• Anonym (Ångest)

    Våga ta steget att avsluta en relation på 11år

    Vi har sedan 1 år tillbaka haft en dålig relation, psykisk misshandel, hot och han säger och gör elaka saker mot mig.

    Vi var med om en traumatisk händelse tillsammans för över 1 års sedan. Han vill inte prata om det och jag behöver prata om det för kunna gå vidare.

    Jag har nu kontaktat socialtjänsten för att få hjälp med familjebehandling, Men jag tror tyvärr att det är försent.

    Vi har inga känslor för varandra, han äcklas av att se mig, han är mycket ego och bryr sig bara om sig själv.

    Jag vill bara lämna och börja bygga upp mitt liv igen med våra barn. Men det känns som 11 år bara blivit bortkastade.

  • Svar på tråden Våga ta steget att avsluta en relation på 11år
  • Anonym (Narc)

    Låt inte ytterligare 11år gå till förbannelse!

    Jag lämnade efter 14år med en narcissist. Det var inte lätt. Det var fullskaligt krig. Men jag hade mina föräldrar och syskon som stöd.

    När jag väl bestämt mig så sa jag åt honom att jag ville separera. När det sjunkit in så ringde jag mäklare och jurist. Huset var ute till försäljning efter 1 vecka och sålt efter första visningen. Jag lät honom behålla 95% av alla prylar. Jag tog det som uppenbart var mitt sen drog jag. Han tjänade på det men jag var fri!

    Eftersom vi bodde i villa kunde vi vistas hemma utan att egentligen träffas så mycket. Jag undvek honom så mycket det gick. Jag sa att allt som rörde huset eller pengar fick han ta via juristen.

    Det var inte alls svårt nu i efterhand. När man är uppe i det könns allt tungt. Många beslut och många minnen. Men har du bestämt dig så sätt ett datum, googla fram en jurist och fixa mäklare,det är meningslöst att fortsätta bo ihop bara att..

  • Anonym (5 år)

    Usch så jag lider med dig, det verkar vara en hemsk situation! Men vad är dina känslor för din partner? Du skriver att han inte har några kvar för dig, men du då? Det låter dock inte som en hälsosam relation och iom den psykiska misshandeln är det hög tid att lämna!

    Själv genomgår jag just nu en skilsmässa från min man som jag träffade för 5 år sedan. Har hunnit skaffa ett barn. Inga känslor finns kvar pga en del som hänt, men är inte misshandel el dyl. Jag reagerar dock på att du känner att 11 år är bortkastade. Så känner absolut inte jag! Jag och min man har fina minnen ihop och framförallt så gav han mig den största gåvan man kan få: vårt barn! I övrigt hade jag inte varit där jag är idag om vi inte träffats och gått igenom det vi har varit med om under åren så jag kan absolut inte ångra någonting! Förstår om du tycker att en del av åren har varit bortkastade om de har kantats just av misshandel (ingen ska ju nånsin behöva vara med om det!) men kanske har det varit bra år dessförinnan? Sen ser jag det också som så att om jag inte lämnar min man nu så kommer jag VERKLIGEN ångra mig senare i livet när jag ser tillbaka, för att gå ytterligare år utan kärlek mellan oss är absolut att kasta bort åren.

    Hoppas det går bra för er!

Svar på tråden Våga ta steget att avsluta en relation på 11år