• 53020831

    Olycklig kärlek

    Hej!

    Det finns nämligen en kille jag blev störtkär i första gången på en fest. Vi tog varandras sociala medier och han börja skriva. Han börja skriva att han fastna för mig och att han vill planera in många dejter med mig. Dock var han full, och jag trodde såklart på han då jag var störtkär. Dagen efter skrev han att han inte är redo att binda sig och att han inte vill såra mig just för att han har svårt att få känslor.

    Efter en lång period skriver han till mig igen. Han säger att han vill ses och ha något med mig att göra. Vi skriver konstant hela tiden från morgonen till kvällen. Han säger att han ser en framtid med mig och att jag är speciell. Han kommenterar även mitt utseende hela tiden, vilket kan kännas lite för mycket ibland. Efter 4:de dagen sluta han höra av sig och sa att han mår dåligt. Jag lämna han ifred och det gick 2 dagar. Efter andra dagen fråga jag hur han mådde och då sa han att han mår bättre. Han fråga dock aldrig hur jag mår och fortsatte heller inte konversationen. Det slutade med att jag fråga om han vill ha något med mig att göra och då svarar han ja.

    Efter det har vi inte pratat! Det såra mig mycket just för att jag fick dessa förhoppningar då han fick mig att känna mig så speciell.

    Jag fick även i efterhand höra att han har tjej. Min fråga är. Hur kan man lägga så mycket krut på mig i 3 dagar och sen helt och håller ändra sitt beteende? Hur ska jag göra för att inte bli sårad mer? Vill även visa att jag också har ett värde, och med mig ska man inte göra så. Vad skulle ni göra?

    Förlåt för att min svenska inte är på topp just nu! Är väldigt trött och ledsen

  • Svar på tråden Olycklig kärlek
  • Leezi

    Släpp honom och gå vidare, speciellt om han redan har en tjej.


    Du är värd någon som lägger all sin energi på dig och inte någon som bara hör av sig eller vill ha med dig att göra när personen själv tycker det passar. Du ska inte vara någon "back up" plan.

  • Anonym (...)

    Du känner inte den här killen, du är desperat efter ömhet och närhet. Han använde dig för att få sitt ego bekräftat men har insett att du är väldigt sårbar och slutar därför att leka med dina känslor nu. Lägg din energi på dig själv, du verkar inte stabil.

  • Anonym (Emma)

    Hade med velat veta hur man slipper bli sårad med men det är omöjligt om man vill hitta någon.

    Svårt att veta varför han gör som han gör men jag skulle gissa på att han känner en attraktion mot dig och att det ger lite spänning i livet att skriva med dig. Sen slutar han för att inte riskera att det ska lede till mer. Jag hade funderat över att fråga honom varför han skriver så med dig och att du hört att han har en flickvän. Kanske du får svar kanske inte men han lär sluta höra av sig om han är oseriös. Jag hade nog med funderat på att skicka frågan som i en bild så han inte kan tjuvläsa texten och man blir mer nyfiken när någon skickar en bild så då kan du se att han läst iaf.

Svar på tråden Olycklig kärlek