• Anonym (Panik vad gäller?)

    Hjälp ska resa och har inte en lista på mina recept????

    Ska resa imorgon och måste ta med mina mediciner på recept! Jag har etiketter på medicinerna men inte receptlista. Kommer de att ta mina mediciner? Har bara handbagage. Ska till Spanien

  • Svar på tråden Hjälp ska resa och har inte en lista på mina recept????
  • Anonym (...)

    Räcker det inte att de ligger i originalförpackningen?

  • Anonym (?)

    Hur gick det? Fick du fram en giltig lista? Har samma bekymer och vet inte hur man får en godkänd lista, hur länge var du i spanien? Ska till italien över helgen.

  • Pierott
    Anonym (?) skrev 2019-09-02 18:56:07 följande:

    Hur gick det? Fick du fram en giltig lista? Har samma bekymer och vet inte hur man får en godkänd lista, hur länge var du i spanien? Ska till italien över helgen.


    Sålänge inte läkemedlen är narkotikaklassade behövs dom bara fraktas i deras originalförpackning där ditt namn står.
  • Anonym (!)
    Anonym (?) skrev 2019-09-02 18:56:07 följande:

    Hur gick det? Fick du fram en giltig lista? Har samma bekymer och vet inte hur man får en godkänd lista, hur länge var du i spanien? Ska till italien över helgen.


    Jag har bara mediciner som inte är narkotikaklassade så jag är inte helt hundra men jag tycker du ska prata med din läkare om intyget. Jag vet att medicinen ska vara i sin orginalförpackning med ditt namn på.
Svar på tråden Hjälp ska resa och har inte en lista på mina recept????