• Anonym (Fokus)

    Vem är bäst på sex, man eller kvinna?

    Jag har bara legat med en. Men jag har varit i situationer med några tjejer/kvinnor där det varit nära sex. Jag tycker att samtliga kvinnorna var lite osäkra, visste inte exakt vad de skulle göra. Vi liksom kände oss fram.
    När man läser trådar om oskulder och sex överhuvudtaget, så vill kvinnor ha män som inte är osäkra, som vet vad de gör, tar för sig.
    Tycker ni kvinnor själva att ni är bättre på sex än män?
    Nån mer man som träffat kvinnor som faktiskt inte är helt tvärsäkra på sig själva när det gäller sex?

  • Svar på tråden Vem är bäst på sex, man eller kvinna?
  • Anonym (Swing for fun)

    Svårt att säga. Alla nya möten är alltid lite spända innan man hittat rätt med varandra. Vill dock som bisexuell säga att män oftast har prestationsångest vid nya möten medan möten med kvinnor oftast är prestigelösare och mera lekfulla där man leker och känner. Självklart finns det lekfulla män och jag har turen att vara gift med en av dessa.

  • Anonym (Fokus)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-07-04 08:51:49 följande:

    Svårt att säga. Alla nya möten är alltid lite spända innan man hittat rätt med varandra. 


    Ja, så tycker jag också. Ingen av kvinnorna var den andra lik. 
    Vad tycker du om de som dömer ut oskulder, för att "de inte vet vad de ska göra"?
  • Anonym (Fokus)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-07-04 08:51:49 följande:

    Vill dock som bisexuell säga att män oftast har prestationsångest vid nya möten 


    Ja, det känner jag igen, så var det för mig första gången. Jag var oskuld också, gjorde sitt till. Kanske blir så igen om jag träffar en kvinna och vi ska ligga. Det var i alla fall mysigt med hon som blev min första. Verkligen inte pang på, utan mycket ömhet, lek och det var kul.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Fokus) skrev 2019-07-04 08:54:26 följande:

    Ja, så tycker jag också. Ingen av kvinnorna var den andra lik. 

    Vad tycker du om de som dömer ut oskulder, för att "de inte vet vad de ska göra"?


    Kan faktiskt inte svara på det. Har aldrig träffat på någon oskuld om vi talar om män. Har haft en del träffar med tjejer där hon inte haft tidigare erfarenhet av sex med andra tjejer och det kan jättetrevligt. Har dock träffat på killar med väldigt liten sexuell erfarenhet för trekanter och liknande och det fungerar oftast bra bara man tar det lungt och har skoj. Brukar säga att har man inte skrattat minst en gång när man har sex så är det inte något bra sex. Är man bara ärlig och öppen så brukar det mesta lösa sig. Alla är vi dock olika och jag kan förstå tjejer och kvinnor som vill att en man skall ha erfarenhet och som vågar ta för sig lite. Har som princip att döma så lite som möjligt när det gäller andras livsval och sexuella preferenser.
  • CitronTulo

    Jag anser att sex är en gemensam sak i de flesta fall! En kille kan uppfattas som en dålig älskare av en kvinna, men helt fantastisk av en annan och tvärt om!
    Det handlar om att vara lyhörda och kompatibla med varandra, inget man gör på egen hand när man har sex med en annan människa!

  • Anonym (Fokus)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-07-04 09:09:42 följande:
    Kan faktiskt inte svara på det. Har aldrig träffat på någon oskuld om vi talar om män. Har haft en del träffar med tjejer där hon inte haft tidigare erfarenhet av sex med andra tjejer och det kan jättetrevligt. Har dock träffat på killar med väldigt liten sexuell erfarenhet för trekanter och liknande och det fungerar oftast bra bara man tar det lungt och har skoj. Brukar säga att har man inte skrattat minst en gång när man har sex så är det inte något bra sex. Är man bara ärlig och öppen så brukar det mesta lösa sig. Alla är vi dock olika och jag kan förstå tjejer och kvinnor som vill att en man skall ha erfarenhet och som vågar ta för sig lite. Har som princip att döma så lite som möjligt när det gäller andras livsval och sexuella preferenser.
    Ja, det är nog ovanligt med manliga oskulder över 30, jag var 35.
    Jag är nog en ovanlig person. Om det är bra eller dåligt, vet inte.
    Jag hade inte mycket erfarenhet men vågade ta för mig lite. Alltid varit sån. Även om jag kanske inte är så dominant som många kvinnor vill att en man ska vara.
    Jag är förbannad på att kvinnor dömer ut oskulder, speciellt som jag själv fick nobben av en kvinna som ville ses, tills hon fick veta. Då var jag plötsligt inte värd nåt.
    Jag får försöka släppa det. Det är överspelat.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Fokus) skrev 2019-07-04 09:17:33 följande:

