• naano

    Tråden för juli-bebisar 2019

    Det här är en tråd för alla föräldrar som fått barn i juli månad 2019. Välkomna in i värmen för att diskutera förlossning, amning, flaskmatning, utveckling och allt som hör till det första året för bebisarna. Solig

    Håll god ton i tråden!

  • Svar på tråden Tråden för juli-bebisar 2019
  • frökenBea

    Hej hej!! Jag testar första inlägget här då :)

    Sitter själv en stund nu efter att ha varit med bebisen sedan 23 igårkväll.... amma, kräka, bajsa, amma, kräka, bajsa.....och nån liten blund emellanåt, haha! Så har dessa två första nätter sett ut. Och nu för 15 min sen somnade hon äntligen i sin vagn! My god! Men denna vanan ska vi nog råda bot på. Idag är det moster-besök och sen ikväll hem till mormor och morfar så hon ska få vara lite mer vaken och se om jag kan omvända hennes dygnsrytm lite :)

    Hur går det för er andra?

  • Sasu

    Här går det bra, Lillan sov hela 7!! Timmar inatt! Blev helt paff när hon väckte mig kl.5 på morgonen istället för kl.2 :) är så stolt över att hon sov hela natten! Nu sitter vi här och tar det lugnt en stund innan jag ska fortsätta med städningen inför besöket från hennes gudmor ikväll! :)

  • frökenBea
    Sasu skrev 2019-08-02 11:40:22 följande:

    Här går det bra, Lillan sov hela 7!! Timmar inatt! Blev helt paff när hon väckte mig kl.5 på morgonen istället för kl.2 :) är så stolt över att hon sov hela natten! Nu sitter vi här och tar det lugnt en stund innan jag ska fortsätta med städningen inför besöket från hennes gudmor ikväll! :)


    Wow! Grattis till sömnen hehe :) hur gammal är lillan nu då?

    Vi åkte till sjukhuset igårkväll pga kaskadkräkningar och aptitlöshet samt helt utslagen.

    Det gjordes massa prover och vi e här fortfarande. Fortsättning följer.
  • Sasu
    frökenBea skrev 2019-08-02 12:24:17 följande:

    Wow! Grattis till sömnen hehe :) hur gammal är lillan nu då?

    Vi åkte till sjukhuset igårkväll pga kaskadkräkningar och aptitlöshet samt helt utslagen.

    Det gjordes massa prover och vi e här fortfarande. Fortsättning följer.


    Blev 3 veckor igår :)

    Usch då! Har ni fått något svar på vad det kan bero på?
  • frökenBea
    Sasu skrev 2019-08-02 13:39:54 följande:

    Blev 3 veckor igår :)

    Usch då! Har ni fått något svar på vad det kan bero på?


    nä. Alla prover är bra hittils. Och hon har inte spytt mer sen igårkväll. Så jag vet inte....kanske nåt tillfälligt. Känns ju rätt så osannolikt att det skulle vara nån släng av maginfluensa.
  • naano

    Hej på er! :)

    Här går allt också bra. Jag fick ge upp amningen, vart så sjuk med feber som inte gav med sig. Fick antibiotika och började med ersättning fast det tog emot jätte mycket. Men men.

    Lillgrabben är idag 4 veckor gammal.. galet. Stoppa tiden!!

    Han är otroligt snäll, sover mycket, ligger och tittar när han är vaken och är bara världens underbaraste. :)

    Hos oss ger vi sista kvällsflaskan vid 23.30-midnatt nån gång och sen vaknar han som en liten klocka efter 3-3,5 h och vill ha mat. Sen somnar han om och sover till ca 6-8 Nån gång.

    Nu är vi på husvagnssemester och jag var galet nervös för hur det skulle gå på nätterna men det går väldigt bra hittills så jag hoppas det håller i sig.

    Hur mår ni i kropparna efter förlossningarna?

