• Klumpigatjejen

    Är förvärkar när det känns som man ska bajsa på sig??

    Hej! Har en liten knepig fråga.

    Är i vecka 38 och igår började jag få massa ?bajsattacker? som jag kallar det haha. Det känns som man har diarre som man håller inne, samtidigt som magen ska explodera och det krampar. Det gör så j*vla ont!

    Idag har det varit mer och har haft diarre.

    Kan verkligen inte tänka mig att jag är magsjuk.

    Är det förvärkar eller vad är detta? Är förstföderska så kan ingenting om detta

  • Svar på tråden Är förvärkar när det känns som man ska bajsa på sig??
  • ballerinakakaoreo

    Är också förstföderska så vet inte heller riktigt men har hört att kroppen utsöndrar ett speciellt hormon som får tarmen att tömma sig när man börjar närma sig förlossningen, och då kan man få såna attacker. Av tarmrörelserna kan det kännas som att magen drar ihop sig och det gör ont och krampar. Det är nog först vid krystvärkarna jag har hört att de flesta säger att det känns som om de behöver bajsa, och dom kommer ju när förlossningen är i full gång och barnet är påväg ut Glad

  • Pentra

    Tydliga förvärkar kan liknas vid lätt mensvärk som går i vågor och kan hålla på i veckor från och till. Det du beskriver låter mer som att förlossningen inte är långt bort eller tom är igång. Ring och rådgör med förlossningsavdelningen. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Klumpigatjejen

    Tack för era svar! :)

    Åh så spännande! Då får jag se om något startar snart.

    Så läskigt när man inte vet vad man har att förvänta sig alls, :)

  • kroken1

    Jag är gravid med min andra i v38 och har haft som du beskriver det i flera veckor! Skit(haha) jobbigt! För nån vecka sedan sket jag lixom på mej...trodde jag skulle kunna ?lätta på trycket? med en fis bara..wtf så glammigt att va gravid???? men iaf har jag fått för mej att bebisen ligger och trycker på nåt vis så man får dom här attackerna.

  • Anonym (Anonym)

    Jag fick värsta "tömmningarna" dagarna-timmarna innan det satte igång med båda

  • Klumpigatjejen

    Har fortfarande inte blivit någon förlossning ännu.

    Men har fortfarande mina bajsattacker haha.. Så jobbiga!!

    Ni som har haft ?tömning? innan ni födde, hur många dagar cirka hade ni det då?

  • Pentra
    Klumpigatjejen skrev 2019-08-10 00:54:02 följande:
    Har fortfarande inte blivit någon förlossning ännu. Men har fortfarande mina bajsattacker haha.. Så jobbiga!! Ni som har haft tömning innan ni födde, hur många dagar cirka hade ni det då?

    Några få dagar innan, för min del. ... Med vänlig hälsning, Pentra
Svar på tråden Är förvärkar när det känns som man ska bajsa på sig??