• idisslaren

    Hur var er tredje förlossning?

    Är gravid med trean och hade en normal förlossning med ettan. Tog typ ett dygn inkl latensfas men med tvåan tog det knappt två timmar från första värk och vi hann knappt in (har en timme till bb). Men nu börjar jag bli lite orolig att inte hinna in denna gång. Vet dock att man pratar om "luriga" trean så det både kan ta längre och bli jobbigare än tvåan. Hur var det för dig som har tre (eller fler) barn?Glad

  • Svar på tråden Hur var er tredje förlossning?
  • SofiaJak

    Jag har fött fem barn. För mig gick tvåan också väldigt snabbt och var orolig för tredje. Men det gick inte lika snabbt som tvåan. Jag hann vara inne 1,5 timme, jämfört med 20 min med tvåan :) men såklart ska man tänka sig för och åka in i tid om man vill undvika stress ;)

  • Lilyje

    Första 13 timmar från första värk.

    Andra 6 timmar från första värk.

    Tredje 2 timmar från första värk.


    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Linda2barnsmamma

    Från 6 cm till ute

    Barn 1, 5 timmar

    Barn 2, 8 minuter

    Barn 3, 8 minuter

    Barn 4, 4 minuter.

    Har knappt kännt en värk fram till 6 cm, sen går de utav bara farten.

    Knappt vi hann in sista gången nu.. Hihi

  • Nardil

    Ja trean var väldigt annorlunda mot mina två första!

    Första: vattenavgång, värkar några timmar senare och sedan tog det ca 31 h från starten på regelbundna värkar.

    Tvåan: vattenavgång, värkar och det tog 8,5 h

    Trean: värkar med ca 6-9 min mellanrum i 17 h, sedan 1 h med värkar varanna minut, men de var korta. Därefter 5-10 minuter mellan värkar. Sedan pang bom krystvärkar. In till förlossning och fullt öppen. Vattenavgång efter ett par h med krystvärkar och bebis högt upp (krystvärkar pga fosterhinna buktade ner) och sedan vattenavgång och födsel inom 8 min.

  • Anonym (113)

    Barn nr 1. 4 5 timme född v 38+5

    Barn nr 2. 2 timmar född v 38+6

    Barn nr 3. 6 timmar född v 40+1

    Barn nr 4 6 timmar född v 38+2

    Barn nr 5. 1.5 timme född v 39+1

Svar på tråden Hur var er tredje förlossning?