• Anonym (Anonym)

    Bisexuell

    Har vetat ett tag att jag är bisexuell men aldrig testat med en av samma kön. Har blivit kär i kvinnor innan men har aldrig avslöjat det och gått vidare. Nu har jag träffat en kvinna som jag blivit vän med och som jag fått känslor för. Jag känner att hon verkligen är den rätta. Hon är också bisexuell har jag fått reda på och jag har en känsla av att hon kanske har känslor för mig (kan vara önsketänkande också). Men problemet är att jag vågar inte avslöja mina känslor för henne för jag är rädd för att förstöra den fina vänskapen vi redan har. Vi umgås väldigt mycket. Jag har inte avslöjat att jag är bisexuell, Bara att jag är osäker på min sexualitet. Ingen vet att jag är bisexuell. Har kännt innan att jag inte vill vara i en relation men med henne vill jag verkligen det.

    Någon som har något tips eller råd om hur jag kan gå tillväga?

  • Svar på tråden Bisexuell
  • Giftskåneman

    Svårt att komma ut så där, be henne berätta om sina tidigare partners, inte sexuellt då, och säger hon att hon haft sällskap med en tjej får du inflika att du också skulle kunna tänka dig en tjej.

  • Anonym (Titti)

    Du "har hört" att hon är det, du har ingen aning om det är sant.
    Låt henne vara.

    Hade en väninna försökt något sexuellt med mig så hade jag avslutat vänskapen.

  • Anonym (Bitjejen)

    Tycker att Giftskånemans råd är bra. Finns många sätt att fråga sånt där, känns det underförstått er emellan att ni är attraherade av varandra? Eller är det vad du *tror*?

    Hur vet du att hon är bi, har hon sagt det?

    Är ju inte helt lätt, Titti har en liten poäng med. Om en tjejkompis jag inte fått vibbar från säger att hon har känslor för mig så hade jag inte sett på henne på samma sätt efter det. Smickrad javisst men det hade blivit annorlunda...kanske närmare vänskap, har varit med om det.

  • Anonym (Anonym)

    Hon har sagt att hon är bi.

    Och självklart respekterar jag fullt ut om hon inte har känslor för mig och det är därför jag frågar om råd för att jag inte vill förstöra en fin vänskap.

    Väldigt onödig kommentar Titti!

  • Anonym (Titti)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-07-16 13:22:55 följande:

    Hon har sagt att hon är bi.

    Och självklart respekterar jag fullt ut om hon inte har känslor för mig och det är därför jag frågar om råd för att jag inte vill förstöra en fin vänskap.

    Väldigt onödig kommentar Titti!


    Vadå onödig?
    Jag säger helt ärligt hur jag skulle reagera. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Titti) skrev 2019-07-16 13:30:26 följande:

    Vadå onödig?

    Jag säger helt ärligt hur jag skulle reagera. 


    Och du är bisexuell/ lesbisk?
  • Anonym (Tjej, 31)

    Hej!

    Jag tycker att du kan gå försiktigt fram. Fortsätta att umgås som vanligt, som vänner, och kanske komma in på något samtalsämne som rör detta.

    Du kanske kan föreslå att ni ser på film en kväll och då föreslå en film du hört ska vara bra (tipsar om Carol, Below her mouth och Lost and Delerious).

    Jag är också förtjust i en tjej som -ser- gay ut, men som förmodligen inte är det.

    Eller så är hon det, men inte vågat erkänna det för sig själv ännu.

    Det är skitjobbigt att ha känslor för någon av samma kön; det är alltid mycket svårare att checka av läget än om det varit en av motsatt kön.

    Jättedumt att det ska vara så, men så är det ju tyvärr. Man förutsätter ju att folk generellt är hetero, så först behöver man komma över tröskeln och ta reda på om personen är bi eller inte och därefter flika efter att se huruvida där finns ett ömsesidigt intresse eller ej.

    För min del är det nog kört, med den tjejen jag är förtjust i. Hon totalignorerar mig. Tur att det finns fler fiskar i havet.

    Men för din del skulle jag säga KÖÖÖÖÖR! Och lycka till! <3

  • Anonym (Titti)
    Anonym (.) skrev 2019-07-16 13:45:05 följande:

    Och du är bisexuell/ lesbisk?


    Nej.
  • Anonym (.)
    Anonym (Titti) skrev 2019-07-16 13:55:54 följande:

    Nej.


    Men då tänker du o reagerar du inte som en bisexuell kvinna skulle göra när en annan kvinna flörtar med henne, och då blir ju ditt råd till ts tämligen värdelöst
  • Anonym (Titti)
    Anonym (.) skrev 2019-07-16 13:58:23 följande:

    Men då tänker du o reagerar du inte som en bisexuell kvinna skulle göra när en annan kvinna flörtar med henne, och då blir ju ditt råd till ts tämligen värdelöst


    Jag tycker inte att man ska stöta på sina vänner, oavsett sexualitet.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Tjej, 31) skrev 2019-07-16 13:55:04 följande:

    Hej!

    Jag tycker att du kan gå försiktigt fram. Fortsätta att umgås som vanligt, som vänner, och kanske komma in på något samtalsämne som rör detta.

    Du kanske kan föreslå att ni ser på film en kväll och då föreslå en film du hört ska vara bra (tipsar om Carol, Below her mouth och Lost and Delerious).

    Jag är också förtjust i en tjej som -ser- gay ut, men som förmodligen inte är det.

    Eller så är hon det, men inte vågat erkänna det för sig själv ännu.

    Det är skitjobbigt att ha känslor för någon av samma kön; det är alltid mycket svårare att checka av läget än om det varit en av motsatt kön.

    Jättedumt att det ska vara så, men så är det ju tyvärr. Man förutsätter ju att folk generellt är hetero, så först behöver man komma över tröskeln och ta reda på om personen är bi eller inte och därefter flika efter att se huruvida där finns ett ömsesidigt intresse eller ej.

    För min del är det nog kört, med den tjejen jag är förtjust i. Hon totalignorerar mig. Tur att det finns fler fiskar i havet.

    Men för din del skulle jag säga KÖÖÖÖÖR! Och lycka till! <3


    Tack för ditt fina svar <3

    Film tittar vi på mycket tillsammans.

    En fråga till dig som verkar vara bisexuell. Hur hade du reagerat om en vän av samma kön du inte hade känslor för hade erkänt sina känslor för dig?

    Har aldrig berättat för någon att jag är bi och där är många av samma kön jag träffat som jag blivit kär i.
  • Anonym (Tjej, 31)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-07-16 14:21:57 följande:

    Tack för ditt fina svar <3

    Film tittar vi på mycket tillsammans.

    En fråga till dig som verkar vara bisexuell. Hur hade du reagerat om en vän av samma kön du inte hade känslor för hade erkänt sina känslor för dig?

    Har aldrig berättat för någon att jag är bi och där är många av samma kön jag träffat som jag blivit kär i.


    Jag hade blivit smickrad, så klart, men varit ärlig med att jag inte känner samma sak. Sedan hade det inte varit mer med det.

    Mina två bästa killkompisar är ofta på mig och -flirtar-, numera mer på skoj (men med en viss seriositet för att -kolla läget-), men tidigare var de (vid olika tillfällen) helt seriösa. Jag försökte med den ena, men det gick inte, så vi fortsatte bara att vara vänner.

    I tonåren var det en tjej som var kär i mig, som jag inte kände samma sak för. Det var mest jobbigt för henne då vi umgicks i samma kompisgäng och jag efter en tid skaffade flickvän.
Svar på tråden Bisexuell