• snojjan

    Behöver lite tankar

    Hej!

    Behöver höra vad ni tänker om detta bara.

    Jag har träffat en ny man som är helt underbar på alla alla sätt!

    Han har fått ett nytt jobb, 20 mil bort.

    Han vill att jag följer med och att vi startar vårt nya liv ihop här. Det låter helt perfekt! Jag har varit i staden många gånger och har bekanta här så det är inget helt nytt för mig här.

    Men jag har barn.. Tre stycken.. Två på gymnasiet och en i grundskolan.

    Två pappor inblandade.. De stora har alltid alltid bott heltid hos mig och pappan är inte särskilt intresserad.. De skulle kunna flytta med, bara det finns utbildningar som passar dem.. Eller att de har studentlägenhet kanske..

    Men den lilla.. H*n måste ju vara kvar i skolan och måste ju i så fall skrivas hos pappan.

    Jag litar helt och fullt på denna man! Han är en fantastisk pappa och inget skulle fattas barnet! Men jag känner mig inte helt lugn med tanken. Samtidigt som jag älskar den andre mannen och inget hellre vill än börja om med honom.

    Det skulle betyda att jag träffar barnet varannan helg eller möjligen möjligen varannan vecka om jag bor i min hemstad varannan vecka och den nya staden varannan.. Till att börja med i alla fall..

    Den nye mannen tycker att jag tänker för mycket. Skapar problem där det inte finns några. Att vi löser saker då problemet kommer och inte innan..

    Och jag känner mig helt puckad för jag förstår inte riktigt vad han menar.. Man måste ju planera..

    Han tycker att jag drar ner stämningen lite och att jag måste ändra inställningen. För det påverkar honom negativt såklart!

    Han har vuxna barn så han har inget som håller honom kvar..

    Jag är utbränd.. Har fått instruktioner av läkare att ta det lugnt och inte stressa. Att ändra mitt liv som det är nu och byta miljö osv.var nära få en stroke pga stress förut. Nu har avdomningar och nervryck börjat om igen.. Därför de vill att jag byter miljö.

    I dagsläget är allting mycket krångligt med barnen och pappor och mitt nuvarande arbete..

    Ska sägas att jag får jobb direkt i nya staden och att vi har ett hus vi får hyra där direkt. Bra betalda jobb handlar det också om!

    Jösses vad jag snurrar i tankarna nu.

    Någon som tänker något? Är jag dum i huvudet om jag följer mitt hjärta? Är jag dum i huvudet om jag INTE gör det och riskerar min man och ett nytt underbart liv? Stannar och riskerar min hälsa.. Åker och måste välja bort tid med barnet, och även de stora kanske .. ( De är 17 och 19 så de är sällan hemma längre..)

    Ska jag vara ego och ta vara på de år jag har kvar liksom, man är inte 20 längre.. Eller som vanligt tacka nej och inte bara ego.. Eller ego, det kanske är mer ego att inte åka och riskera att jag blir sjuk och inte kan finnas för barnen av den anledningen..!?

    Tankar.. Reflektioner.. Men var snälla med mig tack. Skäll inte på mig. Det gör jag så bra själv ?

  • Svar på tråden Behöver lite tankar
  • Anonym (Asdf)

    Var särbo tills din yngsta flyttar? Själv skulle jag aldrig i livet välja bort mina barns vardag men du gör förstås som du vill.

  • Anonym (Emma)

    Jag tycker att du ska prata med dina barn och att de får säga sitt iaf din yngsta. Kanske hon hade velat flytta med? Prata med din yngsta ensam först och sen inkludera dem andra eller ta alla var för sig.

    Fråga vad dem skulle tycka och känna om du flyttar till denna stad. Berätta hur du tänker att miljöbytet skulle vara bra för din hälsa och att du älskar denna man men att det är jobbigt och svårt att vara ifrån barnen.

  • Anonym (Stanna)

    Två gånger har du valt män som i längden inte varit bra - ni har separerat.

    Hur länge har du känt den nya mannen? Har ni testat att bo ihop?

    Han verkar inte helt 100% bra när han inte förstår att detta med flytt är ett mycket stort och svårt steg för dig. Han vill att du skall flytta till honom, snabbt och utan att tänka, och först därefter lösa det som inte blev så bra för barnen. Har du någon plan ifall du vill separera från honom om ett tag? Klarar du dig själv ekonomiskt i en separation om du är sjukskriven för utmattning?

    Bor du i hyresrätt nu? Kan du hyra ut i andra hand en period om du vill flytta tillbaka?

    Du skriver att inget skulle fattas yngsta barnet om det bor med din pappa... men DU skulle ju fattas. Du är såklart viktig i barnets liv, och att mamma väljer att flytta till en ny man och lämna barnet kommer alltid kännas jobbigt för barnet.

    Vänta tills yngsta är några år äldre. Att byta miljö kommer inte läka din utmattning. Det är inte läge att vara ego än på några år. Lös ditt mående på hemmaplan.

  • Tecum

    Förankra ditt beslut hos barnen, stäm av med hur de känner.  Kanske de inte upplever förändringen som så dramatisk som du, de är ju ganska stora.

  • Fiona M
    snojjan skrev 2019-08-10 11:01:57 följande:

    Den nye mannen tycker att jag tänker för mycket. Skapar problem där det inte finns några. Att vi löser saker då problemet kommer och inte innan..

    Och jag känner mig helt puckad för jag förstår inte riktigt vad han menar.. Man måste ju planera..

    Han tycker att jag drar ner stämningen lite och att jag måste ändra inställningen. För det påverkar honom negativt såklart!

    [...]

    Jag är utbränd.. Har fått instruktioner av läkare att ta det lugnt och inte stressa. Att ändra mitt liv som det är nu och byta miljö osv.var nära få en stroke pga stress förut. Nu har avdomningar och nervryck börjat om igen.. Därför de vill att jag byter miljö.


    Din nya låter sjukt oempatisk som inte förstår problemet och bara tänker på sig själv och försöker manipulera dig för att leva som om du inte har barn.

    Sen... jag tror knappast det här är vad läkarna avser med att byta miljö. :-/

    Hur ska du kunna jobba förresten?
  • CitronTulo

    Hur länge har du varit tillsammans med din nya kille?? Bor ni ihop redan nu? Om ni inte bor ihop så hade jag släppt honom faktiskt! Hade inte lämnat mitt barn för att flytta med en man! Om ni bor ihop så hade jag undrat varför han söker jobb 20 mil bort utan att planera detta ihop med mig först! Tycker att han låter rätt ego om han inte ens förstår att detta skapar problem för dig! Vad skulle dina äldre barn tycka om att flytta från kompisar m.m? De kanske inte ens kommer vilja flytta med, har du tänkt på det?

    Att flytta, byta jobb samt skiljas från sina barn låter väl inte helt hundra om du dessutom är utbränd?

    Nä, låt honom flytta, ha ett särbo förhållande och träffas på helgerna!!

Svar på tråden Behöver lite tankar