• Anonym (Wtf)

    Huden åldras snabbare om man dricker mycket mjölk?

    Är det verkligen sant?

  • Svar på tråden Huden åldras snabbare om man dricker mycket mjölk?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Myt) skrev 2019-06-18 11:13:16 följande:

    Nej, veganpropaganda.


    ??
  • XEmmabus

    Absolut inte. Min man är mjölkbonde i en släkt som varit det i många generationer. De är snygga, friska och har alla blivit över 90 år.

  • Anonym (Wtf)
    XEmmabus skrev 2019-06-18 11:17:56 följande:

    Absolut inte. Min man är mjölkbonde i en släkt som varit det i många generationer. De är snygga, friska och har alla blivit över 90 år.


    Jag läste att mjölk utsätter huden för oxidativ stress.
  • Anonym (spelar roll?)
    Anonym (Wtf) skrev 2019-06-18 11:11:41 följande:

    Är det verkligen sant?


    Det kanske påverkar huden mikroskopiskt/marginellt, men inget man ser skillnad på med blotta ögat. Men du kommer aldrig kunna stoppa åldrandet om du tror det. Om du ska få en radikalt bättre hy än dina jämnåriga i takt med ökad ålder så måste du göra massvis med förändringar. Det räcker inte att bara göra en sak, du måste göra förändra hela din livsstil. Här är ett paket på vad du måste göra:

    * Sluta äta kött helt.

    * Sluta äta stekt mat.

    * Gå över till en kost påstående av endast fisk, bär, frukter, grönsaker, olivolja, rotfrukter. Läsa på om hur du kan maximera antioxidanternas och vitaminernas effekt och hur de påverkar varandra, hur de ska kombineras för bästa effekt. Hur vissa livsmedel ska behandlas osv. Det är en hel vetenskap. Gärna bara äta ekologiskt det ska vara så lite gifter som möjligt.  

    * Sluta dricka alkohol, sockerdrickor/läsk

    *   Sluta röka

    * Sluta vistas i solen.

    * Dagligen smörja in huden med diverse nyttiga ämnen, givetvis inte artificiella skitprodukter, utan egenskapade hudboostande krämer.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (spelar roll?) skrev 2019-06-18 11:23:45 följande:

    Det kanske påverkar huden mikroskopiskt/marginellt, men inget man ser skillnad på med blotta ögat. Men du kommer aldrig kunna stoppa åldrandet om du tror det. Om du ska få en radikalt bättre hy än dina jämnåriga i takt med ökad ålder så måste du göra massvis med förändringar. Det räcker inte att bara göra en sak, du måste göra förändra hela din livsstil. Här är ett paket på vad du måste göra:

    * Sluta äta kött helt.

    * Sluta äta stekt mat.

    * Gå över till en kost påstående av endast fisk, bär, frukter, grönsaker, olivolja, rotfrukter. Läsa på om hur du kan maximera antioxidanternas och vitaminernas effekt och hur de påverkar varandra, hur de ska kombineras för bästa effekt. Hur vissa livsmedel ska behandlas osv. Det är en hel vetenskap. Gärna bara äta ekologiskt det ska vara så lite gifter som möjligt.  

    * Sluta dricka alkohol, sockerdrickor/läsk

    *   Sluta röka

    * Sluta vistas i solen.

    * Dagligen smörja in huden med diverse nyttiga ämnen, givetvis inte artificiella skitprodukter, utan egenskapade hudboostande krämer.


    Hur vet du man inte ser med blåtta ögat?
  • Anonym (Vegis)

    Det har jag väldigt svårt att tro! Hela livet gör att din hud åldras. Skulle tro att sol och rökning är betydligt värre.

    Däremot finns det forskning som tyder på att mjölk ökar risken för hjärt- kärlsjukdomar och för benskörhet hos kvinnor. Det känns mer relevant att bry sig om. Men jag har för mig att de såg skillnad om man hällde i sig mer än två glas om dagen. (Rätta mig om jag har fel!) Och så mycket lyckas iaf inte jag få i mig ändå.

    www.bmj.com/content/349/bmj.g6015

  • Physalis

    Tror konstant stress över att det man äter och gör ska snabba på åldrandet har mer effekt än det man stressar över.


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (anonymm)
    Anonym (Vegis) skrev 2019-06-19 17:31:33 följande:

    Det har jag väldigt svårt att tro! Hela livet gör att din hud åldras. Skulle tro att sol och rökning är betydligt värre.

    Däremot finns det forskning som tyder på att mjölk ökar risken för hjärt- kärlsjukdomar och för benskörhet hos kvinnor. Det känns mer relevant att bry sig om. Men jag har för mig att de såg skillnad om man hällde i sig mer än två glas om dagen. (Rätta mig om jag har fel!) Och så mycket lyckas iaf inte jag få i mig ändå.

    www.bmj.com/content/349/bmj.g6015


    benskörhet kan man få av dvitaminbrist också vilket man kan få om man inte dricker mjölk då dvitamin finns i mjölk. så att avråda från att dricka mjölk undrar jag om det är bra. däremot kanske man inte ska dricka flera liter om dagen, men så är det ju med allt.
Svar på tråden Huden åldras snabbare om man dricker mycket mjölk?