• Anonym (Hon)

    Varför låser jag mig?

    Jag och min man har varit tillsammans i över tio år och har tre barn tillsammans och är trygga med varandra.

    Jag har i många år tyckt sex är jobbigt. I perioder vill jag, men oftast inte.

    Min man är inget vidare i sängen, han vet ärligt talat inte riktigt vad han håller på med. Han kan gnugga järnet i ljumsken och tro att han gnuggar fittan... Inte för att det är direkt skönare när han träffar rätt... Han har en jobbig ovana att gnugga utanpå trosorna, tom försöka trycka in fingrarna med trosorna emellan...

    Jag har många gånger försökt visa och förklara vad jag tycker om, men kort därefter börjar han med sitt igen. Han bryr sig inte om gensvar, han verkar tro att han är grym.

    Senaste månaderna har jag fått nån spärr när han börjar, jag klarar inte ens av att säga emot, utan jag bara låser mig och ligger helt stilla tills han är klar. Han har även massa fantasier jag inte alls gillar som han brukar berätta om medan han håller på och jag KAN INTE avbryta honom. Jag har bara en klump i magen och känner mig gråtfärdig och jag förstår verkligen inte vad som händer. Jag är inte rädd för honom, men ändå låser sig kroppen...

  • Svar på tråden Varför låser jag mig?
  • Anonym (dd)

    Låter inte särskilt konstigt att du låser dej när din man beter sej som ett svin. I sängen iaf, utanför antar jag att han har bättre sidor. Sej till ordentligt och totalvägra tills han lyssnar på dej.

  • Anonym (Hon)
    Anonym (dd) skrev 2019-07-15 21:33:27 följande:

    Låter inte särskilt konstigt att du låser dej när din man beter sej som ett svin. I sängen iaf, utanför antar jag att han har bättre sidor. Sej till ordentligt och totalvägra tills han lyssnar på dej.


    Jag kan ju inte det.. Får inte ur mig något alls, allt låser sig.
  • Anonym (Utanför)

    Kan du prata med honom utanför sängen? Sådär kan ni ju inte det. Märker han inte att du bara ligger där?

  • Anonym (Vardagsmat)
    Anonym (Utanför) skrev 2019-07-15 21:39:01 följande:

    Kan du prata med honom utanför sängen? Sådär kan ni ju inte det. Märker han inte att du bara ligger där?


    Det där är ju vardagsmat. Kvinnan bara ligger där.
    Mannen ska ta kommandot i sängen.
  • Anonym (Upprepa)

    Jobbig situation, om du är trygg med honom så borde du känna att du också orkar ta upp detta till diskussion igen eftersom han inte förstår/lyssnar. Verkligen förklara för honom, visa med dina händer och förklara vad han gör som inte är skönt eller gör ont osv.

    Det är två viljor när det kommer till sex, båda måste känna att man kan säga vad som är skönt, vad man inte vill göra osv. Ta upp det när ni inte har sex, så kan du kanske prata om det utan att kroppen låser sig?

  • Anonym (Utanför)
    Anonym (Vardagsmat) skrev 2019-07-15 22:35:12 följande:
    Det där är ju vardagsmat. Kvinnan bara ligger där.
    Mannen ska ta kommandot i sängen.
    Kanske i dina förhållanden....
  • Godisbuske

    Hade nog låst sig för mig också om jag varit tjej och en kille gnuggade i ljumsken och tror det är fittan.  Är han apfull  varje gång ?

  • Anonym (dd)
    Anonym (Hon) skrev 2019-07-15 21:36:00 följande:

    Jag kan ju inte det.. Får inte ur mig något alls, allt låser sig.


