• Anonym (J)

    Hennes man och barn ogillar mig

    Hej!

    Jag har en väninna i 50- års åldern där jag känner hur hennes två barn och man ogillar mig starkt. Vad det beror på vet jag inte för jag har alltid varit trevlig mot dem.

    Oftast umgås jag bara med min väninna men det händer att jag stöter på hennes barn och man. Detta börjar nästan bli pinsamt...för det känns så uppenbart.

    Hur hade ni agerar i min situation? Hade ni sagt något?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Hennes man och barn ogillar mig
  • Anonym (Lisa)

    Hur märks det, att de ogillar dig? Märker inte hon det?

  • Anonym (skit i det)
    Anonym (J) skrev 2019-08-16 18:59:29 följande:

    Hej!

    Jag har en väninna i 50- års åldern där jag känner hur hennes två barn och man ogillar mig starkt. Vad det beror på vet jag inte för jag har alltid varit trevlig mot dem.

    Oftast umgås jag bara med min väninna men det händer att jag stöter på hennes barn och man. Detta börjar nästan bli pinsamt...för det känns så uppenbart.

    Hur hade ni agerar i min situation? Hade ni sagt något?

    Tacksam för svar!


    Om umgänget endast involverar väninnan så skit i det. Det är ju henne du är vän med.

    Varför vill du bli omtyckt av hennes man och barn? Självklart är ju det trevligare, men spelar det roll för er vänskap? Gillar hon din man?

    Tycker dock du ska höra dig för lite försiktigt med väninnan och säga att du upplever att hennes man inte gillar dig (barnen kanske du kan strunta i att nämna). Du kanske känner fel? De kanske bara är lata och ouppfostrade.

    Har hon söner?
  • Anonym (A)
    Anonym (skit i det) skrev 2019-08-16 19:12:53 följande:
    Om umgänget endast involverar väninnan så skit i det. Det är ju henne du är vän med.

    Varför vill du bli omtyckt av hennes man och barn? Självklart är ju det trevligare, men spelar det roll för er vänskap? Gillar hon din man?

    Tycker dock du ska höra dig för lite försiktigt med väninnan och säga att du upplever att hennes man inte gillar dig (barnen kanske du kan strunta i att nämna). Du kanske känner fel? De kanske bara är lata och ouppfostrade.

    Har hon söner?
    Håller med, strunta i det och umgås med din väninna.
  • Anonym (J)
    Anonym (Lisa) skrev 2019-08-16 19:10:15 följande:

    Hur märks det, att de ogillar dig? Märker inte hon det?


    Förut var hennes man sådan att han ville hänga med oss varje gång vi umgicks. Jag kan väl säga att jag tyckte att det var lite besvärande eftersom vi hade vårt tjejsnack, men jag visade inte det för varken henne eller honom. Nu vill mannen inte umgås med oss tsm utan han kan komma och hämta henne utan att vilja hänga med oss. Han undviker ögonkontakt osv

    Barnen märker man på så sätt att de undviker att prata med mig bara.

    Är ganska omtyckt generellt så tycker detta är lite anmärkningsvärt.
  • Anonym (J)
    Anonym (skit i det) skrev 2019-08-16 19:12:53 följande:

    Om umgänget endast involverar väninnan så skit i det. Det är ju henne du är vän med.

    Varför vill du bli omtyckt av hennes man och barn? Självklart är ju det trevligare, men spelar det roll för er vänskap? Gillar hon din man?

    Tycker dock du ska höra dig för lite försiktigt med väninnan och säga att du upplever att hennes man inte gillar dig (barnen kanske du kan strunta i att nämna). Du kanske känner fel? De kanske bara är lata och ouppfostrade.

    Har hon söner?


    Så har jag tänkt men å andra sidan har min vän velat fira högtider tsm med mig osv tsm men familjen men det är såklart svårt om de ogillar mig. Kan bara tycka att det är lite tråkigt och framförallt konstigt. Jag är singel.

    Hon har en flicka och en pojke och båda verkar ogilla mig. Bra tips att höra mig för angående hennes man lite försiktigt.
  • Anonym (skit i det)
    Anonym (J) skrev 2019-08-16 19:24:54 följande:
    Så har jag tänkt men å andra sidan har min vän velat fira högtider tsm med mig osv tsm men familjen men det är såklart svårt om de ogillar mig. Kan bara tycka att det är lite tråkigt och framförallt konstigt. Jag är singel.

    Hon har en flicka och en pojke och båda verkar ogilla mig. Bra tips att höra mig för angående hennes man lite försiktigt.
    Låter som han är svartsjuk på henne och ser dig som ett hot. Barnen härmar nog bara sin pappa utan att förstå.

    Men var glad istället att du kan umgås med henne själv nu. Sen återigen, fråga lite försiktigt. Låter ju som du har rätt i din känsla. Så kanske, för din egen frid, inte umgås med hennes familj om hon vill att ni alla ses tillsammans. Iaf inte om inte någon annan utomstående är medbjuden.
  • Anonym (skit i det)

    mitt inlägg blev lite rörigt.

    men, utöver att fråga försiktigt, sätt villkoren för hur du vill umgås. inte kul att vara det femte hjulet i en familj som ogillar en. 

    kanske bättre att du och hon umgås på tu man hand. 

    jag skulle inte umgåtts med familjen om inte andra neutrala parter var där.

