• Anonym (Petra)

    Svårt att få orgasm vid samlag

    Jag är en tjej på 27 som inte kan få orgasm vid samlag. Det går bara för mig när klitoris stimuleras och ibland när jag blir slickad. Jag har jobbat på att -lära- mig komma men det har inte fungerat, jag vet inte vad som kan vara fel med mig. Är det nån som har några tips eller erfarenheter att dela med sig av ?

  • Svar på tråden Svårt att få orgasm vid samlag
  • Xzx
    Anonym (Petra) skrev 2019-07-07 01:51:27 följande:

    Jag är en tjej på 27 som inte kan få orgasm vid samlag. Det går bara för mig när klitoris stimuleras och ibland när jag blir slickad. Jag har jobbat på att -lära- mig komma men det har inte fungerat, jag vet inte vad som kan vara fel med mig. Är det nån som har några tips eller erfarenheter att dela med sig av ?


    Att som tjej komma av enbart penetration är rätt ovanligt. Vissa göra det, men dom är en minoritet. Så det är inget fel på dig alls =)


    Gör vad som känns skönt för Din kropp! Behöver klitoris stimuleras - stimulera klitoris! =)

  • Kverulant67

    MIn fd var likadan. VI brukade göra så att hon hade en lite vibrator mot klitoris medan vi älskade. Då fick hon alltid orgasm.

  • Anonym (Rassmus)

    Hej

    Vanligare än vad du tror att inte få orgasm genom endast samlag , slappna av och börja berätta för fin respektive hur du vill ha det (kan vara upphetsning i sig att få berätta vad du tyckte är skönt).....och sluta göra sexet till ett maratonlopp för orgasmen.

    Testa med att rida din kille samtidigt som han stimulerar din klitoris

  • Anonym (Nini)
    Anonym (Petra) skrev 2019-07-07 01:51:27 följande:

    Jag är en tjej på 27 som inte kan få orgasm vid samlag. Det går bara för mig när klitoris stimuleras och ibland när jag blir slickad. Jag har jobbat på att -lära- mig komma men det har inte fungerat, jag vet inte vad som kan vara fel med mig. Är det nån som har några tips eller erfarenheter att dela med sig av ?


    Jag har lärt mig att vi kör så här:

    Du ska köra som vanligt och han ska stimulera klitoris länge, och precis innan du kommer så ska ni ha sex. Bästa 2 positioner är 1: rida honom och luta dig bakom medan du stimulerar dig och han penetrerar dig. Det är han som ska rör sig när du rider honom. Den andra är om du ligger på magen och han penetrerar dig, han ska ligga ovan på dig. Notera att han ska höja sig lite med armen, och inte ligga klistrat på dig. Du ska också stimulera dig medan han jobbar :) . Jag får härligt orgasm med dessa 2 position. Lycka till.
  • Anonym (Är du på riktigt)

    27 år och vet inte att de flesta tjejer inte får orgasm vid samlag? Herregud säger jag bara

  • Anonym (Kvinna36)

    Det är inget fel på dig. De flesta kvinnor kommer inte av penetration.

    Alla är olika och du måste först inse vad det är du gillar och vad får dig att komma Vad gillar du när du tillfredställer dig själv? Alla pratar om att smeka klitoris som om det skulle vara en enda teknik fast det är olika för alla. 

    När du smeker dig själv, fundera hur du smeker, fungerar samma sätt att röra klitoris i alla ställningar, behöver du spänna vissa muskler samtidigt, kan du röra på dig samtidigt, hur länge behöver du smeka dig utan ändring i ställning eller rörelse för att komma osv. 

    Det kanske låter som en konstig lista med saker jag ber dig fundera på. Jag nämner det för jag har hört väldigt många säga att de kommer alltid när de tillfredställer sig men de kommer inte fast de smeker sig själv vid penetration. Jag hör även till dem. Det beror på flera saker. Jag måste spänna musklerna i låren och höfterna för att komma. Det är svårt att få spänna de musklerna på rätt sätt i missonären. När jag särar på benen känns det helt annorlunda när jag smeker klitoris. Det känns som om det skulle vara svårare att få det att kännas. Nästan som om den bästa punkten skulle röra på sig och byta plats hela tiden. Sedan behöver jag minst 5-10 min samma rörelse och ställning oavbrutet att få orgasm även fast jag redan är väldigt kåt och vi hållit på länge. Vid det laget blir män redan otåliga och vill flytta lite på mitt ben eller något och det avbryter mig. 

  • Anonym (Är du på riktigt)

    Tillägg, sex är rätt ointressant för mig eftersom jag aldrig får orgasm av det. Jag tar aldrig intiativ till det och min man får tjata.

  • Anonym (Anna)

    Det är inget ovanligt på något vis. Jag är 37 år nu och hade heller aldrig kommit vid penetration innan jag träffade min nuvarande kille. Anledningen att jag kan komma på det viset med honom beror på att han är så pass grov att även klitoris blir berörd när han fyller upp övriga fittan så pass mycket.

