• eirawaw

    Överbryggande kurs studie yrkesvägledare

    Hej!

    Jag funderar på att utbilda mig till SYV och läsa överbryggande kurser på distans på Umeå universitet. Kommer dock gå sista terminen folkhögskola då, så undrar därför hur träffarna är upplagda och hur det blir om man skulle missa en? Och gärna lite info om utbildningen överlag från de som gått den och vad redan färdiga SYV anser om sitt yrke och om det är något att rekommendera ???? Skulle vara så hjälpsamt!????

    Ps. Önskar inte kommentarer angående att läsa en termin med två utbildningar samtidigt????????

  • Svar på tråden Överbryggande kurs studie yrkesvägledare
  • Sandrajkpg

    Hej!

    Jag har oxå sökt in till den utbildningen. Har fått svar ifrån kursansvarig att varje träff varar i 5 dagar vilket innebär att första terminen innehåller ca 20 dagar uppe i Umeå.

    Jag bor själv i Jönköping och känner nog att det inte riktigt känns som en distans utbildning med så många träffar .

    Var bor du?

    Vet inge hur jag ska lösa en resa med 17 Tim ( tåg) och sedan boende i Umeå i 20 dgr.

    Har ju en son hemma och en sambo som är egen företagare( jobbar jämt)

    Har frågar Umeå om det går att lösa så man inte behöver komma på alla träffar pga avståndet och hemsituation men det var blankt nej.

Svar på tråden Överbryggande kurs studie yrkesvägledare