• Bebe2018

    Har så ont! Bara v 5/6 :(

    Jag är exakt i v 4+6 och har sedan 3-4 dagar sedan haft ganska rejäl molande värk längt ner under naveln. Jag är inte den som har haft så ont vid mens och detta är för mig värre en mensvärk. Den håller i timmar när den väl kommer. Men börjar oftast på eftermiddagarna.

    Har inga barn sedan tidigare och haft en ofostrig graviditet som slutade i missfall för ca 4 månader sedan. Så är orolig att något är fel.

    Är det normalt att ha så mycket värk så tidigt i graviditeten?

  • Svar på tråden Har så ont! Bara v 5/6 :(
  • Anonym (påsen)

    Det är livmodern som växer och ja det gör rätt ont. Men inte farligt.


    Passa på att träna på profylax, det är bra sen när det verkligen gör ont.

  • 1234568

    Jag hade rejält ont tidigt i graviditeten när jag väntade tvillingarna. Livmodern växte så snabbt, och det kändes som jag skulle gå itu mellan varven.

  • Bebe2018

    Alla jag känner kände inget i början och man hör om andra som får reda på sina graviditeter efter flera veckor. Har inte så ont så att jag inte klarar av det men det känns rejält.

  • Ebo88

    Jag är i v.10+3 idag.

    Under helgen hade jag som kraftig mensvärk och ont i ryggen + lite blödningar så jag fick läkartid igår.

    Den lille mår bra och växer så det knakar, läkaren jag träffade igår sa att jag var i 11+0 men jag håller min räkning tills kuben.

    Läkaren sa att det är växtvärk kombinerat med foglossning. Inte jättekul men tar den nyheten alla dagar i veckan än att få höra något annat negativt.

    Idag känns mensvärken och ryggvärken bättre men foglossningen gör sig känd

Svar på tråden Har så ont! Bara v 5/6 :(