• student2018

    Kan förskolan verkligen få göra så här



    Får verkligen fsk göra så här och bestämma vilka blöjor man ska ha?

    Vår dotter kan ju bara ha byxblöjor då hon får utslag av tape.

    Men vår fsk vägra godta det.

    Vad ska vi göra?

    Är vi ensamma?
  • Svar på tråden Kan förskolan verkligen få göra så här
  • AnkiC

    Det står önskar inte att de måste. Självklart ska du inte ta på blöjor som ger barnet utslag. Det är vårdnadshavares beslut. Förskolan bestämmer inte över det.

  • En förskollärare till

    Då tejpen från blöjan inte har kontakt med huden förstår jag inte ditt resonemang? Självklart gör man allt i sin makt för att underlätta för personalen och en sådan enkel åtgärd som att alla har tejpblöjor gör att pedagogerna slipper (oftast) flera extra moment och det räknat till antalet blöjbarn gör att det blir bra mycket smidigare för alla parter.

  • annabellelee

    Vår förskola krävde byxblöjor. Vi fick vackert köpa det.

    Har dottern allergiska besvär, ta upp det med personalen, men jag undrar samma som föregående - tejpen sitter ju inte mot huden?

  • Orkide

    Hur kan dotter få utslag om ni använder tejpbyxa av samma märke? Hon nuddar inte tejpen och blöjor ar gjorde av samma material.

    Tejpblöjor underlättar blöjbyten oerhört mycket!! Tänk om alla barn hade byxblöjor, snören på skorna mm...

  • student2018

    När vi knäpper blöjorna så skaver de på nå vis så hon får utslag.

    Vet ej hur.

    Därför kan hon ej ha tape.

  • Ärtuffastistan
    student2018 skrev 2019-08-21 08:51:08 följande:

    När vi knäpper blöjorna så skaver de på nå vis så hon får utslag.

    Vet ej hur.

    Därför kan hon ej ha tape.


    Det beror snarare på er oförmåga att hantera blöjbyten än att det är blöjornas fel. Sen verkar du vara en förbannat känslig jävel; du måste ha det allmänt tufft i livet. Det är väl såklart att de hellre använder såna blöjor eftersom att de då inte behöver ta av ungarna hela understället. Det blir således mindre tid som går åt åt att byta blöjor, tid som kan läggas på bl a DITT barn. Men så långt tänkte du väl aldrig?
  • student2018
    Ärtuffastistan skrev 2019-08-21 08:54:54 följande:

    Det beror snarare på er oförmåga att hantera blöjbyten än att det är blöjornas fel. Sen verkar du vara en förbannat känslig jävel; du måste ha det allmänt tufft i livet. Det är väl såklart att de hellre använder såna blöjor eftersom att de då inte behöver ta av ungarna hela understället. Det blir således mindre tid som går åt åt att byta blöjor, tid som kan läggas på bl a DITT barn. Men så långt tänkte du väl aldrig?


    Så du menar då att du hälde låter dit barn få utslag / skavsår en står på dig och låter ditt barn använda det som hens hud mår bäst av?
  • 2barnsmorsan
    student2018 skrev 2019-08-21 07:30:33 följande:

    Får verkligen fsk göra så här och bestämma vilka blöjor man ska ha?

    Vår dotter kan ju bara ha byxblöjor då hon får utslag av tape.

    Men vår fsk vägra godta det.

    Vad ska vi göra?

    Är vi ensamma?


    Jag hade utgått ifrån att det är ett önskemål precis som det står och lämnat de blöjorna jag ville. Såklart förklarat det med känsligheten för tejpen.
  • MsFry

    Min son fick också skav/utslag av tejpblöjor, de är liksom knöggligare och lite vassare i materialet än vad byxblöjor är. För ett barn med normal hud är det säkert inga problem men med känslig hud skapas friktionsutslag lätt. Så jag förstår dig ts. Prata med personalen om det är mitt tips. De är säkert inte omöjliga.

Svar på tråden Kan förskolan verkligen få göra så här