• Tutelitut

    Har kvinnor en plan?

    Ni drömmer om att träffa drömprinsen, allt är rosenskimrande.
    Och allt är planerat.
    Ni ska ha så många barn, såhär ska ni bo (du sköter inredningen, vet redan hur det ska se ut) osv.
    What the FUCK?
    Tänker ni kvinnor så?

  • Svar på tråden Har kvinnor en plan?
  • Litorina

    Ja, typ. Fast inredning har vi gjort tillsammans, drömprinsen och jag och antal barn kan man ju också bara önska, inte bestämma. Jag hade också en plan för utbildning och arbete. Nu har jag fullt upp med att genomföra det jag hade planerat, men det finns planer för vad jag ska göra när barnen blir större och jag har mer tid för annat igen. Planerar inte du ditt liv?

  • Tutelitut
    Litorina skrev 2019-06-16 08:27:37 följande:

    Ja, typ. Fast inredning har vi gjort tillsammans, drömprinsen och jag och antal barn kan man ju också bara önska, inte bestämma. Jag hade också en plan för utbildning och arbete. Nu har jag fullt upp med att genomföra det jag hade planerat, men det finns planer för vad jag ska göra när barnen blir större och jag har mer tid för annat igen. Planerar inte du ditt liv?


    Nope.
  • Blomman1215
    Tutelitut skrev 2019-06-16 08:45:07 följande:

    Nope.


    De flesta har drömmar och planer för hur de vill att deras liv ska va/bli. Inget konstigt med det.
  • Tutelitut
    Blomman1215 skrev 2019-06-16 09:11:44 följande:
    De flesta har drömmar och planer för hur de vill att deras liv ska va/bli. Inget konstigt med det.
    Tror du att de som planerat allt blir mycket besvikna sen när de ser att livet blir annorlunda än de tänkt sig?
  • Blomman1215
    Tutelitut skrev 2019-06-16 09:17:17 följande:

    Tror du att de som planerat allt blir mycket besvikna sen när de ser att livet blir annorlunda än de tänkt sig?


    En del blir säkert det ja. Men de flesta vet väl att man inte kan planera och få precis allt som man vill. Man kan drömma, planera och arbeta emot det och hoppas att det blir som man vill.
  • Litorina
    Blomman1215 skrev 2019-06-16 09:21:38 följande:

    En del blir säkert det ja. Men de flesta vet väl att man inte kan planera och få precis allt som man vill. Man kan drömma, planera och arbeta emot det och hoppas att det blir som man vill.


    Instämmer helt.

    Att planera har för mig inneburit att jag har gjort jobbiga och tråkiga saker, men det har känts helt ok eftersom jag haft något bättre i sikte. Om jag inte hade haft en plan hade jag inte haft någon chans att nå mina mål.
  • complicit
    Tutelitut skrev 2019-06-16 08:10:52 följande:

    Ni drömmer om att träffa drömprinsen, allt är rosenskimrande.
    Och allt är planerat.
    Ni ska ha så många barn, såhär ska ni bo (du sköter inredningen, vet redan hur det ska se ut) osv.
    What the FUCK?
    Tänker ni kvinnor så?


    Nej.
    Jag drömmer inte om drömprinsen utan om en man att dela livet med. Drömmer inte du om någon att dela livet med?

    Allt är inte rosenskimrande, jag lever i livet i alla dess färger.

    Allt är verkligen inte planerat, men vissa saker är drömmar och andra är mål. Det har väl ändå alla, inte bara kvinnor?

    Varför skulle jag sköta inredningen, det gör man väl tillsammans? Inklusive bestämmer hur många barn man ska ha och var man ska bo. Även här finns det ju vissa drömmar/mål men även att man får kompromissa om man inte tycker helt lika.

    Hur tänker du då, om du varken har planer, drömmar eller mål i livet?
  • Tutelitut
    complicit skrev 2019-06-16 12:11:06 följande:
    Nej.
    Jag drömmer inte om drömprinsen utan om en man att dela livet med. Drömmer inte du om någon att dela livet med?

    Allt är inte rosenskimrande, jag lever i livet i alla dess färger.

    Allt är verkligen inte planerat, men vissa saker är drömmar och andra är mål. Det har väl ändå alla, inte bara kvinnor?

