• Tacotime

    BMI

    BMI. Det finns och kommer alltid att finnas många frågetecken och tankar kring det här ämnet. Framför allt för en person som mig, som aldrig kan sluta grubbla över min egen vikt och som ofta "kontrollväger" mig själv för att se om jag kan tillåta mig själv att äta någonting gott på kvällen eller inte (o.s.v). Det är säkert flera här som kan känna igen sig.

    Min BMI vandrar mellan 16-17 från dag till dag, alltså mellan "kraftigt underviktig" till "måttligt underviktig" enligt en del webbsidor. Tyvärr är jag glad över det här och sätter ofta oskrivna regler för vad jag får äta eller vad jag inte får äta - och jag får alltid ångest om jag känner mig mätt efter en måltid.
    Jag fyller 19 år i höst och är rädd för att gå upp i vikt, men har åtminstone gått upp cirka 5 kilo sedan mitten av högstadiet då det var som värst (påverkade mig och mina kroppsfunktioner mycket).

    Vilken BMI har ni och hur känner ni kring den och er kropp?

  • Svar på tråden BMI
  • AniieeHär

    Mitt bmi är ovässentligt. Du behöver hjälp att få bukt med din ätstörning. Har du några föräldrar eller andra äldre vuxna som kan stötta dig.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Tacotime

    Jag har svårt att ta hjälp ur det eftersom jag har varit fast i min ätstörning sedan mellanstadiet. Kan tyvärr inte lyfta det hemma och saknar helt egen vilja att ta tag i det. P.g.a. det är jag nyfiken på vad andra har för tankegångar kring sin egna vikt.

Svar på tråden BMI