• MammaPolly

    Illamåendet -hur gör/gjorde du?

    Hej!

    Jag är i v 10+1 och det här illamåendet tar knäcken på mig!

    Vet inte vad jag ska göra!

    Jag antar att vi är fler som upplever detta jobbigt, kanske kan vi byta tips?

    Kom med era bästa tips och strategier!

  • Svar på tråden Illamåendet -hur gör/gjorde du?
  • Beiis

    Du är inte ensam. Jag känner exakt likadant. Jag är 9+4.

    Jag har seaband, äter smörgåsrån och dricker Loka citron. Hjälper knappt...

  • MammaPolly

    Ja att äta typ jämnt och sova är typ det som underlättar lite....

    Men den här känslan och orkeslösheten är unge kul....

    Har Läkerol och halstabletter som jag suger på. Funkar okej en stund.

    Har även svårt att dricka :(

    Har fått utskrivna tabletter också men dem gör typ att jag inte spyr men mår illa iallafall.

    Har du fått någon medicinsk hjälp?

  • MammaPolly

    Kolsyra funkar inte för mig tyvärr... hoppas det funkar för någon annan!

    Kom på att banan funkar ganska bra, bm vill dock inte att jag ska äta så många pga blodsockret....

  • Jag är bara jag

    Fick Lergigan Comp som jag tog 1-2 ggr per vecka när jag var tvungen vara mänska. Åt bara det jag gillade så det blev mycket salt. Sött förvärrade illamåendet nåt gräsligt! Drack sällan rent vatten- det gjorde det också värre. Sen får man komma ihåg att det faktiskt går över. För de flesta en bra bit före mitten av graviditeten. För oss andra, ja, man står ut märkligt nog. Tar en dag i taget, en halv dag i taget, en timme i taget.

  • Anonym (Mamma)

    Jag lärde mig att ha exempelvis digistivekex på nattduksbordet så jag kunde äta något litet innan jag klev upp. Jag åt något varannan timme. Typ vanliga målen men sen något kex, eööer frukt extra med jämna mellanrum. Sen sög jag på is väldigt mycket då jag blev så varm i kroppen som gav mer illamående så jag svalkade mig på det sättet.

Svar på tråden Illamåendet -hur gör/gjorde du?