• Jacobsmamma

    Syskonverkstad....

    Som rubriken lyder... Även om de inte känns så just nu, vi har försökt i över ett år med ett syskon till sonen (2,5 år ) men inget har hänt än... Använder ägglossningstest och har uppgraderat mig till Fertilitetsmonitor från CB, o den har jag haft nu ett halvår elr så men tagit lite pauser från den då o då, frustrationen av att det inte händer något trots att jag använder den och även äter mitt val 2 tabletter om dagen och tänker på kosten.... Hur gjorde ni? Har nu beställt vitex och rosenrot då ja fått tips om detta men har ni något mer tips? Vill så gärna få ett plus ??

  • Svar på tråden Syskonverkstad....
  • Anonym (.)

    Sluta tänka på att du vill bli med barn samt sluta ät massa konstigt och dyrt. Spara pengarna till privat ivf ist. Annars ha tålamod så blir du gravid. Eller så blir du inte det. Du har ju redan ett barn?

  • kinaamirb

    Fast det där var väl ändå sjukt otrevligt sagt? Har man inget positivt att säga kan man hålla tyst helt seriöst! Fy för såna som dig.

    Och kramar till dig Jacobsmamma, har en son på 3 år och har själv försökt skaffa syskon i 15 mån utan resultat.... man vet knappt vad man känner längre. Vi har påbörjat utredning i alla fall, så det känns lite bättre.

  • Hoothoot

    Jag tycker Natural Cycles fungerar toppen, man lär sig sin cykel och kropp på ett helt annat vis :)

  • Min tur

    Testa magnesium :)


    Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i 2,5 år. Vi gjorde utredning februari 2016, inga fysiska fel på någon av oss, jag hade ägglossning och bra hormonvärden etc etc etc...Jag läste sedan en rapport om att magnesiumbrist och infertilitet kan ha kopplingar. Jag började äta magnesium i slutet av november 2017. Och vi blev gravida i januari 2018. Om detta var en slump eller inte kan vi ju aldrig få reda på, men att magnesium hjälper kroppen att stabilisera hormoner är ett faktum. 


    Hoppas att ni snart blir gravida!

Svar på tråden Syskonverkstad....