• SolrosenH

    Babyshower

    Hej!

    Jag går svart in i v.20 och har beräknat Bf 2 januari men jag vill gärna ha en babyshower, men jag vill inte veta könet förrän på bb.

    Har ni några idéer? Finns ju inte o läsa om någonstans? Har någon av er haft babyshower utan att ha vetat könet?

    Tacksam för tips!

  • Svar på tråden Babyshower
  • IceKitten
    Giftskåneman skrev 2019-08-04 20:53:35 följande:

    Så dumt, kommer aldrig gå på nån sån, fy fan om det blir dödfött, skulle aldrig vågat gå på sånt trams.


    Om det skulle bli dödfött är garanterat babyshowern det minsta problemet. Dessutom är jag ganska säker på att TS inte hade minsta tanke på att bjuda dig så försök hålla din ovänliga och tanklösa kommentar för dig själv.

    Till TS, klart du kan ha en shower utan könet. Kör en neutral färg bara och sedan är det ju bara att köra på. Du kan ju låta folk skriva sin gissningar (gällande könet) på ett papper i en burk med så du kan kolla vilka som gissade rätt efter den lille är ute :)
  • Giftskåneman
    IceKitten skrev 2019-08-04 21:00:35 följande:

    Om det skulle bli dödfött är garanterat babyshowern det minsta problemet. Dessutom är jag ganska säker på att TS inte hade minsta tanke på att bjuda dig så försök hålla din ovänliga och tanklösa kommentar för dig själv.

    Till TS, klart du kan ha en shower utan könet. Kör en neutral färg bara och sedan är det ju bara att köra på. Du kan ju låta folk skriva sin gissningar (gällande könet) på ett papper i en burk med så du kan kolla vilka som gissade rätt efter den lille är ute :)


    Min kommentar kan kanske upplevas som otrevlig, men inte tanklös.
  • IceKitten
    Giftskåneman skrev 2019-08-04 21:07:54 följande:

    Min kommentar kan kanske upplevas som otrevlig, men inte tanklös.


    Det är väldigt tanklöst att prata med en blivande mamma om att hennes barn kan dö vid födelsen. Det är ingenting som någon NÅGONSIN behöver bli påmind om. Lämna det snacket till läkarna om de känner behovet av det.

    Sedan om det var tanklöst eller elakt, det kan bara du svara på.
  • SolrosenH

    Tack! Vilken rolig idé, det ska vi absolut ha med, att alla får skriva lappar. Sen skulle jag vilja ha med en lek då kan utmanar varandra i att byta blöja, hur man gör och i ordning o snabbast vinner. Lite sånt kul. Hihi

    Tack för försvaret mot en med otrevlig ton!

  • Myrkrypet

    Klart du kan ha shower utan att veta kön, jag hade det och jag körde tema grönt för det är min absoluta favoritfärg! Det är bara att köra på!!

  • BurningDiamond
    SolrosenH skrev 2019-08-04 23:10:05 följande:

    Tack! Vilken rolig idé, det ska vi absolut ha med, att alla får skriva lappar. Sen skulle jag vilja ha med en lek då kan utmanar varandra i att byta blöja, hur man gör och i ordning o snabbast vinner. Lite sånt kul. Hihi

    Tack för försvaret mot en med otrevlig ton!


    Kul?
    Giftskåneman skrev 2019-08-04 21:07:54 följande:
    Min kommentar kan kanske upplevas som otrevlig, men inte tanklös.
    Tanklöst, nej. Taktlöst? Ja.

  • 19SandraJ87
    SolrosenH skrev 2019-08-04 23:10:05 följande:

    Tack! Vilken rolig idé, det ska vi absolut ha med, att alla får skriva lappar. Sen skulle jag vilja ha med en lek då kan utmanar varandra i att byta blöja, hur man gör och i ordning o snabbast vinner. Lite sånt kul. Hihi

    Tack för försvaret mot en med otrevlig ton!


    Jag fick en babyshower med mitt första barn, visste inte könet. De hade både rosa och blåa ballonger och sådant :)

    De hade ett antal lekar med, gissa barnmaten, sant eller falskt om graviditet, hur lång tid är djur gravida och liknande :)
Svar på tråden Babyshower