• Anonym (tarmen)

    Konstiga magkramper gravid

    Hej,
    Kan inte avgöra vad som är tarmrörelser/mag/tarmsmärtor och vad som är fostret. Ibland måste jag gå lite dubbelvikt för det känns krampaktigt. Men tror det är tarmarna. Igår gjorde det ont på höger sida, för några dagar sedan hemsk smärta i magsäcken (misstänkte magkatarr). Nån gång långt ner på vänster sida (där jag har ett rätt stort myom) som strålade lite i benet. 

    Är I v 20+3 och har  mig veterligen inte känt några sparkar. Men det känns som någon krafsar/river inuti, fast bara på höger sida. Inte direkt skönt. Ingen fantastisk "fiskstjärt-rörelse" som folk pratar om. Man ser också att bullen på magen är stor på höger sida, det är som att babyn trivs där. Men det känns obehagligt med det där kraffsandet.

    En gång har jag känt det som det bubblat till, men med min taskiga mage och tarm kan det lika gärna vara det och inte babyn. 

    Nån som känner igen sig? Vad är foster, vad är tarm? 

    Är fundersam, men ännu inte orolig, då jag är van vid tarmsmärtor sen innan. Men under graviditet kan jag inte avgöra vad som är vad.

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Konstiga magkramper gravid
  • Anonym (Undersök)

    Jag hade nog valt att åka in till sjukhus för att kontrollera så allt är bra.

    Mina två tidigare graviditeter har jag känt skillnad mellan tarmrörelse och fosterrörelser.

    Jag tänker som så att det som stramar och känns konstigt för dig då du måste gå dubbelvikt kan vara sammandragningar.

    Jag hade ringt och bett om undersökning

  • Anonym (tarmen)
    Anonym (Undersök) skrev 2019-07-15 08:45:56 följande:

    Jag hade nog valt att åka in till sjukhus för att kontrollera så allt är bra.

    Mina två tidigare graviditeter har jag känt skillnad mellan tarmrörelse och fosterrörelser.

    Jag tänker som så att det som stramar och känns konstigt för dig då du måste gå dubbelvikt kan vara sammandragningar.

    Jag hade ringt och bett om undersökning


    Tack för info. Läskigt!! Men du har väl rätt.
  • Anonym (tarmen)
    Anonym (A) skrev 2019-07-15 12:59:24 följande:

    Ring och be om en undersökning.


    Jo får nog göra det. :S
Svar på tråden Konstiga magkramper gravid