• Anonym (hujeda mig)

    När extremt oattraktiva personer kontaktar en?

    Har nyligen skaffat en profil på en dejtsida för att kolla utbudet av män och vilka som kan tänkas intressera sig för en medelålders snygg kvinna.

    Efter bara ett par dagar är jag helt chockerad över anbuden och den dåliga självskattningen hos flertalet män. Speciellt de riktigt oattraktiva, överviktiga oftast runt medelåldern och dessutom med urusla bilder som ingen person skulle kunna känna upphetsning inför.

    Självklart finns där några enstaka om än väldigt få riktigt snygga män som bara vill dejta 25- åriga kvinnor och självklart skulle jag ju aldrig drömma om att skriva till dem trots att jag fått veta att jag anses väldigt attraktiv i mångas ögon. Har redan fått några hundra inviter, varav vissa yngre än mina söner och börjar förstå dilemmat att vara kvinna på dessa sajter. Det är bara konstigt och stressande.

    Men en fråga till er män? Vad i hela fridens namn driver en "exceptionellt oattraktiv man att skriva till en jämfört med honom riktigt snygg kvinna och fråga om dejt? Det blir ju bara pinsamt och spooky!

    Hjälp mig förstå?

  • Svar på tråden När extremt oattraktiva personer kontaktar en?
  • Anonym (FF)
    Anonym (hujeda mig) skrev 2019-07-31 21:30:21 följande:

    Har nyligen skaffat en profil på en dejtsida för att kolla utbudet av män och vilka som kan tänkas intressera sig för en medelålders snygg kvinna.

    Efter bara ett par dagar är jag helt chockerad över anbuden och den dåliga självskattningen hos flertalet män. Speciellt de riktigt oattraktiva, överviktiga oftast runt medelåldern och dessutom med urusla bilder som ingen person skulle kunna känna upphetsning inför.

    Självklart finns där några enstaka om än väldigt få riktigt snygga män som bara vill dejta 25- åriga kvinnor och självklart skulle jag ju aldrig drömma om att skriva till dem trots att jag fått veta att jag anses väldigt attraktiv i mångas ögon. Har redan fått några hundra inviter, varav vissa yngre än mina söner och börjar förstå dilemmat att vara kvinna på dessa sajter. Det är bara konstigt och stressande.

    Men en fråga till er män? Vad i hela fridens namn driver en "exceptionellt oattraktiv man att skriva till en jämfört med honom riktigt snygg kvinna och fråga om dejt? Det blir ju bara pinsamt och spooky!

    Hjälp mig förstå?


    Kanske de riktigt fula männen ser din insida snarare än din utsida, och tänker "Ja hon är egentligen långt under min nivå, men det får duga"
  • Anonym (What)
    Anonym (hujeda mig) skrev 2019-07-31 21:30:21 följande:

    Har nyligen skaffat en profil på en dejtsida för att kolla utbudet av män och vilka som kan tänkas intressera sig för en medelålders snygg kvinna.

    Efter bara ett par dagar är jag helt chockerad över anbuden och den dåliga självskattningen hos flertalet män. Speciellt de riktigt oattraktiva, överviktiga oftast runt medelåldern och dessutom med urusla bilder som ingen person skulle kunna känna upphetsning inför.

    Självklart finns där några enstaka om än väldigt få riktigt snygga män som bara vill dejta 25- åriga kvinnor och självklart skulle jag ju aldrig drömma om att skriva till dem trots att jag fått veta att jag anses väldigt attraktiv i mångas ögon. Har redan fått några hundra inviter, varav vissa yngre än mina söner och börjar förstå dilemmat att vara kvinna på dessa sajter. Det är bara konstigt och stressande.

    Men en fråga till er män? Vad i hela fridens namn driver en "exceptionellt oattraktiv man att skriva till en jämfört med honom riktigt snygg kvinna och fråga om dejt? Det blir ju bara pinsamt och spooky!

    Hjälp mig förstå?


