• Sommarlov123

    Slankare ben?

    Hej hej jag har en fundering. Har länge försökt få lite slankare lår och vader genom att springa cirka 20 minuter tre gånger i veckan, gjort övningar utan vikter med endast kroppen och även använt två maskiner på gymmet med vikter för ben. Min fundering är dock om jag gör fel eftersom jag inte ser något vidare resultat. Borde jag kanske ändast springa men mer och strunta i styrka eller vad är den bästa träningen för slanka ben utan stor muskelmassa?

  • Svar på tråden Slankare ben?
  • Anonym (Grabben bredvid)
    Sommarlov123 skrev 2019-08-08 12:15:50 följande:

    Hej hej jag har en fundering. Har länge försökt få lite slankare lår och vader genom att springa cirka 20 minuter tre gånger i veckan, gjort övningar utan vikter med endast kroppen och även använt två maskiner på gymmet med vikter för ben. Min fundering är dock om jag gör fel eftersom jag inte ser något vidare resultat. Borde jag kanske ändast springa men mer och strunta i styrka eller vad är den bästa träningen för slanka ben utan stor muskelmassa?


    Beror ju på hur länge har du kört din träning?
    Sen, är det svårt att se på sig själv. Mitt råd är att du mäter med ett måttband dina vader och lår. Sen måste du ha tålamod och låta det gå ett par månader minst innan det blir något resultat.
  • sextiotalist
    Sommarlov123 skrev 2019-08-08 12:15:50 följande:

    Hej hej jag har en fundering. Har länge försökt få lite slankare lår och vader genom att springa cirka 20 minuter tre gånger i veckan, gjort övningar utan vikter med endast kroppen och även använt två maskiner på gymmet med vikter för ben. Min fundering är dock om jag gör fel eftersom jag inte ser något vidare resultat. Borde jag kanske ändast springa men mer och strunta i styrka eller vad är den bästa träningen för slanka ben utan stor muskelmassa?


    Är du överviktig?
    Jag är en sådan som aldrig har haft smala ben, jag har stora benmuskler och musklar till mig väldigt lätt (har kraftiga vader och endast muskler).
    Så om du vill ha slanka ben, så är det väldigt mycket genetiken som avgör
  • Anonym (Ellie)

    Det går ju inte att punktträna bort fett på kroppen. Om du vill bli smalare så är det viktnedgång som gäller tex genom kost och konditionsträning. Men jag skulle inte rekommendera löpning helt utan någon styrka för benen för då är skaderisken väldigt stor.

    Kanske byta till någon sorts träning där man får mer långa slanka muskler än vid just styrketräning. Pilates och yoga tex. Men jag hade nog försökt få hjälp med ett träningsupplägg från någon pt på gymmet om jag hade så specifika önskemål.

Svar på tråden Slankare ben?