  • alfieandie
    Anonym (Är du på riktigt) skrev 2019-07-07 05:47:04 följande:

    27 år och vet inte att de flesta tjejer inte får orgasm vid samlag? Herregud säger jag bara


    Och hur förminskande är inte du då...!

    Varesig du - eller jag - har någon aning om hur länge TS haft funderingar om detta och i vilken utsträckning hon kommunicerat om det.
    Det vi VET är att NU har hon frågat om det i detta forum i sökande efter svar.
    Jag tror inte hon ville bli utskrattad av någon för det.

    Har du inget bättre att komma med så kan du lika gärna låta bli att kommentera - blunda och gå vidare.

  • Butterfly83
    Anonym (Är du på riktigt) skrev 2019-07-07 05:47:04 följande:

    27 år och vet inte att de flesta tjejer inte får orgasm vid samlag? Herregud säger jag bara


    Det är människor som du som gör att sex inte diskuteras öppet. Det är människor som du som ser till att andra inte vågar fråga. Om människor som du skulle förstå att inte vara överlägsna och förminska andra skulle det inte finnas så många kvinnor som inte vet det här.
  • alfieandie
    Butterfly83 skrev 2019-07-07 10:54:17 följande:
    Det är människor som du som gör att sex inte diskuteras öppet. Det är människor som du som ser till att andra inte vågar fråga. Om människor som du skulle förstå att inte vara överlägsna och förminska andra skulle det inte finnas så många kvinnor som inte vet det här.
    Hejja Butterfly83...
    Jag håller på dig.
    Får jag vara med i ditt lag? ;) 
  • Anonym (Samma ts)
    Anonym (Är du på riktigt) skrev 2019-07-07 07:05:40 följande:

    Tillägg, sex är rätt ointressant för mig eftersom jag aldrig får orgasm av det. Jag tar aldrig intiativ till det och min man får tjata.


    Det är säkert samma ts som startar alla trådar om att killen tar för lång tid på sig och hon därför fejkar orgasm. Trots alla 50 trådar fulla med råd så vägrar hon ta det till sig. Hon SKA få orgasm via penetration och där med basta. Annars fejkar hon. Att ta på sig själv eller prata med killen är super tabu!

    Är det inte du, ts så hoppa över mitt inlägg, men är det du så säger jag bara suck...
  • Lånehajen

    Jag skulle säga att mycket handlar om din mans teknik. Ofta finns det vissa punkter som behöver stimuleras och som kan vara lättare att komma åt med kuken i olika ställningar. Han behöver hitta dessa och veta hur han ska stöta i dig för att ta dig dit. Med min partner fungerar det t ex mycket bra när vi ligger i missionären och jag penetrerar henne med roterande rörelser, då kommer jag åt ordentligt med kuken på en känslig punkt längre in. Bakifrån däremot är det snarare djupa stötar och ett högt tempo som fungerar bäst för att nå orgasm.

    Testa er fram tillsammans och det gäller att han kan läsa av dig för att se vad som fungerar. Storleken har betydelse också när det gäller vaginala orgasmer, sen är det som sagt långtifrån alla kvinnor som kan komma utan klitorisstimulans. Det är inget fel om så är fallet utan ni får helt enkelt anpassa er efter vad som fungerar för just dig.

  • Anonym (Man)
    Lånehajen skrev 2019-07-16 14:07:59 följande:

    Jag skulle säga att mycket handlar om din mans teknik. Ofta finns det vissa punkter som behöver stimuleras och som kan vara lättare att komma åt med kuken i olika ställningar. Han behöver hitta dessa och veta hur han ska stöta i dig för att ta dig dit. Med min partner fungerar det t ex mycket bra när vi ligger i missionären och jag penetrerar henne med roterande rörelser, då kommer jag åt ordentligt med kuken på en känslig punkt längre in. Bakifrån däremot är det snarare djupa stötar och ett högt tempo som fungerar bäst för att nå orgasm.

    Testa er fram tillsammans och det gäller att han kan läsa av dig för att se vad som fungerar. Storleken har betydelse också när det gäller vaginala orgasmer, sen är det som sagt långtifrån alla kvinnor som kan komma utan klitorisstimulans. Det är inget fel om så är fallet utan ni får helt enkelt anpassa er efter vad som fungerar för just dig.


    Jo, jag tror att det är flera bitar som behöver klaffa för att man ska nå samlagsorgasm. Min fru fick det först med sin fjärde pojkvän. Det var kanske någon lyckad kombination av storlek och teknik. Med mig får hon inte orgasm under samlaget. Vi har försökt mycket, men har nu gett upp och jag smeker henne till orgasm efteråt i stället. Som du säger man får anpassa sig till vad som fungerar.
  • MHD
    Anonym (Petra) skrev 2019-07-07 01:51:27 följande:

    Jag är en tjej på 27 som inte kan få orgasm vid samlag. Det går bara för mig när klitoris stimuleras och ibland när jag blir slickad. Jag har jobbat på att -lära- mig komma men det har inte fungerat, jag vet inte vad som kan vara fel med mig. Är det nån som har några tips eller erfarenheter att dela med sig av ?


    kom till mig!

    Du ska få det
Svar på tråden Svårt att få orgasm vid samlag