  • Fiona M

    Tonåringar är väl generellt inte jätteintresserade av föräldrarnas umgänge, så behöver inte vara personligt.

    Vad gäller maken kanske du inte varit så subtil som du trott.

  • Anonym (J)
    Anonym (skit i det) skrev 2019-08-16 19:30:18 följande:

    Låter som han är svartsjuk på henne och ser dig som ett hot. Barnen härmar nog bara sin pappa utan att förstå.

    Men var glad istället att du kan umgås med henne själv nu. Sen återigen, fråga lite försiktigt. Låter ju som du har rätt i din känsla. Så kanske, för din egen frid, inte umgås med hennes familj om hon vill att ni alla ses tillsammans. Iaf inte om inte någon annan utomstående är medbjuden.


    Jag håller faktiskt med dig om att han verkar svartsjuk/kontrollerande. Han verkar inte ge henne speciellt mkt utrymme och kan också vara kritisk mot henne. Hon har däremot aldrig sagt ett ont ord om honom.

    Du har rätt i att det är bättre att umgås när det är andra utomstående med.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (J) skrev 2019-08-16 19:20:08 följande:
    Förut var hennes man sådan att han ville hänga med oss varje gång vi umgicks. Jag kan väl säga att jag tyckte att det var lite besvärande eftersom vi hade vårt tjejsnack, men jag visade inte det för varken henne eller honom. Nu vill mannen inte umgås med oss tsm utan han kan komma och hämta henne utan att vilja hänga med oss. Han undviker ögonkontakt osv

    Barnen märker man på så sätt att de undviker att prata med mig bara.

    Är ganska omtyckt generellt så tycker detta är lite anmärkningsvärt.
    Har har kanske blivit tillsagd av sin fru att ni vill hänga själv, och är lite generad över att han vill hänga med er.

    Tycker inte det du beskriver tyder på att de ogillar dig, bara att de kanske inte är så intresserade bara.
  • Anonym (J)
    Fiona M skrev 2019-08-16 19:40:33 följande:

    Tonåringar är väl generellt inte jätteintresserade av föräldrarnas umgänge, så behöver inte vara personligt.

    Vad gäller maken kanske du inte varit så subtil som du trott.


    Jag skrev barn men de är faktiskt en liten bit över 20 år och borde kunna bemöta på ett bättre sätt.

    Känner att han kanske påverkar henne negativt i hennes inställning till mig..... Kanske är det ett sätt att få kontroll på henne. Eller kanske är det som du skriver.. Men har svårt att tänka mig det. Jag är en snäll person som vill människor väl.
  • Anonym (Kär)
    Anonym (J) skrev 2019-08-16 19:20:08 följande:

    Förut var hennes man sådan att han ville hänga med oss varje gång vi umgicks. Jag kan väl säga att jag tyckte att det var lite besvärande eftersom vi hade vårt tjejsnack, men jag visade inte det för varken henne eller honom. Nu vill mannen inte umgås med oss tsm utan han kan komma och hämta henne utan att vilja hänga med oss. Han undviker ögonkontakt osv

    Barnen märker man på så sätt att de undviker att prata med mig bara.

    Är ganska omtyckt generellt så tycker detta är lite anmärkningsvärt.


    TS, kan det vara så att mannen fått känslor för dig som avslöjats? Därför han undviker dig nu och barnen är griniga?
  • Anonym (E)

    Hmmm, jag kanske är lite negativ och har svårt för att lita på människor men om dom beter sig omotiverat avigt så skulle jag nog misstänka att det är min väninna som gaggar en massa sensationslystet skit om en. Kan ju bidra till att dom beter sig surt och avvaktande mot dig.

  • Anonym (E)
    Anonym (Kär) skrev 2019-08-16 21:33:51 följande:

    TS, kan det vara så att mannen fått känslor för dig som avslöjats? Därför han undviker dig nu och barnen är griniga?


    Det här tror jag knappast på för då hade nog ts väninna betett sig mer avigt än dom.
  • Anonym (J)

    Jag tror att antingen är det att han blivit tillsagd av sin fru att vi ska hänga eller att hon/hennes man har snackat för mkt om mig på ett negativt sätt. Jag tror mer på det sista... att hon/han snackat om mig på ett negativt sätt... Så tråkigt för hin har inte så mkt vänner annars.

  • Anonym (skit i det)
    Anonym (J) skrev 2019-08-17 14:23:40 följande:

    Jag tror att antingen är det att han blivit tillsagd av sin fru att vi ska hänga eller att hon/hennes man har snackat för mkt om mig på ett negativt sätt. Jag tror mer på det sista... att hon/han snackat om mig på ett negativt sätt... Så tråkigt för hin har inte så mkt vänner annars.


    trist med en vän som snackar skit. då kan du ju dra ner lite på umgänget. 

    är detta nåt din vän bekräftat?
  • Fiona M
    Anonym (J) skrev 2019-08-17 14:23:40 följande:

    Jag tror att antingen är det att han blivit tillsagd av sin fru att vi ska hänga eller att hon/hennes man har snackat för mkt om mig på ett negativt sätt. Jag tror mer på det sista... att hon/han snackat om mig på ett negativt sätt... Så tråkigt för hin har inte så mkt vänner annars.


    Varför drar du den slutsatsen?
Svar på tråden Hennes man och barn ogillar mig