• Anonym (Hanna)

    skriver av mig om jobbig kille

    hejsan hojsan! jag har sett att många skriver av sig om sina problem här och jag måste bara berätta detta och vädjar om hjälp. (jag är 20 år, han 24)

    jag var en gång på en fest och det slutade med att jag hamnade hos en kille, han verkade snäll liksom och vi hade väl lite små kontakt, egentligen var det inte meningen att jag skulle dra med honom men min mobil var helt urladdad och där och då tänkte jag ''varför inte'' 

    väl dagen efter insåg jag att han inte direkt var min typ, han hade några speciella liksom drag i hans sätt att prata och uttrycka. Han låg liksom och stirrade på mig och frågade varför jag hade tatueringar och frågade liksom massa konstiga saker. 

    Jag vill ändå liksom vara snäll men drog rätt snabbt hem, han ville dock ha mig där längre. 

    Direkt började han med att han saknade mig och ville pussa på mig? vi hade liksom träffats 1 gång? och sen dess har han bara varit jätte jobbig och kontrollerande, han skriver att han är så rädd att han skakar och drar ner rullgardinerna när det åskar. 

    sen om jag inte svarar efter varje halvtimme han skickar skriver han att jag är kortsvarig i mina svar och osocial, jag blev så stressad av han sist att jag tappade ut mitt smink när jag skulle vara ifred och sminka mig. 

    min mamma håller på och säger att jag ska ge honom en chans men han har några diagnos liknande drag? han kan liksom komma in på frågor som om jag har migrän? helt från ingenstans. 

    sen då så tjatar han sönder om hans syskon och barn och liknande. 

    sen att han blir arg för att jag inte alltid kan svara? alltså visst han är ju snäll och så men dessa drag gör mig galen.

    han tror att han känner mig in och ut efter en gång och han liksom skriver snygg till mig hela tiden och frågar hela tiden: ''vad gör du? vart ska du? kom och sov hos mig sen efter? HALLÅ sov här?'' 

    skiit jobbigt, han tvingade mig att lägga till honom på facebook också när jag sov där, han bara: ''lägg till mig, lägg till mig''

  • Svar på tråden skriver av mig om jobbig kille
  • Anonym (Hanna)

    och hela tiden ''åh hihi snyggis'' ''du kan sova här om du vill även om jag har halsfluss men du kanske ej vill bli smittad''

    sen då låg han och stirrade sönder på mig när jag vaknade

  • Anonym (Nej!)

    Oavsett om han har nån diagnos eller ej känns han obehaglig, råder dig att bryta med honom snarast faktiskt. Om han är sådär redan nu hur blir det då sen?! Tvivlar på att du berättat allt för mamma, då hade hon nog inte svarat så där.

  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Nej!) skrev 2019-07-13 17:55:05 följande:

    Oavsett om han har nån diagnos eller ej känns han obehaglig, råder dig att bryta med honom snarast faktiskt. Om han är sådär redan nu hur blir det då sen?! Tvivlar på att du berättat allt för mamma, då hade hon nog inte svarat så där.



    Anonym (Nej!) skrev 2019-07-13 17:55:05 följande:

    Oavsett om han har nån diagnos eller ej känns han obehaglig, råder dig att bryta med honom snarast faktiskt. Om han är sådär redan nu hur blir det då sen?! Tvivlar på att du berättat allt för mamma, då hade hon nog inte svarat så där.


    jo jag berättade men hon sa bara att han ändå verkade snäll. 

    och visst han är jätte gullig, men han satt liksom och stirrade på mig exempelvis i soffan och sen så skriver han hela tiden liksom konversationen kan aldrig ta slut och han kommer in på migrän och liknande?. sen gillar jag inte småbarn men ändå skickar han hela tiden om små barn också. 

    och jag ger inte signaler, jag svarar kortfattat för att han ska inse också lite att jag inte är på samma nivå som han. 

    sen då så ligger han och klagar liksom på att han inte orkar fixa sig mat och så och skakar i soffan för åskan.
  • Anonym (Nej!)
    Anonym (Hanna) skrev 2019-07-13 17:59:06 följande:

    Anonym (Nej!) skrev 2019-07-13 17:55:05 följande:

    Oavsett om han har nån diagnos eller ej känns han obehaglig, råder dig att bryta med honom snarast faktiskt. Om han är sådär redan nu hur blir det då sen?! Tvivlar på att du berättat allt för mamma, då hade hon nog inte svarat så där.


    jo jag berättade men hon sa bara att han ändå verkade snäll. 

    och visst han är jätte gullig, men han satt liksom och stirrade på mig exempelvis i soffan och sen så skriver han hela tiden liksom konversationen kan aldrig ta slut och han kommer in på migrän och liknande?. sen gillar jag inte småbarn men ändå skickar han hela tiden om små barn också. 

    och jag ger inte signaler, jag svarar kortfattat för att han ska inse också lite att jag inte är på samma nivå som han. 

    sen då så ligger han och klagar liksom på att han inte orkar fixa sig mat och så och skakar i soffan för åskan.
    Hm ok. Nu tror jag inte en sån där kille fattar (eller vill fatta) signaler, du måste därför vara tydlig med att du tycker det är jobbigt o att du vill att han slutar. Eller vill du fortsätta ha kontakt med honom/att ni ska bli tillsammans? Annars blir det till att tydligt säga att nej jag vill inte mer, jag vill avsluta vår kontakt eller nåt sånt.
  • Anonym (A)
    Anonym (Nej!) skrev 2019-07-13 17:55:05 följande:
    Oavsett om han har nån diagnos eller ej känns han obehaglig, råder dig att bryta med honom snarast faktiskt. Om han är sådär redan nu hur blir det då sen?! Tvivlar på att du berättat allt för mamma, då hade hon nog inte svarat så där.
    Bryt med honom.
  • Anonym (Nej)

    Du verkar inte förälskad direkt, bryt med honom.

  • MsFry

    Du gillar honom inte och tycker att han är konstig och påträngande?

    Finns ingen som helst anledning att ge honom en chans då. Bryt med honom.

  • Anonym (Hanna)
    MsFry skrev 2019-07-13 18:54:29 följande:

    Du gillar honom inte och tycker att han är konstig och påträngande?

    Finns ingen som helst anledning att ge honom en chans då. Bryt med honom.


    Nu frågar han om jag åkt än, om det är killar på förfesten och så.

    Skrev att jag kommer vara osocial ikväll på internet men han vill ändå veta mer under kvällen.

    Hallå vi är inte direkt tillsammans?
  • Anonym (Njae)

    Alla konstiga samtalsämnen behöver väl inte innebära någon diagnos? Han känner dig inte så väl så han kanske bara är nervös och har svårt att komma på saker att samtala om?

    Du verkar bara inte så intresserad av honom, och kanske är det därför du försöker finna fel? Du vet att du inte behöver nån ursäkt för att du inte gillar honom?

Svar på tråden skriver av mig om jobbig kille