• Anonym (Preggo)

    Gravid ska ha barn med troligtvis bipolär person

    Är gravid och tror att mannen jag ska ha barn med är bipolär.

    Han är inne i en period nu där han dricker massa alkohol, tar kontakt med massa nya tjejer, tycker han är coolast och bäst.

    Perioden har varat i ca två månader nu..

    Allt har blivit dåligt mellan oss, vi är inget par längre ens. Förstår inte hur han bara kan lämna sin gravida kvinna.

    Personen är i vanliga fall ganska blyg, vilket jag ansåg väldigt charmigt. Nu är han ett egoistiskt monster.

    Jag har förstått att det är ett mönster han har, kommer in i sin maniska period och då avslutar relationen.

    Vad tror ni? Bipolär? Hur hanterar jag en sådan person, kan man ha en relation med en bipolär person?

  • Svar på tråden Gravid ska ha barn med troligtvis bipolär person
  • Anonym (Nejnejnej)

    Jag talar av erfarenhet när jag säger att det är en riktigt dålig idé!

    Hur tycker du själv att det känns?

  • Anonym (odd)

    Njae, jag skulle säga att det är mycket svårt att ha en sund och givande relation med någon som är Bipolär. Möjligen om det var en mycket mild form. Jag har inte träffat en enda bipolär som haft bra relationer oavsett om det rör sig om kärlek, vänskap eller familjerelationer. Alla har haft det mer eller mindre komplicerat. Och eftersom jag arbetar med målgruppen har jag träffat många....

    Sen är det inte bara frågan om DU kan ha en relation med honom utan barnet ska ju också det och det är inte lätt att vara barn till någon med psykisk ohälsa. Jag skulle fundera väldigt noga på om jag verkligen ville skaffa barn med någon som är bipolär, det finns ju dessutom en viss ärftlighet med i bilden.

  • Anonym (Spring)

    Du ska istället vara väldigt glad över att bli av med honom. Han är inte ett dugg intresserad av dig och barnet. Synd att du hann bli gravid.

  • Anonym (Ggh)

    Nej det är väldigt svårt att leva med en bipolär. Har gjort det i 13 år och nu är jag själv sjukskriven. Mycket pga hans återkommande personlighetsföräbdringar, som din kille blir min också. Helt kall inför mig och tycker att jag är löjlig då jag blir ledsen. Det har enbart blivit värre med åren, ledsen för din skull faktiskt. Jag har lämnat min kille nu, han bryr sig inte, men kommer göra det senare när manin släppt. Vill inte ens ha kontakt med honom i framtiden. Har lärt mig att jag inte kan lita på honom, för han blir mer eller mindre någon annan när han är manisk.

    Kanske kan det fungera bättre med mediciner, men inga mediciner har fungerat för min kille.

  • Anonym (Solan)

    HJÄLP det låter precis som mitt fall. Han är missbrukare och slutar av och till är Bipolär. Är elak när han har mani. Han är som doktor Jekyll och dr Hyde. Han vill att jag flyttar om 3 mån hem igen.

    Bor i en annan stad. Han älskar mig men vill att vi inte ska vara i en relation mer då han han behöver tid. För att få en ordentlig utredning och fixa skolan och livet dvs. Han är 42 år gammal. Har inte jobbat på 4 år

    . Vart på flera behandlingar och är manisk i perioder. Sista så hade han tagit 5 gram kokain med nån. Kom hem o psykiskt misshandlad mig i 22h. Hur han vill finna den rätta en dag och den ska stå ut med han. Som om jag var en bekant som lyssna bara jag var då hans tjej. Jag är gravid också. Är livrädd. Har tankar om jag ska göra abort för jag vill inte att mitt barn ska vara så här. Det är som att gå på glas. Det kan vara så sjukt manipulativa. Ljuger som sjutton när det är i skov. Fattar dig.!!

  • Anonym (Solan)

    HJÄLP det låter precis som mitt fall. Han är missbrukare och slutar av och till är Bipolär. Är elak när han har mani. Han är som doktor Jekyll och dr Hyde. Han vill att jag flyttar om 3 mån hem igen.

    Bor i en annan stad. Han älskar mig men vill att vi inte ska vara i en relation mer då han han behöver tid. För att få en ordentlig utredning och fixa skolan och livet dvs. Han är 42 år gammal. Har inte jobbat på 4 år

    . Vart på flera behandlingar och är manisk i perioder. Sista så hade han tagit 5 gram kokain med nån. Kom hem o psykiskt misshandlad mig i 22h. Hur han vill finna den rätta en dag och den ska stå ut med han. Som om jag var en bekant som lyssna bara jag var då hans tjej. Jag är gravid också. Är livrädd. Har tankar om jag ska göra abort för jag vill inte att mitt barn ska vara så här. Det är som att gå på glas. Det kan vara så sjukt manipulativa. Ljuger som sjutton när det är i skov. Fattar dig.!!

Svar på tråden Gravid ska ha barn med troligtvis bipolär person