• Anonym (Sy)

    Mannen deppad , vill inte ha sex

    Har en helt underbar man som alltid velat ha haft sex med mig, gärna varje dag. Analt, 69 tror inte att det finns nått vi inte har gjort förutom haft gruppsex el partnerbyte vilket jag har velat men inte han. Nu sen 6-7 månader har han gått in i väggen o äter antidepressiva . Nu har vi inget sexliv alls, hur står man ut.

  • Svar på tråden Mannen deppad , vill inte ha sex
  • Anonym (Håll ut)

    Det är bara att hålla ut. Antidepressanter sabbar sexlivet för många.

    Eller skaffa en älskare om du verkligen inte kan hålla dig.

  • Snoggen

    Det är svårt, speciellt efter att gå från varje dag till inget under ett kort tidsperiod.

    Har själv ätit antidepp för ca 10år sedan och det är en svår känsla att beskriva. Har alltid älskat allt vad sex innebär men under den perioden var det som om någon drog ur proppen helt. Tänkte på sex i väldigt liten utsträckning. Runkade kanske 1-2 gånger i veckan på ren vilja. Enbart för att jag inte ville tappa det helt. Var dock singel under den perioden så det var ingen som drabbades av minskad sexlust.

    Har även levt med en kvinna som åt antidepp och jag förstod att det inte fanns så mycket lust till sex pga medicinen men de skapar ändå jobbiga känslor trots att man vet hur det är att gå på antideop.

    Finns inte så mycket att göra tyvärr, onanera för att hålla lusten i schack. Vara förstående och onanera ännu mer. Det är svårt och man får försöka vara ödmjuk för det.

  • Anonym (I)

    Jag skulle väl säga att det snarare är depressionen i sig som förstör sexlusten. Du klarar dig utan sex, men din sambo mår mest troligt så dåligt att han inte ens orkar leva och han har säkert dåligt samvete och ångest över varenda liten sak. Om du älskar honom så ha förståelse och klaga inte på bristen på sex.

  • Flaffy

    Förstår det är jobbigt med en sådan stor skillnad i frekvens. Depressionen i sig gör att han är mindre intresserad. Läkemedlen kan göra att lust, potens och orgasm blir svårare. Sex hamnar lägre ner på hans priolista. Han har fullt upp med att handskas med livet i sig. Säkert mycket ångest och nattsvarta tankar. Du kanske kan vara lite mer följsam och empatiskt. Närhet utan krav på sex är jätteviktigt. Kom också ihåg att det inte depressionen varar för evigt. Han är snart på banan igen.

  • Anonym (A)
    Anonym (I) skrev 2019-07-16 07:29:46 följande:
    Jag skulle väl säga att det snarare är depressionen i sig som förstör sexlusten. Du klarar dig utan sex, men din sambo mår mest troligt så dåligt att han inte ens orkar leva och han har säkert dåligt samvete och ångest över varenda liten sak. Om du älskar honom så ha förståelse och klaga inte på bristen på sex.
    Håller med
  • Anonym (Sy)

    Giftskåneman: Nej det har jag inte. Tror inte att han skulle uppskatta det men det man inte vet..

  • Giftskåneman

    Antagligen har han dåligt samvete för att han inte vill och blir glad om du frågar, säg du läst det på familjeliv om en sjuk man som inte kunde ha sex längre och att han var glad att frun träffade andra, fråga inte utan bara så där nämn det i förbifarten, av hans reaktion kan du bedömma hans svar om du ffrågar.

Svar på tråden Mannen deppad , vill inte ha sex