    Vad som är pinsamt är att du sitter och tänker "jag är så snygg så han borde förstår att han inte får prata med mig". Att hålla på att rangordna "snygghet" är löjligt och omoget. Är du inte intresserad så svara inte eller säg bara nej tack. Men kliv ner ifrån dina höga hästar och väx upp. 
  • Anonym (hujeda mig)
    Anonym (FF) skrev 2019-07-31 21:37:27 följande:
    Kanske de riktigt fula männen ser din insida snarare än din utsida, och tänker "Ja hon är egentligen långt under min nivå, men det får duga"
    Fast jag har inte visat någon insida ännu, bara bilder. Har också utförligt skrivit smak och vad jag söker/inte söker.
  • Anonym (hujeda mig)
    Anonym (What) skrev 2019-07-31 21:54:19 följande:
    Vad som är pinsamt är att du sitter och tänker "jag är så snygg så han borde förstår att han inte får prata med mig". Att hålla på att rangordna "snygghet" är löjligt och omoget. Är du inte intresserad så svara inte eller säg bara nej tack. Men kliv ner ifrån dina höga hästar och väx upp. 
    Förstår ditt resonemang och skulle i de flesta fall hålla med och tänka så själv. Men efter några dagar på denna sajt har jag utvecklat de fulaste sidor och känner mest förakt för mänskligheten och hur lite vissa gör för att vara attraktiva för andra. Varför sitter man på en sån sajt och lägger in de värsta bilder man kan hitta och raggar på attraktiva människor som ansträngt sig och uppenbarligen söker likasinnade? Helt ofattbart!!
  • Anonym (hujeda mig)
    Anonym (What) skrev 2019-07-31 21:54:19 följande:
    Vad som är pinsamt är att du sitter och tänker "jag är så snygg så han borde förstår att han inte får prata med mig". Att hålla på att rangordna "snygghet" är löjligt och omoget. Är du inte intresserad så svara inte eller säg bara nej tack. Men kliv ner ifrån dina höga hästar och väx upp. 
    Jag är faktiskt rätt snygg och skäms inte för det! Inte att jag tycker det heller;)
  • Anonym (FF)
    Anonym (hujeda mig) skrev 2019-07-31 21:56:02 följande:
    Fast jag har inte visat någon insida ännu, bara bilder. Har också utförligt skrivit smak och vad jag söker/inte söker.
    Aha, ibland kan sånt märkas ändå, ytlighet, tomhet, storhetsvansinne, behov av att hävda sig och allmänt otrevlig. Det kan ibland märkas med en magkänsla, eller efter en bedömning av personens yta, det finns mycket utanför det som skrivs direkt.
  • Fjäril kär

    DOM kanske tycker att dom är snygga och får många kvinnor efter sig just därför.. av samma anledning som dig alltså... 

    Att du inte finner dom attraktiva är ju din personliga åsikt och inte en allmän sanning.

    Skönheten ligger i betraktarens öga. 

  • Anonym (hujeda mig)
    Anonym (FF) skrev 2019-07-31 22:00:11 följande:
    Aha, ibland kan sånt märkas ändå, ytlighet, tomhet, storhetsvansinne, behov av att hävda sig och allmänt otrevlig. Det kan ibland märkas med en magkänsla, eller efter en bedömning av personens yta, det finns mycket utanför det som skrivs direkt.
    Men då kan ju personen avstå att skriva istället och skona oss båda?!
  • Anonym (skumt ja)
    Anonym (hujeda mig) skrev 2019-07-31 21:30:21 följande:

    Har nyligen skaffat en profil på en dejtsida för att kolla utbudet av män och vilka som kan tänkas intressera sig för en medelålders snygg kvinna.

    Efter bara ett par dagar är jag helt chockerad över anbuden och den dåliga självskattningen hos flertalet män. Speciellt de riktigt oattraktiva, överviktiga oftast runt medelåldern och dessutom med urusla bilder som ingen person skulle kunna känna upphetsning inför.

    Självklart finns där några enstaka om än väldigt få riktigt snygga män som bara vill dejta 25- åriga kvinnor och självklart skulle jag ju aldrig drömma om att skriva till dem trots att jag fått veta att jag anses väldigt attraktiv i mångas ögon. Har redan fått några hundra inviter, varav vissa yngre än mina söner och börjar förstå dilemmat att vara kvinna på dessa sajter. Det är bara konstigt och stressande.

    Men en fråga till er män? Vad i hela fridens namn driver en "exceptionellt oattraktiv man att skriva till en jämfört med honom riktigt snygg kvinna och fråga om dejt? Det blir ju bara pinsamt och spooky!

    Hjälp mig förstå?


    Halleluja! Samma här. I början blev jag lite impad över modet att ragga på någon i en lite annan klass men sen så gick det över i irritation och förvåning precis som för dig.
Svar på tråden När extremt oattraktiva personer kontaktar en?