    Frökenbea: min son kräktes väldigt mycket också de första dagarna. Jag tror han mådde illa av allt fostervatten som kom upp. Det var väldigt mycket som kräktes upp både dagtid och nattetid men gav med sig efter ett par dagar. Tror du det kan vara det eller är det något annat? Hoppas att ni får åka hem snart och att hon mår bra!

    Alltså jag är fasiken sugen på en 4e.. helt sjukt.. haha! Den känslan kanske ger med sig sen.....

  • Hoppasnu123

    Nu hittade jag hit!

    I morgon blir vår flicka två veckor å här ligger jag med mitt nya fredagsnöjje : feber! Förra fredakvällen kom de vid 20-tiden, 39 grader fram till lörda kväll feberfri söndag.. haft ont i bröstet i veckan men när bvc va här i måndas hade det ju blivit bättre så vi prata inte så mkt om de.. idag kom de vid 16-tiden.. får se hur läbge de tänker hålla i..

    Vad använder ni för bh-ar??

    Vill ju ha nått som håller åt men inte trycker.. köpt på hm nu å svårt å få stöd i dom

    När man ligger på sidan. Men dom kostar ju endel å de går åt några!

    Tacksam för tips!

  • naano

    Fy för feber.. vet hur det är. :/ hoppas att det ger med sig snart.

    Jag hade trikå bh vadderade från hm. Tyckte de var jätte sköna. Två pack, en grå och en svart.

  • frökenBea
    naano skrev 2019-08-02 17:45:05 följande:

    Hej på er! :)

    Här går allt också bra. Jag fick ge upp amningen, vart så sjuk med feber som inte gav med sig. Fick antibiotika och började med ersättning fast det tog emot jätte mycket. Men men.

    Lillgrabben är idag 4 veckor gammal.. galet. Stoppa tiden!!

    Han är otroligt snäll, sover mycket, ligger och tittar när han är vaken och är bara världens underbaraste. :)

    Hos oss ger vi sista kvällsflaskan vid 23.30-midnatt nån gång och sen vaknar han som en liten klocka efter 3-3,5 h och vill ha mat. Sen somnar han om och sover till ca 6-8 Nån gång.

    Nu är vi på husvagnssemester och jag var galet nervös för hur det skulle gå på nätterna men det går väldigt bra hittills så jag hoppas det håller i sig.

    Hur mår ni i kropparna efter förlossningarna?

    Frökenbea: min son kräktes väldigt mycket också de första dagarna. Jag tror han mådde illa av allt fostervatten som kom upp. Det var väldigt mycket som kräktes upp både dagtid och nattetid men gav med sig efter ett par dagar. Tror du det kan vara det eller är det något annat? Hoppas att ni får åka hem snart och att hon mår bra!

    Alltså jag är fasiken sugen på en 4e.. helt sjukt.. haha! Den känslan kanske ger med sig sen.....


    Haha, jag är sugen på en FEMTE, fast om ett år kanske :)

    Vad som orsakade hennes kräkningar är oklart. Hon har dock inte kräkt en enda gång sen 23 igårkväll. Så skönt! Och hon har ammat rätt mycket idag. Men hon har låg energinivå och nåt värde som är förhöjt på grund av kräknimgarna och brist på näringsupptag.

    Vi måste vara inlagda tills söndag antagligen. Ikväll flyttas vi från lund till malmö med ambulanstransport eftersom hon måste ha dropp kopplat hela tiden.

    Det är så sorgligt att det lilla livet ska få en så tuff start :(
  • naano

    Nej men usch vad jobbigt!! Ja vilken start på livet :/ jag hoppas verkligen att det vänder och går åt rätt håll så ni får komma hem och mysa med resten av familjen som väntar.

    Haha jaså du är också sugen på en till? Haha:)) det känns ju bara så sorgligt om det skulle vara det sista barnet, får en sådan sorglig känsla inom mig. Men sambon är öppen för ett till barn i framtiden om det nu skulle vara så. Känns bra att veta ;)

    Mår du själv bra efter förlossningen?

Svar på tråden Tråden för juli-bebisar 2019