• Cede

    Prioriteringar i en relation

    Jag lever själv med mina två barn på heltid. Har dock träffat en man som oxå har två barn men på halvtid. Jag jobbar heltid och ibland krävs det att jag jobbar hemifrån vilket är helt ok för mig. Min nya jobbar konstiga tider (i förhållande till 8-17) och även varannan helg. Med tanke på att jag har barn på heltid och vi arbetar olika tider har vi svårt att få ihop tiden tillsammans. Jag har dessutom många väninnor som jag gärna vill umgås med. Jag får ofta höra från min nya att jag måste dra ner på mina åtaganden och måste prioritera bättre (till fördel för honom). Ofta blir jag anklagad för att prioritera honom sist. Barnen går först och det är jag tydlig med. Igår blev jag tvungen att jobba några timmar på kvällen samt packa då jag och barnen skulle ut och resa så vi hann inte ses. Skickade ett gulligt sms när jag gick och la mig men fick då ett samtal att jag ska sluta med det eftersom jag i vart fall inte bryr mig tillräckligt och numera även prioriterar jobbet före honom. De här samtalen kom allt oftare och jag blir oxå anklagad för att vilja gå tillbaka till mitt ex (vilket absolut inte är sant). Ja, jag prioriterar mina barn. jobbet ser till att jag kan försörja familjen så ibland måste jag jobba lite mer. Min nya kommer inte efter mina vänner men självklart gillar jag att få umgås med dem. Den här sommaren har vi inte hunnit ses så mycket då han har jobbat hela sommaren och jag har haft semester och inte velat sitta hemma. I normala fall ses vi nästan varje dag även om det kanske inte så ofta är kvalitetstid utan mer vardagshäng med barn, Min fråga är om jag verkar ha ett felaktigt tänk eftersom han så ofta blir förbannad?

  • Svar på tråden Prioriteringar i en relation
  • Ful Anka

    Oj, vilken stolle du har lyckats med att träffa. Det är väl han som får byta jobb för att ni ska få mera tid tillsammans, eller hur. Tycker faktiskt att han tänker och reagerar som en kvinna skulle göra.
    Sen, ska du veta, rätt var det är är dina barn stora och skiter i dig. Tänk på det, en dag kanske du sitter här ensam och skriver trådar om det.
    Det är helt enkelt inte lätt att balansera det här men i grunden, måste han ju fatta att han ska byta jobb.


    This is my life and I don't care
  • Cede

    [quote=79799872][quote-nick]Ful Anka skrev 2019-08-02 09:42:59 följande:[/quote-nick]

    Oj, vilken stolle du har lyckats med att träffa. Det är väl han som får byta jobb för att ni ska få mera tid tillsammans, eller hur. Tycker faktiskt att han tänker och reagerar som en kvinna skulle göra.

    Sen, ska du veta, rätt var det är är dina barn stora och skiter i dig. Tänk på det, en dag kanske du sitter här ensam och skriver trådar om det.

    Det är helt enkelt inte lätt att balansera det här men i grunden, måste han ju fatta att han ska byta jobb.

    [/

    Har aldrig tänkt utifrån den synvinkeln att han agerar mer som en kvinna men det stämmer. Han behöver kanske inte byta jobb men jag önskar att han borde inse att även hans val påverkar vår tid tillsammans! Vet att barnen blir stora men älskar att få umgås med dom så länge de oxå vill.

  • Cede

    [quote=79799880][quote-nick]Persikaplommon skrev 2019-08-02 09:46:50 följande:[/quote-nick]

    Han verkar rätt omogen och förstår tydligen inte hur det är att ha barn.

    Du borde satsa på en mindre självisk man.

    [/

    Har poängterat för honom att han borde ägna sina egna barn mer tid då han faktiskt inte verkar först va det innebär att ha barn. Dom behöver definitivt umgås mer med deras pappa

Svar på tråden Prioriteringar i en relation