• Prpm

    Knasiga bruna flytningar

    Hej.

    En undran jag har..

    Har haft bruna flytningar ibland beiga i en vecka till och från. Kommer mest på kvällen. Vid 6-7 tiden.

    Nu idag har jag haft lite drag känsla i tjejmagen och livmodern. Det känns inte konstigt. Känns nästan som jag har när jag har ägglossning.

    Jag har även fått svamp av graviditeten, kan de bruna flytningarna komma ifrån de??

    Men jag är i vecka 7 och hade inte något brunt i min första graviditet. Så man blir så fundersam om det kommer gå. Ögen eller inte. Ska in på undersökning imorgon.

  • Svar på tråden Knasiga bruna flytningar
  • Ebo88

    Min första graviditet blödde jag ingenting.

    Min andra så fick jag en blödning i v.5+6. Det kom lite i binda och droppade i toan.

    Hade bruna flytningar (gammalt blod) i 3 dagar efter det. Sen så hade jag allt från rosa/röda/bruna flytningar ända fram till v.11.

    Min tredje (mf) så började jag få rosa flytningar i v.5+4. Dom ökade för varje dag och symptomen minskade. 2 veckor efter första flytning så började jag blöda. Dagen jag började blöda skulle jag ha mens. De ökade i mängd och 4 dagar senare (blödde då som mens) gjorde jag vul. Skulle ha vart i v.8+2 men det hade avstannat samma dag som de rosa flytningarna började. Missfallet kom dagen efter.

    Nu är vi gravida i v.9+4.

    I v7+1 fick jag en stor rosa flytning. Vul visade ett foster i perfekt storlek dagen efter.

    Var på vul igen i måndags (9+2) och allt såg bra ut. Dock hade jag haft mer rosa flytningar / mörkgula flytningar. Sen i tisdags så har det minskat.

    Ska på kub den 8/7 så hoppas allt ser bra ut då.

    Det finns många anledningar till att man blöder/får missfärgade flytningar.

    Om du har svamp så kan ju slemhinnorna bli torrs och mer lättblödande.

    Jag går på 2 blodförtunnande medel så min läkare säger att det är mina slemhinnor som blöder lätt, men man blir ju orolig

    Uppdatera gärna imorgon hur det gick för dig

Svar på tråden Knasiga bruna flytningar