• mrsLina

    Butik tagit för lite betalt vad gäller?

    Hej.

    Jag var nyligen och köpte par glasögon. Priset på dem skulle vara 1890 kr. Försäljaren har dock troligtvis glömt att trycka in nollan så priset jag betalade var 189 kr. Detta var dock inget jag såg i butiken utan såg nu när jag var in i mitt bankkonto.

    Har jag begått något brott?

    Tänker givetvis höra av mig till dom nu när jag sett detta men är lite olustigt till mods och undrar om jag gjort något fel mer än att jag skulle haft glasögonen på mig.. ????

  • Svar på tråden Butik tagit för lite betalt vad gäller?
  • Anonym (My)

    Nej du har inte begått något brott. Händer rätt ofta att personal i butik missar att slå in varor eller slår fel summa. Du har inte gjort något brottsligt. Jag hade inte kontaktat butiken utan lagt undan mellanskillnaden på ett sparkonto och väntat på att dom kontaktat mig när eller om de upptäcker det. Ringer dom skulle jag spelat smdun och sagt att oj det har jag inte märkt men självklart kommer jag in och betalar det som saknas. Hör de inte av sig, grattis till väldigt billiga glasögon.

  • mrsLina

    Men upplever att det finns det lagar om att allt är ens fel och man skulle upptäckt det (typ).

    Har bara en olustig känsla att det kommer och biter mig i röven. :D

  • Anonym (My)
    mrsLina skrev 2019-07-05 20:32:25 följande:

    Men upplever att det finns det lagar om att allt är ens fel och man skulle upptäckt det (typ).

    Har bara en olustig känsla att det kommer och biter mig i röven. :D


    www.lawline.se/answers/4925

    Där har du ett liknande. Är nästan samma sak. Inte alltid man tittar vad det slagit in för pris. Man antar att det är rätt pris.
Svar på tråden Butik tagit för lite betalt vad gäller?