    Ja, det är nog ovanligt med manliga oskulder över 30, jag var 35.

    Jag är nog en ovanlig person. Om det är bra eller dåligt, vet inte.

    Jag hade inte mycket erfarenhet men vågade ta för mig lite. Alltid varit sån. Även om jag kanske inte är så dominant som många kvinnor vill att en man ska vara.

    Jag är förbannad på att kvinnor dömer ut oskulder, speciellt som jag själv fick nobben av en kvinna som ville ses, tills hon fick veta. Då var jag plötsligt inte värd nåt.

    Jag får försöka släppa det. Det är överspelat.


    Det skall du absolut släppa. Hon har precis som du och jag en oinskränkt rätt att välja vem hon vill ha sex med. Vilka val man gör när man letar sexpartners är upp till var och en och alla passar helt enkelt inte ihop med alla.

    Kan personligen inte relatera till kontakter med manliga oskulder som fyllt 30. Var själv 13 när jag förlorade oskulden och han var 16 och absolut inte oskuld.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Fokus) skrev 2019-07-04 09:17:33 följande:

    Ja, det är nog ovanligt med manliga oskulder över 30, jag var 35.

    Jag är nog en ovanlig person. Om det är bra eller dåligt, vet inte.

    Jag hade inte mycket erfarenhet men vågade ta för mig lite. Alltid varit sån. Även om jag kanske inte är så dominant som många kvinnor vill att en man ska vara.

    Jag är förbannad på att kvinnor dömer ut oskulder, speciellt som jag själv fick nobben av en kvinna som ville ses, tills hon fick veta. Då var jag plötsligt inte värd nåt.

    Jag får försöka släppa det. Det är överspelat.


    Märklig inställning att gå omkring och vara förbannad på hur andra väljer sina sexpartners. Inte konstigt på något sätt om man har kontakt med en person och sedan under resans gång känner att det inte är rätt och backar ur. Har själv gjort det massor av gånger av olika anledningar till och med har vi kommit så långt att vi börjat med förspel och fått av oss kläderna när jag sagt nej tack det här känns inte rätt. Som bisexuell få jag nog säga att kvinnor oftast har en naturligare inställning till vad man kan förvänta sig vid ett första möte. Ganska naturligt då många män känner sig pressade med funderingar på att räcka till och kunna prestera. Skulle personligen backa om en kille är oerfaren då sex med killar i dagsläget inte har det minsta med känslor att göra utan är rent fysiskt då jag redan har en underbar flickvän. Lite skillnad om man är förälskad i personen i fråga då kan man lägga tid och energi på att lära upp. Som sagt inte samma sak när man träffar andra tjejer när första spänningen har släppt så faller det sig rätt naturligt att mysa känna och njuta av varandra.

    Som ett generellt svar på TS fråga så är kvinnor naturligt bättre på sex och män måste läras upp.
  • Anonym (A)
    CitronTulo skrev 2019-07-04 09:13:55 följande:
    Jag anser att sex är en gemensam sak i de flesta fall! En kille kan uppfattas som en dålig älskare av en kvinna, men helt fantastisk av en annan och tvärt om!
    Det handlar om att vara lyhörda och kompatibla med varandra, inget man gör på egen hand när man har sex med en annan människa!
    Ett plus på det
Svar på tråden Vem är bäst på sex, man eller kvinna?