• Deluxeee

    Hur svullet är normalt?

    Hej! Som rubriken lyder. Är gravid i vecka 37, och svullnad av händer och fötter vet jag ju är ?normalt? när man är gravid. Men finns här någon expert som vet om mina fötter är utöver det vanliga-svullna?

    Det är sjukt obehagligt och gör lite ont.

    Att tillägga så har jag ej högt blodtryck, vilket ju annars hade varit tecken på havandeskapsförgiftning.

    Tacksam för svar!

    Ps. Fötterna har precis vandrat med tofflor i grus, därav smutsen.

  • Svar på tråden Hur svullet är normalt?
  • Sasu

    Mina fötter var dubbla storleken än du, och det var fortfarande normalt enligt min BM, hade även svullna vader :)

    Varmt fotbad hjälpte mot min smärta, sov med fötterna i högläge om nätterna!

  • Miva

    Ser normalt ut, sitt med högläge med fötterna så fort du har möjlighet!

  • tjockobbe

    Är i vecka 38. Mina fötter ser likadana ut sedan värmen kom. Högläge på fötter och ben vid varje tillfälle samt stödstrumpor hjälper mot värken. Svullnaden försvinner ev när det blir svalare.

  • Deluxeee

    Tack för svar alla! Trodde på riktigt inte det skulle vara möjligt att ha svullnare fötter än såhär. Men då kan jag vara lugn! :)

  • AnnieMagda

    Helt klart normal svullet. Sen helt plötsligt ser man sina vanliga fötter igen, nån vecka efter förlossning. Snacka om glädje, och slippa domningarna pga av svullnaden.

Svar på tråden Hur svullet är normalt?