• Anonym (frustrerad)

    Hur långt har ni gått över BIM med negativa gravtes?

    Dag 45 i Menscykeln. 18 dagar över tiden...

    Svullna ömma bröst
    Värk i svanken (något jag inte brukar ha vid mens) 
    Svagt konstant illamående
    Flytningar som är helt hysteriska, får ibland för mig att jag kissat ner mig pga av dem.... Funderar på att ha binda för att stoppa flytningarna...
    Trött så jag somnar så fort jag inte gör något aktivt
    Tappat matlusten, men är samtidigt grymt sugen på broccoli.... 
    Har fått avsmak från vissa saker typ Alkohol.... 


    Känns som ett väldigt enkelt fall eller hur? 


    Men nej självklart är inget enkelt. För jag har nu gjort två gravtest (igår och i Torsdags) och båda var negativa. 


    Så nu? Googlade lite och fick fram att mensen kan hoppa över, men vad jag förstod så börjar det då med att ÄL hoppar, och jag vet om att jag fick ÄL när jag skulle. Så den har inte hoppat över, och den var inte sen.

    Någon annan som varit i samma sits? Hur sen blev er mens sen? Eller hur sent testade ni positivt?  


    Har läst lite andra såna här trådar och det dyker alltid upp någon som säger "Åååh jag är i nästan samma sits, mensen är 3 dagar sen och gravtestet är fortfarande negativt" och jag kan säga på en gång NEJ DET ÄR INTE SAMMA SAK!!!!! Jag undrar hur det varit med er som varit mer än 15 dagar över tiden... 

  • Svar på tråden Hur långt har ni gått över BIM med negativa gravtes?
  • Twinmom13

    Är inte i samma sits men det finns låghormonare och även dom som aldrig plussar på hcg test trots att dom är gravida.

    Är du 45 dagar sen så bör du kunna få ett VUL för att få svar på om du är gravid el inte.

  • Twinmom13

    Sorry... läste 45 dagar sen, inte dag 45.

    Vänta tills nästa mens, om den också uteblir kan du efterfråga vul.

    (Hur vet du att du haft äl? Lh kan ge utslag utan äl och äl känningar kan man också ha utan att ägget faktiskt släpper. Blir vanligare ju äldre man blir)

  • Aamon

    Jag har aldrig varit så gravid som när jag inte varit gravid.

    De gånger jag fått massor symtom på graviditet har jag aldrig varit gravid. Kroppen är expert på att luras uppenbarligen. Har du med ultraljud sett att du haft ägglossning så den är bekräftad? I annat fall kan du inte till 100% veta att du haft ägglossning.

    Min son blev till efter 3 års försök där jag en cykel fick positivt äl-test, men sedan ingen ägglossning. När jag vid beräknad mens sedan tog både gravtest och ältest så var ältestet åter positivt. Vul visade sedan att jag blev gravid vid den senare äl och att kroppen inte släppte något ägg vid den första trots positivt test.

    Har genom åren hoppat 1 cykel under alla år. Var på cykeldag 62 när mensen tillslut kom. Hade massor symtom på graviditet men var inte gravid.

  • SilverEmma

    Med första barnet gjorde jag mitt sista negativa test på BIM+19. Ringde BM och frågade om det var möjligt att få göra ett blodprov eller något, men de sa åt mig att vänta någon vecka till. Min mens hade alltid varit som en klocka tidigare. På kvällen tog jag en brakfylla tillsammans med vänner. Dagen efter fick jag för mig att göra ytterligare ett test som jag ändå hade hemma och det visade starkt positivt. 

    Med andra ungen tog det inte fullt lika lång tid, då gjorde jag ett negativt på BIM+9 och plussade även då dagen efter.

  • Anonym (frustrerad)

    Då jag själv läste många av dessa trådar och det aldrig verkade stå något om hur det gått i slutet utan tråden bara dog och man aldrig fick svar ifall den som gått långt över tiden någonsin fick svar på om hon var gravid eller inte så tänkte jag se till så min tråd inte blev en sån. 

    Mensen kom på menscykeldag 51, 24 dagar över tiden. Har nu i gengäld fått mensvärken från helvetet men tack och lov verkar det inte vara kraftigare än vanligt när det kommer till flödet (vilket är skönt då jag har extremt kraftig mens redan). 

    Så nu är det väl bara att hoppas på nästa gång eller nått... 

Svar på tråden Hur långt har ni gått över BIM med negativa gravtes?