BF MAJ 2020
KUB resultatet bekräftat på moderkaksprovet, trisomi 21. Vi är helt förstörda...
KUB resultatet bekräftat på moderkaksprovet, trisomi 21. Vi är helt förstörda...
Välkommen! =)
Grattis och välkommen! :)
Känner igen det där med sovställningen. Jag försöker sova på vänster sida. Bullar upp med kuddar bakom ryggen, stöttar upp och kramar en gravidkudde, osv.. Men jag vaknar ändå alltid på rygg! Än så länge känner jag ju ingen yrsel eller så pga ryggläge, men måste verkligen försöka vänja mig vid att ligga på vänster sida. Så svårt! Kommer ju bli tungt sen liksom..
Ja, får hoppas på att man blir lite tyngre och klumpigare sen, haha :)
RUL idag! Vi väntar en pojke vi med! :D
Sög på tummen, hickade och slog kullerbyttor! BM mätte lårbenet och frågade lite försiktigt hur långa vi var.. 180cm och 185cm svarade vi.
- Jaaa, men dåså! Det var nämligen väldigt långa ben här!
Haha, vi får en liten långis :D
Åh, då kanske det inte varit inbillningar ändå. :) hoppas jag börjar känna mer regelbundet snart :)
Imorgon, torsdag är det en vecka kvar till RUL och jag börjar bli nervös. Har inte gått upp något i vikt alls (vissa dagar visar vågen till och med något kilo mindre) och magen (som iofs inte är platt till att börja med, men ändå) ser fortfarande ut som vanligt. Vet att man inte ska jämföra sig med andra, allas kroppar och graviditeter är annorlunda, men blir ändå nojig och orolig när jag ser kvinnor på Instagram och Google som har stora fina bulor när jag söker på typ hashtag vecka18, vecka19 osv. Har inte känt av några rörelser heller. Usch, mår fortfarande mest bara dåligt av ångest och oro hela tiden. Stor kram till er alla. Vad roligt att höra att allt går bra för er. Om jag fortfarande är gravid så tror vi också på en gosse men det återstår ju bara att se.