• Linkzzor

    Otrohet

    Hej kanske fel att skriva här men försöker. hoppas att ni har det bättre än vad jag har just nu.

    Jag träffade min flickvän för drygt ett år sen och blev jättekär, hon verkade toppen på alla sätt och vis. En dag frågade hon om jag kunde låna ut en massa pengar till henne, dum och kär som jag var så gjorde jag det. Har inte fått nåt betalt av dom pengarna sen dess.

    En dag så skulle jag åka på konsert i Stockholm med mina vänner men det gick inte alls som planerat då hon verkligen visade vem hon var, hon försökte verkligen ta livet av sig framför mig då hon tryckte i sig en karta med Panodil.

    I efterhand tror jag bara att hon ville på uppmärksamhet av mig och inte ta sitt liv. Efter detta så hamna hon på psyket och fick medicin och psykologisk hjälp, just då tyckte jag ju bara synd om henne och ville bara hjälpa henne så gott jag kunde. Hon fick diagnosen bipolär och manisk, jag tog aldrig hennes sjukdom på fullt allvar eftersom jag inte visste bättre om det. Pengarproblemet fortsatte då hon tog ut krediter i mitt namn och handlade jättemycket grejer i mitt namn. Jag tog aldrig det här på fullaste allvar då hon sa att hon skulle betala allt, jag var ju kär och blind. Har även fått sms från henne då det stod att det är tack vare mig som hon tar livet av sig. Förhållandet har alltid gått upp och ner. Då kom den här dagen jag fick reda på att hon var otrogen och inte ville vara med mig längre så jag slängde ut henne och hon flyttade direkt in till honom. Tror att det kom som en chock för henne då hon inte var beredd på att just snälla jag skulle kunna slänga ut henne. Efter allt detta så det enda hon tjatar om är att hon vill komma tillbaka, och det är precis som att jag faller för det men jag vet ju om att det aldrig kommer att fungera. Riktig jobbigt är det men känns skönt att skriva av sig. Skriv gärna kommentarer om ni vill. Glömde påpeka med att killen hon är med nu har jag även vart bekant med i 10 år och jobbar även på samma jobb...

  • Svar på tråden Otrohet
  • Fjäril kär

    Låt henne ta ansvar för sitt eget liv.

    Du blir hennes medberoende och sänker henne ännu djupare i sina problem när du är med henne.

    Hon måste ta konsekvenserna av sin sjukdom och sitt beteende och det kan hon bara göra utan dig.

    Sluta ursäkta henne och inse att hon är sjuk och inse att det inte är ett förhållande att satsa på. Hon är inte så fantastisk som du vill göra henne till.

  • Linkzzor

    Precis! Vet ju precis vad som är rätt. Väldigt jobbigt bara när hon vill tillbaka hela tiden..

    Måste bara inse att det inte finns nåt att hämta hos henne. Det kommer ju bara leda till större problem än vad hon redan utsatt mig för. Tack för kommentaren det hjälper verkligen!

  • Fjäril kär
    Linkzzor skrev 2019-07-03 21:34:27 följande:

    Precis! Vet ju precis vad som är rätt. Väldigt jobbigt bara när hon vill tillbaka hela tiden..

    Måste bara inse att det inte finns nåt att hämta hos henne. Det kommer ju bara leda till större problem än vad hon redan utsatt mig för. Tack för kommentaren det hjälper verkligen!


    Du har ingen skyldighet att svara på hennes kontaktförsök. Säg nej en gång för alla och sen blockerar du henne och raderar henne från sociala medier etc. Skapa distans. Visa att nej är nej. Hon har ny kille. Thats it liksom.
  • Linkzzor

    Du har helt rätt! Ska inte vara svårare än så. Jag förtjänar nåt så mycket mer bättre.

    Tack för det du skriver.

Svar på tråden Otrohet