• FundersamTokFia

    Ljusa upp håret utan att bleka det

    Hallå alla!

    Det är så att jag är sugen på att ljusa upp mitt hår. Jag är mot det mörkblonda hållet (det är ofärgat) och skulle vilja få det någon grad ljusare. Det jag däremot inte vill är att bleka det eftersom mitt hår är hyfsat skört. Silverschampo är ju mer för de gula tonerna som blir av just en blekning så det lär troligen inte göra så stor skillnad. Är det någon som har tips på vad som funkar? Någon slags toning kanske, om det nu går att ljusa upp hår med det?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Ljusa upp håret utan att bleka det
  • Anonym (Stina)

    Du kan inte färga eller tona ljusare, du måste använda någon form av blekning. Gå till en frisör så hjälper dem dig. Håret blir inte förstört av att bleka om man använder rätt produkter efter blekningen, såsom olaplex, inpackning osv.

  • Anonym (Gamla husmorstips)

    Citron i håret och lite sol gör håret ljusare.

    Även honung ljusar upp håret, men det krävs att man har honung minst 3 ggr i håret för att det ska bli ljusare.

  • Anonym (Gamla husmorstips)
    Anonym (Stina) skrev 2019-07-11 18:27:05 följande:

    Du kan inte färga eller tona ljusare, du måste använda någon form av blekning. Gå till en frisör så hjälper dem dig. Håret blir inte förstört av att bleka om man använder rätt produkter efter blekningen, såsom olaplex, inpackning osv.


    Nej man behöver definitivt inte använda blekning i håret för att få det ljusare. Och håret blir visst förstört av blekning, blekningen går långt in i hårstråna och fräter på dem. Det spelar ingen roll vad man sedan använder för produkter efteråt.
  • Anonym (Tess)

    Jo, du kan visst färga håret ljusare utan att bleka. Ett tidigare färgat hår går däremot inte att färga ljusare.

    Wella har/hade en färg som heter sunlights som är spm en toning, ljusar upp håret ca 3-4 steg samtidigt som det är skonsamt. Går dock bara att Göra på salong. Är väldigt fint om man bleker upp några ljusa slingor på överhåret, bli supersnyggt!!

  • Anonym (Hair)

    Är frisör och rekommenderar dig att gå till en! De kan ljusa upp ditt hår utan att bleka det

Svar på tråden Ljusa upp håret utan att bleka det