    Så gör det i vardagen. Rätt vanlig reaktion vid övergrepp, vissa låser sej andra slåss för livet.
  • Anonym (Vardagsmat)
    Anonym (Utanför) skrev 2019-07-15 23:13:12 följande:
    Kanske i dina förhållanden....
    Kvinnor vill ha en man som vet vad han gör, tar kommandot.
    TS är ett undantag.
  • Anonym (Utanför)
    Anonym (Vardagsmat) skrev 2019-07-16 07:19:47 följande:
    Kvinnor vill ha en man som vet vad han gör, tar kommandot.
    TS är ett undantag.
    Tro mig, alla kvinnor är inte så. Det är nog som sagt mer den erfarenhet just du har. Kan inte tänka mig något tråkigare än att bara ligga där. Sex handlar om att ge eller ta. EN gång under alla mina år har jag bara legat där, var helt slut. Min dåvarande pojkvän reagerade direkt och undrade vad som var fel. Han kunde/ville inte fortsätta då jag inte var med i leken. Hoppas att de flesta män är så. Känns inte helt friskt att bara pumpa på om kvinnan bara ligger där.
  • Anonym (Nom)

    Som någon annan sa, du behöver prata med honom utanför sexet. Din kropp försöka säga till dig att någonting är fel - den vill inte. 

    Liknande sak hände mig förra året - hela kroppen frös till is när min man rörde vid mig under en period. Det kändes inte som att jag kunde säga nej eller göra någonting, jag gick in i "flight or flight mode" men gjorde ingetdera. Det var ett tecken att jag under en lång tid inte hade lyssnat alls på vad jag ville, bara på vad min man ville. Jag hade låtit honom styra sexet helt och uppenbarligen omedvetet låtit honom göra saker som jag egentligen inte ville. 

    Efter det så pratade vi väldigt mycket om sex och vad vi kunde göra för att sex skulle kännas bra och tryggt för oss båda. För mig funkade det bäst att min man frågade mig innan han gjorde någonting, t ex "får jag kyssa dig?" "får jag ta på din mage?" osv. Vi började kommunicera mycket mer helt enkelt och kolla av att båda var med på noterna. Nu känner jag mig tusen gånger mer bekväm att säga vad jag vill ha och inte ha - om min man gör något som jag inte gillar så kan jag säga det istället för att frysa fast. Det har gjort mig mycket tryggare och det har även gjort vårat sexliv sååå mycket bättre för mig. Nu handlar det lika mycket om min njutning som hans :) 

  • AndreaBD
    Anonym (Vardagsmat) skrev 2019-07-16 07:19:47 följande:
    Kvinnor vill ha en man som vet vad han gör, tar kommandot.
    TS är ett undantag.
    Dumheter! Det vill de förstås, möjligtvis, bara om han vet vad han håller på med! Den här killen vet ju inte hur  - och framför allt var - han ska göra. 
  • Anonym (Anonym idag)

    Allvarligt, jag skulle ha tappat tålamodet. Min man är inte såå skickligt på det heller, men vi har gått över till att använda en vibrator då. Då slipper man krångla. Men om ni är relativt unga, så bör man kanske ändå satsa på att han måste lära sig. 

    Och framför allt borde du inte låta honom hålla på om du inte gillar det. Det är ju ganska bortkastat.Och framför allt ska han inte vänja sig vid att bara han ska njuta. 

  • Flaffy

    En man som återigen tror han är guds gåva till kvinnorna. - Se till att få orgasm, jag gnuggar ju!

    Nej du! Nu är det sexstopp tills han fattar att uppföra sig. Ta honom till förhandlingsbordet. Förklara i klartext att nu får det banne mig vara nog. Nu är det lektioner i anatomi och sexkunskap för tröghuvuden. Skämt åsido. Kan du förklara för honom hur du vill bli smekt? Kanske du kan visa på bild eller ett klipp som du gillar så blir det mera visuellt för honom. Fråga också om han inte märker att du blir stilla eller att han gnuggar ljumsken och inte klittan.

    Sex ska vara härligt och roligt. Ge och ta. Backa tillbaka och börja med sensualitetsträning. Då kanske han lär sig att smeka dig på ett sätt som du njuter av. Ge inte upp. Han måste lyssna. Göra om och göra rätt.

  • Anonym (A)
    Anonym (Anonym idag) skrev 2019-07-16 16:52:36 följande:
    Allvarligt, jag skulle ha tappat tålamodet. Min man är inte såå skickligt på det heller, men vi har gått över till att använda en vibrator då. Då slipper man krångla. Men om ni är relativt unga, så bör man kanske ändå satsa på att han måste lära sig. 

    Och framför allt borde du inte låta honom hålla på om du inte gillar det. Det är ju ganska bortkastat.Och framför allt ska han inte vänja sig vid att bara han ska njuta. 
    Håller med
Svar på tråden Varför låser jag mig?