• Anonym (Kan inte andas)

    Varför tror PKmaffian att man är rasit bara för att man avskyr islam och annan religion?

    Något jag stöter på konstant härinne och även ute i samhället där PK-människorna befinner sig.

    Varför kan man inte skilja på rasism och religionsmotståndare? Att ogilla islam, kristendom, katolicism eller andra religioner är ju inte likvärdigt med att man hatar troende människor.

    Så otroligt tröttsamt med människor som inte kan ta debatten eller vidga sina perspektiv. Därför högerextremismen växer så förbaskat över världen för att den kvävs i politisk korrekthet som är en slags censur inte olik SD och annan extremism.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-07-05 22:43
    *RASIST*

  • Svar på tråden Varför tror PKmaffian att man är rasit bara för att man avskyr islam och annan religion?
  • Tom Araya
    Anonym (Kan inte andas) skrev 2019-07-05 22:43:08 följande:

    Något jag stöter på konstant härinne och även ute i samhället där PK-människorna befinner sig.

    Varför kan man inte skilja på rasism och religionsmotståndare? Att ogilla islam, kristendom, katolicism eller andra religioner är ju inte likvärdigt med att man hatar troende människor.

    Så otroligt tröttsamt med människor som inte kan ta debatten eller vidga sina perspektiv. Därför högerextremismen växer så förbaskat över världen för att den kvävs i politisk korrekthet som är en slags censur inte olik SD och annan extremism.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-07-05 22:43
    *RASIST*


    Därför att PK-maffian är inskränkt, fördomsfull, godhetsknarkande, dömande och generaliserande...d.v.s. nästan allt de själva uttalat sig vara emot.

    Dubbelmoral kallas det för och är godkänt inom PK-maffian, eftersom moraliska regler gäller andra, med andra åsikter och inte en själv, om man bara står på "rätt sida".
  • Anonym (Kan inte andas)
    Tom Araya skrev 2019-07-05 22:48:18 följande:
    Därför att PK-maffian är inskränkt, fördomsfull, godhetsknarkande, dömande och generaliserande...d.v.s. nästan allt de själva uttalat sig vara emot.

    Dubbelmoral kallas det för och är godkänt inom PK-maffian, eftersom moraliska regler gäller andra, med andra åsikter och inte en själv, om man bara står på "rätt sida".
    Tack för detta inlägg Du träffade verkligen mitt i prick Solig
  • Anonym (?)

    Det är det ingen som tror. Rasister som hatar islam brukar promota kristendomen TROTS att det är totalt emot hela Nya Testamentet att vara rasist, hata någon överhuvudtaget, döma andra människor, göra skillnad på människor och människor osv. Idioter som inte förstår nånting om vad att vara kristen innebär.

  • Tom Araya
    Anonym (?) skrev 2019-07-05 23:37:44 följande:

    Det är det ingen som tror. Rasister som hatar islam brukar promota kristendomen TROTS att det är totalt emot hela Nya Testamentet att vara rasist, hata någon överhuvudtaget, döma andra människor, göra skillnad på människor och människor osv. Idioter som inte förstår nånting om vad att vara kristen innebär.


    Borde det inte vara ganska uppenbart om en person är emot Islam och muslimer, men för kristendom, jämfört med om en person är negativt inställd till all religion?
  • annabellelee

    Det beror väl på hur du uttrycker dig. Om du använder svepande och förolämpande formuleringar är det lätt att folk drar andra slutsatser om dig jämfört med om du uttrycker dig nyanserat,respektfullt och tydligt.

  • klyban
    Anonym (Kan inte andas) skrev 2019-07-05 22:43:08 följande:
    Något jag stöter på konstant härinne och även ute i samhället där PK-människorna befinner sig.

    Varför kan man inte skilja på rasism och religionsmotståndare? Att ogilla islam, kristendom, katolicism eller andra religioner är ju inte likvärdigt med att man hatar troende människor.

    Så otroligt tröttsamt med människor som inte kan ta debatten eller vidga sina perspektiv. Därför högerextremismen växer så förbaskat över världen för att den kvävs i politisk korrekthet som är en slags censur inte olik SD och annan extremism.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-07-05 22:43
    *RASIST*

    Dock så om man dömer en person efter vad du inbillar dig, så blir det alltid fel.

    Jag kanske inte hatar religion, men tycker rätt illa om den.
    Men jag dömer människor i hur de agerar gentemot mig eller andra i min närhet.
    Och är de korkade, så säger jag de är korkade än ropar jag hatar islam.
    För en sak är EXTREMT uppenbar och det är att säger man alla som råkar ha islam som religion är dåliga människor.
    Ja, då är man rasist, finns liksom inget runt detta, och de få exemplen som inte funkar med rasism är bara undantaget som bekräftar regeln där.(För det finns undantag)

    Och PK är ett problem ibland, och en del ska se ut och vara så där genomgoda.
    Men det är få som är, vilket gör det rätt komiskt, och de blir helt galna om man påpekar detta hyckleri.
    Finner idag att PK sedan ett tag har blivit mer extrem, och man fabricerar precis som sina vänner i motpolen.
    Dock en sak, man använder PK för slippa diskutera många ggr också, det är ett stort problem det också.
    För många ggr har man stora poänger, och då använder motpolen det som ett argument att en del är galna i sin PK.
    Och då blir det väldigt väldigt fel.


