• Anonym (Frustrerad)

    Varför vill han ha så lite sex?

    Jag och min man har vart tillsammans i 4 år och har ett barn tillsammans och ett barn som är mitt sen tidigare förhållande. Allt är väl bre mellan oss och när vi har sex så är det väldigt bra. Men det är verkligen alltid jag som får se till att det händer och det tär lite på mitt självförtroende . Jag är dessutom intresserad av lite mer avancerat sex men han verkar nöja sig med det ? vanliga? . Kan jag börja ställa lite krav på honom angående detta? Det verkar ju inte vara brist på lust , för han svarar ju för det mesta på mina framstötar? Hur presenterar jag mina fantasier för honom? Jag är inte blyg i sängen men visa saker måste han ju vara med på från start så att säga..

    Några tips?

  • Svar på tråden Varför vill han ha så lite sex?
  • Anonym (För sex är ingen rättighet)

    Du får respektera lagen och samhällets värderingar

    Plus din killes nej.

  • Anonym (.)

    Glöm incelmannen ovan.

    Krav kan man alltid ställa, men det brukar vara lättare att göra det innan man skaffar barn, för det blir lite svårare konsekvens att bryta upp hela familjen, än att bara dumpa en kille. Men fundera på vad som är viktigt för dig, de flesta förhållanden får man kompromissa bort delar för att hitta nån tillräckligt bra partner.

    Sexaktiviteter i sängen brukar man kunna fega och säga att man drömt något, om man inte har en bra och öppen kommunikation som är icke dömande.

    Verkar mannen på när man berättar om drömmen, så spelar man vidare på "drömmen" och berättar att du vaknade blöt som en trasa mellan benen, och kanske frågar om han är sugen på att hjälpa dig att testa delar(eller hela) fantasin i verkligheten, gillar han inte din "dröm" så fegar man ur genom att bara skylla på att man inte kan styra över sina drömmar, och att drömmen var så konstig, och att du vaknade alldeles kallsvettig.

    Sexlust är i princip som en fysisk egenskap som längd. Ändras i princip inte genom åren, förutom en liten Peak under typ första året i förhållandet. Huvudregeln är att försöka hitta nån på samma nivå, innan man stadgar sig, för att ständigt leva med sexbrist tär på självförtroende med mera. Att tjata till sig mera sex är rätt värdelöst, brukar sällan bli bra sex.

  • Anonym (Frustrerad)

    Incel? ????

    Tja det är ju inte så att jag lever i celibat, jag bara menar att det hade vart kul om han kunde se till att det blir av ibland han oxå . Nu har jag ju valt att leva med honom för att jag älskar honom, så jag vill ju att även den här biten ska vara bra..

    Bra idé med drömmarna, jag ska försöka mig på det. Jag har försökt fråga vad han går igång på men han svarar att han går igång på att jag är kåt och då blir det ju liksom alltid jag som får börja..

  • Bagar Bengtsson

    Ni har ändå varit ihop så pass länge att du borde våga fråga honom men det kanske inte är så lätt beroende på hur din man är. Jag skulle dock akta mig väldigt noga om du helt plötsligt ville gå från missionären till gagball och wet sex.


    Ta det lite pö om pö. Kanske ni kan se någon film (behöver inte vara hårdporr) som du blir intresserad av och sugen att prova. Du kan även berätta att du läst i nån tidning hos frissan om några sexövningar som du tycker kändes spännande.

  • Anonym (Nej)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2019-07-02 21:44:53 följande:

    Incel? ????

    Tja det är ju inte så att jag lever i celibat, jag bara menar att det hade vart kul om han kunde se till att det blir av ibland han oxå . Nu har jag ju valt att leva med honom för att jag älskar honom, så jag vill ju att även den här biten ska vara bra..

    Bra idé med drömmarna, jag ska försöka mig på det. Jag har försökt fråga vad han går igång på men han svarar att han går igång på att jag är kåt och då blir det ju liksom alltid jag som får börja..


    Nej idéen med drömmar är usel. Om du inte får rätt respons och fegar ur, säger att det var konstigt eller äckligt så har du bränt den bron för gott. En hel del saker kan ju komma till stånd om han får en chans att tänka och funderar lite på det.

    Som vanligt är rak och ärlig kommunikation det enda sättet att försäkra sig om att informationen går fram och tas emot på rätt sätt.
  • Anonym (Frustrerad)

    Jag tog mod till mig och skickade ett meddelande till honom när han var och handlade och bad honom att åka till M shop och köpa en leksak. På kvällen drack vi bubbel och jag frågade honom lite om porr och hans sexbehov. Han svarar ju såklart så bra och det är därför jag älskar honom . Han tänder inte på porr om han får känslan av att de som är med inte mår bra. Han ville ändå prova att kolla på något med mig som kändes okej. Sedan tog vi det in i sovrummet och han tog mig analt för andra gången vårt förhållande, det verkar som om han gillar det också. Sexleksaken kom oxå till användning. Jag berättade lite mer om mitt lite större behov av sex och han sa att anledningen till att han har lite lägre är att han är ganska trött. Det var skönt att prata ut och få både prata och lyssna. Kändes som om vi kom varandra så mycket närmre.Sexet dagen efter var oxå fantastiskt????

  • Anonym (.)

    Låter som att ni är på väg att få ett bättre sexliv, lycka till

  • Anonym (Avundsjuk kille)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2019-07-07 17:29:07 följande:

    Jag tog mod till mig och skickade ett meddelande till honom när han var och handlade och bad honom att åka till M shop och köpa en leksak. På kvällen drack vi bubbel och jag frågade honom lite om porr och hans sexbehov. Han svarar ju såklart så bra och det är därför jag älskar honom . Han tänder inte på porr om han får känslan av att de som är med inte mår bra. Han ville ändå prova att kolla på något med mig som kändes okej. Sedan tog vi det in i sovrummet och han tog mig analt för andra gången vårt förhållande, det verkar som om han gillar det också. Sexleksaken kom oxå till användning. Jag berättade lite mer om mitt lite större behov av sex och han sa att anledningen till att han har lite lägre är att han är ganska trött. Det var skönt att prata ut och få både prata och lyssna. Kändes som om vi kom varandra så mycket närmre.Sexet dagen efter var oxå fantastiskt????


    Kommunikation!!! Grunden till alla långa förhållanden. Bra jobbat tjejen!
Svar på tråden Varför vill han ha så lite sex?