• Anonym (Trådstartaren)

    Hatar att ha glasögon!

    Jag har haft glasögon hela mitt liv och jag har hela tiden hatat det.
    Känner mig så himla ful.
    Jag vet att det är väldigt trendigt just nu att ha glasögon men ja tycker verkligen inte att det är snyggt på mig.
    Som dom flesta med glasögon har man blivit kallad för ''glasögonorm'' men det var när jag var liten, men jag har aldrig blivit mobbad för att jag har haft glasögon.
    Jag har tyvärr inte råd att köpa linser, så jag får hålla mig till bågar just nu.
    Det känns även ibland som om jag blir nobbad av killar för att jag har glasögon, för jag tycker själv att jag är söt utan glasögon.

    Jag har aldrig hört om någon som tycker samma som jag när det gäller om glasögon.

  • Svar på tråden Hatar att ha glasögon!
  • Anonym (A)

    Tycker att det är snyggt med glasögon, har också glasögon.

  • Grusibrallan1

    Glasögon är såpass vanligt numera att det varken gör till eller från. Om du själv inte känner dig bekväm med det så är det ju en sak och kanske skulle du då se över din ekonomi så att du har råd med linser, eller operera ögonen beroende på vilket synfel du har. Det viktigaste är att du själv trivs. Jobba med det för glasögonen är verkligen inte något konstigt eller ovanligt!

  • Anonym (Hatar med)

    Jag hatar det också o behövde egentligen sedan jag var 7 år.. men men jag struntar i det helt enkelt .. med några års mellanrum brukar jag komma på att jag borde ha glasögon och går och fixar den men knappt har jag det på mig 2 gånger innan jag slänger in i någon byrålåda och glömmer bort ... så nu här har jag ca 4-5 st glasögon men jag använder de inte .. fast jag märkte att synen har blivit så mycket värre under senaste åren och är ändå bara 27 ..

    jag har samma problem som du, fast många säger att jag är söt i den och att det klär mig, inte kan jag tro på de, jag ser mig som en uggla när jag har glasögon på mig .. men det finns så många fina att välja emellan säger folk men i min tycke är de lika fula allihop

  • Anonym (Linslus)

    Det är billigt med linser om du kör prenumereration från Specsavers.

    Jag betalar 78kr per månad.

    Sen tillkommer det vätskor förstås men det är inte dyrt.

  • Anonym (A)
    Grusibrallan1 skrev 2019-06-20 21:33:22 följande:
    Glasögon är såpass vanligt numera att det varken gör till eller från. Om du själv inte känner dig bekväm med det så är det ju en sak och kanske skulle du då se över din ekonomi så att du har råd med linser, eller operera ögonen beroende på vilket synfel du har. Det viktigaste är att du själv trivs. Jobba med det för glasögonen är verkligen inte något konstigt eller ovanligt!
    Ja, inget man tänker på.
Svar på tråden Hatar att ha glasögon!