     


     


    Livet löses inte med extrema åsikter, oavsett vilket håll de kommer ifrån.


    hur många meter var det?
  • Anonym (Sara)

    Om du uppfattas som rasist fast du inte är det kanske det är något i sättet hur du uttrycker dig som ger folk den upplevelsen?

    Brukar folk kalla dig rasist alltså? Ungedär hur uttrycker du dig innan då?

  • Anton Chigurh
    Anonym (Sara) skrev 2019-07-06 06:48:58 följande:

    Om du uppfattas som rasist fast du inte är det kanske det är något i sättet hur du uttrycker dig som ger folk den upplevelsen?

    Brukar folk kalla dig rasist alltså? Ungedär hur uttrycker du dig innan då?


    Mao....alla som uppfattas som varande rasister. Dom är de fakto det också.

    Livet är fanimej underbart.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (Kan inte andas)
    Anonym (Sara) skrev 2019-07-06 06:48:58 följande:

    Om du uppfattas som rasist fast du inte är det kanske det är något i sättet hur du uttrycker dig som ger folk den upplevelsen?

    Brukar folk kalla dig rasist alltså? Ungedär hur uttrycker du dig innan då?


    Nej jag har ingen särskilt annorlunda attityd än om jag pratar om annat jag brinner för, tycker illa om, som ojämnlikhet, antifeminism, pedofili, våld, kapitalism, nazister osv. Det uppstår så gott som i varje samtal där jag t ex ifrågasätter särskilt islamens utbredning i vårt land eller min ateistiska ståndpunkt. PKmaffian är utbredd bland mina vänner och i speciellt i Stockholm. T om med de som är ateister själv har anammat ett undfallande sätt för att inte hamna i konflikt med dem och har blivit åsiktslösa. Det är en ensam kamp att föra att vara rädd för religioners sjuka påverkan på ett demokratiskt samhälle. I Sveriges maktkorridorer ser man genom fingrarna på allt i sin godhetsdyrkan och offrar sina egna medborgares trygghet på ett ytterst naivt och ansvarslöst sätt.

    Åsikter som att jag tycker det är oacceptabelt för barn att tvingas bära slöja i skolan (flickor), talar om hederförtryck och religioners påverkan på samhället uppmanar genast till stridigheter i PKmaffian. Då kommer som första argument att jag borde ta itu med min rasism och det är helt omöjligt att gå in i en konstruktiv diskussion med någon av dem där man kan vädra olika åsikter osv.

    "Tom Araya" här i tråden pekade på problemet på ett utmärkt sätt och formulerade hur omöjligt det är att nå fram. Det är skrämmande och ett av våra största hot i västvärlden denna åsiktscensur. En tryckkokare som kommer explodera, inte om men NÄR?
  • klyban
    Anonym (Kan inte andas) skrev 2019-07-06 11:18:54 följande:
    Nej jag har ingen särskilt annorlunda attityd än om jag pratar om annat jag brinner för, tycker illa om, som ojämnlikhet, antifeminism, pedofili, våld, kapitalism, nazister osv. Det uppstår så gott som i varje samtal där jag t ex ifrågasätter särskilt islamens utbredning i vårt land eller min ateistiska ståndpunkt. PKmaffian är utbredd bland mina vänner och i speciellt i Stockholm. T om med de som är ateister själv har anammat ett undfallande sätt för att inte hamna i konflikt med dem och har blivit åsiktslösa. Det är en ensam kamp att föra att vara rädd för religioners sjuka påverkan på ett demokratiskt samhälle. I Sveriges maktkorridorer ser man genom fingrarna på allt i sin godhetsdyrkan och offrar sina egna medborgares trygghet på ett ytterst naivt och ansvarslöst sätt.

    Åsikter som att jag tycker det är oacceptabelt för barn att tvingas bära slöja i skolan (flickor), talar om hederförtryck och religioners påverkan på samhället uppmanar genast till stridigheter i PKmaffian. Då kommer som första argument att jag borde ta itu med min rasism och det är helt omöjligt att gå in i en konstruktiv diskussion med någon av dem där man kan vädra olika åsikter osv.

    "Tom Araya" här i tråden pekade på problemet på ett utmärkt sätt och formulerade hur omöjligt det är att nå fram. Det är skrämmande och ett av våra största hot i västvärlden denna åsiktscensur. En tryckkokare som kommer explodera, inte om men NÄR?

    Du plockar ned PK på samma sätt du plockar ned högerextremism.
    Du maler med fakta och verklighet, och vägrar låta dras in i deras historier som bara handlar om att prata om annat.
    Ytterkanterna i väldens politik är VERKLIGEN havererade.


    hur många meter var det?
Svar på tråden Varför tror PKmaffian att man är rasit bara för att man avskyr islam och annan religion?