• Emik

    10mån somnar bara i vagn

    Som det ser ut nu somnar min son endast i vagn. Även till kvällen. Vi söver honom i vagnen och bör sedan upp honom.

    Ser ni detta som ett problem och skulle tagit fighten att lära somna själv?

    Eller tycker ni inte det är ngt problem?

    Är inte intresserad av några ?tänk-själv? kommentarer.

    Bara era åsikter i frågan och hur ni kör nattning på kvällen

  • Svar på tråden 10mån somnar bara i vagn
  • Sasu

    min 6 veckors nattar jag på kvällen genom att amma och vagga tills hon somnar. lägger henne sen i spjälsängen, om hon vaknar efter en stund så plockar jag inte upp henne, utan sitter bara brevid sängen och drar handen över ansiktet för att stänga ögonen på henne. Hon somnar om ganska snabbt. på Natten behöver jag bara amma och lägga ner henne så somnar hon om helt själv :)

  • Myrkrypet

    Jag hade samma med min son höll på så tills åtta månader sen somna vi honom i vår säng nör en låg bredvid och efter ett par veckor så somnade vi honom i hans egen säng. Men det går upp och ner med somnandes, precis när vi tycker att NU funkar det så kommer en ny utvecklingsfas eller förkylning eller annat så det är svårt och jobbigt. Mitt bästa tips är nog ändå att göra det dom ni känner er bekvämast med, testa er fram men känn er inte stressade över det här med vagnen, det är ju asbra om det funkar!

  • EAB

    Det är inget problem om det funkar. Om både barnet och föräldrarna trivs med nattning i vagn så är det toppen.

    Barn förändras så fort i den åldern så även om ni lyckas vänja honom vid att somna i sängen nu så måste ni antagligen ändå göra om det om två månader, 6 månader osv. Varför lägga tid på det om ni redan har något som funkar?

  • Maddi

    Vi fick vårat ena barn att somna i vagn och sen bära över han till sängen. Det var omöjligt på annat vis då han bara yrade omkring och annars hade vi fått hålla fast han. Vi slutade när han var 1 1/2 år och de va lite stökigt son första nätterna men sen gick de bra.

  • nernu

    Har en kompis som alltid gjorde så. Det funkade så de provade inget annat. Efteråt har de skrattat och sagt att det blev slut på det där när nummer två kom.

  • Sisisisi

    Inget problem så länge det funkar. När det inte funkar längre kommer han lära sig somna på annat sätt. Min första somnade oxå bara i vagnen första året, till tvåan skaffade vi vyssanlull-tassar till spjälsängen istället :)

    Fortsätt ni att söva honom i vagnen så länge det funkar :)


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Alexi

    Men står ni inomhus med vagnen och gungar? För krävs det att ni går ut kan det ju bli hemskt jobbigt till vintern. Inomhus, tja det verkar tungt och jobbigt att bära ett sovande barn uppför en trappa varje kväll men tycker ni det går bra är det ju lugnt.

  • Emik

    Ja, vi har en lite äldre vagn som vi bara har inomhus.

    Tack för alla svar. Vi kommer nog köra på med vagn så länge det funkar så bra för sonen :)

    Men som sagt, vi kanske kommer göra annorlunda om det kommer en nr 2, hehe.

Svar på tråden 10mån somnar bara i vagn