    Varför skulle jag sköta inredningen, det gör man väl tillsammans? Inklusive bestämmer hur många barn man ska ha och var man ska bo. Även här finns det ju vissa drömmar/mål men även att man får kompromissa om man inte tycker helt lika.

    Hur tänker du då, om du varken har planer, drömmar eller mål i livet?
    Jag drömmer om att träffa kvinnan i mitt liv. That's it. Sen tar jag dagen som den kommer. Det som händer händer. Har inga illusioner.
    Och definitivt ingen plan över hur det ska vara.
    Som många kvinnor verkar ha.
    Allt är utstakat från början.
    Hon till och med vill forma mannen så han passar in i hennes plan.
  • Jemp
    Tutelitut skrev 2019-06-16 08:10:52 följande:

    Ni drömmer om att träffa drömprinsen, allt är rosenskimrande.

    Och allt är planerat.

    Ni ska ha så många barn, såhär ska ni bo (du sköter inredningen, vet redan hur det ska se ut) osv.

    What the FUCK?

    Tänker ni kvinnor så?


    Ja i stort sett. Jag har alltid haft planer och mål med livet. Inredningsstil har jag också hunnit få. Sen är det klart att saker (särskilt inredning) blir kompromisser med min man där vi inte är helt överens. Vissa grundförutsättningar finns ju dock.

    En storstadsbo vars hela liv går ut på pengar och statusprylar hade inte varit för mig. Inte heller någon som inte vill ha barn eller som anser att kvinnan ska stå vid spisen.
  • complicit
    Tutelitut skrev 2019-06-16 12:18:23 följande:
    Jag drömmer om att träffa kvinnan i mitt liv. That's it. Sen tar jag dagen som den kommer. Det som händer händer. Har inga illusioner.
    Och definitivt ingen plan över hur det ska vara.
    Som många kvinnor verkar ha.
    Allt är utstakat från början.
    Hon till och med vill forma mannen så han passar in i hennes plan.
    Det finns väl ingen som har en plan om hur det "ska" vara, men det verkar oerhört tråkigt att inte ha någon dröm, plan eller mål alls.
    Det kan ju även vara väldigt enkla saker, lägenhet eller hus? Bo i stad, mindre samhälle eller landet? Göra karriär eller inte?

    De flesta människor har drömmar, planer och mål. Även män. Det är nog snarare du som är unik som inte vet vad du vill med ditt liv alls. Och har man inga som helst ambitioner kan det nog vara svårt att möta någon eftersom de flesta andra har det och gärna vill träffa någon som har samma syn på hur man vill leva sitt liv.

    Dessutom, om kvinnor du möter försöker forma dig till deras planer är det ju för att du själv inte har några, du har ju inget att bidra med, vet inget, vill inget, så vad ska de göra menar du? Du vill ju formas och låta det som händer hända.

  • Litorina

    Kan väl säga att min sambo (som är man) också har och har haft planer och mål. Faktiskt inte lika tydliga som mina, men han har dem. Och annars hade han nog inte attraherat mig, vi hade varit för olika. Och nu snackar vi inte ambitioner om chefskarriärer, lyxbilar etc utan tex önskan att utvecklas inom sitt intresse, få nya roligare uppgifter på jobbet etc.

  • Litorina
    Tutelitut skrev 2019-06-16 12:18:23 följande:

    Jag drömmer om att träffa kvinnan i mitt liv. That's it. Sen tar jag dagen som den kommer. Det som händer händer. Har inga illusioner.

    Och definitivt ingen plan över hur det ska vara.

    Som många kvinnor verkar ha.

    Allt är utstakat från början.

    Hon till och med vill forma mannen så han passar in i hennes plan.


    Att ha mål och planer innebär inte att allt är hugget i sten utan att man har något att sträva mot, en idé om vart man vill. Om man tar dagen som den kommer blir den ofta väldigt lik gårdagen. (Få eller inga nya kvinnor dyker upp tex.) En del vill ha det så och det är ok. Men det passar inte mig. Inte år efter år efter år efter år. Jag hade blivit så uttråkad.

    Jag formar inte min man. Jag har hittat en som passar in i, och delar, min plan.
Svar på tråden Har kvinnor en plan?