller festa på Stureplan en liten del av sitt liv, de flesta som hänger där gör det under en kort period och kan ha vilken bakgrund som helst, medan endast de depraverade, div b-kändisar och föredettingar hänger kvar år efter år, dessutom bryr sig folk om utseende på bra många fler ställen än Stureplan!).
    Min släkt är full av frimurare och Marior, med yrken som civilekonomer, lärare (från ky till professor och allt däremellan) och ingenjörer av olika tekniska slag men de är intellektuella för det så de flesta röstar grönt eller rött och några enstaka på liberaler eller center.

    Men, men du har precis gått ut gymnasiet så du har gott om tid att lära dig att allt inte är svart eller vitt: )

    Politisk tillhörighet har absolut ingenting att göra med ens utseendepreferenser eller utseendefixering! 
  • Anonym (Utseendet)
    Anonym (x) skrev 2019-06-16 01:31:00 följande:

    Ha ha det har jag aldrig hört något om! Att media framhåller att de borgeliga partiernas ledare skulle vara mer snygga. Jämför Jytte Guteland eller Fridolin med Marit Paulsen och Bert Karlsson liksom

    Eller menar du att frikyrkobitchen Bush Thor skulle dra upp snyggfaktorn i det blå laget? Finns säkert någon på kristna tidningen Dagen som dreglat över Thors utseende i någon kolumn. Men, inga frikyrkliga är sexiga! Kristi brud någon?

    Dessutom måste man inte rösta höger bara för att man råkar vara "överklass" eller övre medelklass (eller festa på Stureplan en liten del av sitt liv, de flesta som hänger där gör det under en kort period och kan ha vilken bakgrund som helst, medan endast de depraverade, div b-kändisar och föredettingar hänger kvar år efter år, dessutom bryr sig folk om utseende på bra många fler ställen än Stureplan!).

    Min släkt är full av frimurare och Marior, med yrken som civilekonomer, lärare (från ky till professor och allt däremellan) och ingenjörer av olika tekniska slag men de är intellektuella för det så de flesta röstar grönt eller rött och några enstaka på liberaler eller center.

    Men, men du har precis gått ut gymnasiet så du har gott om tid att lära dig att allt inte är svart eller vitt: )

    Politisk tillhörighet har absolut ingenting att göra med ens utseendepreferenser eller utseendefixering! 


    Gå in och kolla på länken
  • Anonym (Utseendet)
    Anonym (x) skrev 2019-06-16 01:31:00 följande:

    Ha ha det har jag aldrig hört något om! Att media framhåller att de borgeliga partiernas ledare skulle vara mer snygga. Jämför Jytte Guteland eller Fridolin med Marit Paulsen och Bert Karlsson liksom

    Eller menar du att frikyrkobitchen Bush Thor skulle dra upp snyggfaktorn i det blå laget? Finns säkert någon på kristna tidningen Dagen som dreglat över Thors utseende i någon kolumn. Men, inga frikyrkliga är sexiga! Kristi brud någon?

    Dessutom måste man inte rösta höger bara för att man råkar vara "överklass" eller övre medelklass (eller festa på Stureplan en liten del av sitt liv, de flesta som hänger där gör det under en kort period och kan ha vilken bakgrund som helst, medan endast de depraverade, div b-kändisar och föredettingar hänger kvar år efter år, dessutom bryr sig folk om utseende på bra många fler ställen än Stureplan!).

    Min släkt är full av frimurare och Marior, med yrken som civilekonomer, lärare (från ky till professor och allt däremellan) och ingenjörer av olika tekniska slag men de är intellektuella för det så de flesta röstar grönt eller rött och några enstaka på liberaler eller center.

    Men, men du har precis gått ut gymnasiet så du har gott om tid att lära dig att allt inte är svart eller vitt: )

    Politisk tillhörighet har absolut ingenting att göra med ens utseendepreferenser eller utseendefixering! 


    Det borde inte vara omöjligt att utseendepreferenser är olika. Det är ju inte samma sorts människor generellt plus det finns ju studier att exempelvis vänsterpartister har generellt sex på ett annat sätt än kristdemokrater

    www.aftonbladet.se/relationer/a/3jR21A/kristdemokrater-har-mest-sex

    www.amelia.se/artiklar/sa-lever-en-genomsnittlig-v-valjare/
  • Anonym (x)
    Anonym (Utseendet) skrev 2019-06-16 10:05:10 följande:
    Det borde inte vara omöjligt att utseendepreferenser är olika. Det är ju inte samma sorts människor generellt plus det finns ju studier att exempelvis vänsterpartister har generellt sex på ett annat sätt än kristdemokrater

    www.aftonbladet.se/relationer/a/3jR21A/kristdemokrater-har-mest-sex

    www.amelia.se/artiklar/sa-lever-en-genomsnittlig-v-valjare/
    Att vänsterpartister och kristdemokrater har sex på olika sätt kan jag hålla med om Bland kristdemokrater är det nog mest missionären under täcket va ?

    Tack för länkarna och förlåt min eventuella dryga ton tidigare!
  • Kverulant67

    Skulle tro att Borgerliga väljare än mer flr utseendet. Tittar man på vänster-folk så har dom ofta synliga piercingar mm som många tycker är avtändande.

  • Kverulant67
    Anonym (x) skrev 2019-07-01 03:31:09 följande:
    Att vänsterpartister och kristdemokrater har sex på olika sätt kan jag hålla med om Bland kristdemokrater är det nog mest missionären under täcket va ?

    Tack för länkarna och förlåt min eventuella dryga ton tidigare!
    Skulle inte tro att det är någon skillnad. Röstade själv KD för ett antal år sedan och jag gillar verkligen att prova udda sex.
Svar på tråden Går höger eller vänster politiskt personer mest på utseendet vid sex och förhållande?