Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Idol 2019

Om jag får säga så tycker jag att Astrid var bättre än Dao. Men det är med mina öron lyssnat.

Jag hoppas bara att Gotte blir kvar vad som sen händer med det andra bryr jag mig inte. Eller jo jag vill att Astrid blir kvar.

• Johannus
    Nandez skrev 2019-11-15 20:27:22 följande:
    Dao var bättre tycker jag, Astrid sjöng inget vidare idag.
    Orkestern var alldeles för högt i sin musik, man hörde inte vad Astrid sjöng......Sabotage eller...vet inte.
  • Johannus

Kevin som sjöng nu var helt underbar....Gillade han sen start när han var med i Idol.

• Johannus

För mig spelar det inge roll om Gotte åker ut i kväll för han kommer fram fortare än det andra i andra sammanhang. Tusse kommer endast komma fram hos fjortisarna ..Vi äldre går inte på disco....så gott och blandat för vad folk gillar.

• Johannus
    Nandez skrev 2019-11-16 17:38:03 följande:
    Vadå fjortisar. Vad har disco med Idol att göra. Gottfrid kan bara sjunga på ett sätt och det är 50-tals låtar med andra ord ganska ensidig. Gottfrid får gärna vinna. Om Tusse kan göra egen musik så kommer det att gå bra för honom, han är mångsidig.
    Tusse som är ung kommer att göra musik som passar in på Disco. Tror inte att han skulle ställa upp på att sjunga på dans krogar eller dansbanor. Däremot så kan Gotte göra det med sina -50 tals låtar.

Vad säger dig att Gotte inte skulle kunna sjunga annat än -50 tals låtar. Det har ju varit så hela tiden på Idol att någon annan väljer låtarna till dem.

Jag har då inte sett på någon av deltagarna att dem skulle vara mångsidiga i och med att dem inte sjunger sina egna låtar utan får dem serverade. 

Det är först efter Idol som man kommer och märka vilka som blir artister som syns och hörs.
  • Johannus
    Nandez skrev 2019-11-17 17:19:40 följande:
    Kärlekstema nästa gång.
    Låter kul. Hoppas att det går bra för dem 
  • Johannus
    Nandez skrev 2019-11-19 16:45:46 följande:
    En del av låtarna är inte så mycket kärlekstema.
    Nä håller nog med att alla låtarna inte är kärlekstema. 

Verkar som att alla ska sjunga två låtar var.
  • Johannus
    FtS70 skrev 2019-11-21 11:03:38 följande:
    Vadå kärlekstema? The show must go on, med Queen!? I can jive, med Jerry Williams??? Eller innebär kärlekstemat bara att man sjunger en sång för någon man håller kär? Om någon sjöng en Jerry Williamslåt för att förklara sin kärlek till mig hade jag blivit fundersam.
    Dock inte jag för den jag var kär i, men som inte fick leva visste att jag gillade Jerry Williams så när han sjöng dessa låtar så var det kärlek för mig.
  • Johannus
    Baren skrev 2019-11-21 19:12:30 följande:
    Tror ni inte att ena låten dom ska sjunga är om kärlek och den andra kanske nått dom valt själva bara
    Kan var så.
Svar på tråden Idol 2019