• Cofias

    Missfall.. eller?

    För två veckor sen plussade vi på stickan, ringde inte barnmorska direkt utan tog det lite lugnt för det kändes lite overkligt. Räknar och tror på att jag är i vecka 7+2,

    Vi har redan en son på två år.

    Sen i söndags hade vi sex och efter det var det massa blod. (Han kom i så kanske därför det kändes som massa)

    Gick och duschade av mig, det såg ut som färskt blod, inga direkt klumpar, men satte på en binda efteråt och gick och la oss.

    Dagen efter så hade det inte kommit något blod alls på bindan men hade jätte jätte ont i magen, molande värk hela dagen.

    Börjar intala mig att det är ett missfall på gång..

    Efter jag ätit på kvällen så blev det bättre med magen. Det har varit lite brunt blod på pappret efter varje gång, även som lite flytningsr. Inte haft några gravidsymptom innan blödningen och magontet men nu är jag illamående heela tiden. Vill bara spy. Jag gråter över minsta lilla. Är supertrött heela tiden. Ont i brösten mm.

    Men har även molande värk, som mensvärk, nästan hela tiden också.

    Har ringt till barnmorskan nu och fått en tid men först nästa vecka. Hon sa att vi får räkna med att jag är gravid tills dess.

    Men jag är så inställd på att det är ett missfall, vad tror ni? Vill inte börja hoppas och sen bli så himla besviken när jag kommer dit och hon säger att det inte finns något där.

    Läser på så många ställen att deras missfall började så.

    Kan inte släppa det. Vill höra om ni är fler som har haft det precis likadant och hur det gick för er.

  • Svar på tråden Missfall.. eller?
  • Anonym (Tror)

    Jag TROR att du blödde pga sköra slemhinnor och att mensvärken är normal då livmodern växer.

    Sen kan man aldrig veta förrän man får något bekräftat men som sagt, det är vad jag skulle gissa på. När jag var gravid i v.7+5 så hade jag sex med min sambo och jag började också blöda färskt blod. Slutade efter nån timme och allt gick bra

Svar på tråden Missfall.. eller?