• Anonym (???)

    Värmevallningar!

    Hur länge höll det i sig för er?

  • Svar på tråden Värmevallningar!
  • Anonym (Krona)

    Har du vallningar pga klimakteriet? Jag började känna av det runt 48 och nu vid 50 så kände jag att det inte funkar. Jag har östrogenplåster i låg dos och har väl stått på det i snart 2 månader och jag har fått livet tillbaka. Jämnare i humöret, mer stresstålig, sover som en dronning och vallningarna är borta.

  • Anonym (klimakteriet?)

    Jag måste bara få fråga; hur känns en värmevallning? Jag tror att jag är på väg in i klimakteriet och har hittills fått ganska långa uppehåll mellan mensen och haft lite svårt att sova. Men nu svettas jag något så kopiöst också! Det är inte så där att det kommer som en våg och att jag blir röd och svettig. Det känns som om någon vrider upp temperaturen inombords mer och mer tills det bara rinner svett. I nästa sekund fryser jag. Hör det också till klimakteriet?

  • Anonym (Krona)
    Anonym (klimakteriet?) skrev 2019-06-17 16:13:17 följande:
    Jag måste bara få fråga; hur känns en värmevallning? Jag tror att jag är på väg in i klimakteriet och har hittills fått ganska långa uppehåll mellan mensen och haft lite svårt att sova. Men nu svettas jag något så kopiöst också! Det är inte så där att det kommer som en våg och att jag blir röd och svettig. Det känns som om någon vrider upp temperaturen inombords mer och mer tills det bara rinner svett. I nästa sekund fryser jag. Hör det också till klimakteriet?

    För mig så började vallningen i maghöjd och spred sig upp i ansiktet och jag blev högröd och genomsvettig. Det känns som om man har en värmelampa i kroppen. Det hände att jag blev lite frysen när det väl klingade av
  • Anonym (klimakteriet?)
    Anonym (Krona) skrev 2019-06-19 18:38:49 följande:

    För mig så började vallningen i maghöjd och spred sig upp i ansiktet och jag blev högröd och genomsvettig. Det känns som om man har en värmelampa i kroppen. Det hände att jag blev lite frysen när det väl klingade av
    Ja, då låter det ju som att jag har värmevallningar! Tack för svar!
  • Anonym (Anki)

    Jag har aldrig haft vallningar dagtid men nattliga svettningar å det grövsta i omgångar, trots östrogen. Hållit på 10 år. (Dock kom jag i klimot extremt tidigt vilket kan vara anledningen till det ihållande problemen)

  • Anonym (hatar detta,,,)

    Usch , hur överlever man?
    Jag får inte ta hormoner och kan nästan inte sova.
    Svettas inte så att det rinner, fast jag känner det kokar inombords och som när man har hög, hög feber. 
    Jätteskoj, särskilt i sommarvärmen!! SkrikandesGråter

  • Anonym (Anki)
    Jag får inte ta hormoner och kan nästan inte sova.

    Det är jobbigt, jag vet! Får du ta sk naturpreparat? Vet inte alls om de fungerar då jag måste ta östrogen säger min dr men kan vara värt att prova?
Svar på tråden Värmevallningar!