• Anonym (Ge er!)

    Vad är det för fel på amerikanskt?

    Varför anser många, framförallt här på forumet att ALLT som har det minsta amerikanska ursprunget är WT?

    Amerikanska namn tycker ni är WT, babyshower tycker ni är WT, Halloween tycker ni är WT. och framförallt amerikanska namn

    VARFÖR?!

  • Svar på tråden Vad är det för fel på amerikanskt?
  • Anonym (svensk)

    Självkjart, gillar vi inte Amerikanska namn på barn i Sverige.
    Lika lite som Bosniska eller Albanska namn.
    Och Halloween är bara ett sätt för affären att kränga mer godis och annat onödigt.

  • Anonym (Gubben 56)

    Det är väl enkelt. Amerikanskt = dumhet. Amerikaner är till stor del korkade och fullständigt sinneslöa. Har du helt missat det?

  • Anonym (A)
    Anonym (svensk) skrev 2019-08-23 16:14:22 följande:
    Självkjart, gillar vi inte Amerikanska namn på barn i Sverige.
    Lika lite som Bosniska eller Albanska namn.
    Och Halloween är bara ett sätt för affären att kränga mer godis och annat onödigt.
    +1
  • Anonym (Ge er!)
    Anonym (Gubben 56) skrev 2019-08-23 16:14:51 följande:

    Det är väl enkelt. Amerikanskt = dumhet. Amerikaner är till stor del korkade och fullständigt sinneslöa. Har du helt missat det?


    Nej dom är inte dumma. Många hyllar USA genom att ta efter deras kultur. Tex babyshower och Halloween
  • Anonym (Aldrig!)
    Anonym (Ge er!) skrev 2019-08-23 16:17:25 följande:
    Nej dom är inte dumma. Många hyllar USA genom att ta efter deras kultur. Tex babyshower och Halloween
    Och många gör det inte.
  • Anonym (Gubben 56)
    Anonym (Ge er!) skrev 2019-08-23 16:17:25 följande:
    Nej dom är inte dumma. Många hyllar USA genom att ta efter deras kultur. Tex babyshower och Halloween
    Vem säger att härmapor inte är dumma? Kom igen, det där är bara affärernas trams att ragga kunder.
  • Anonym (svensk)

    Att kleta ut olika bruna saker i blöjor är dumt, detta är en sak som förekommer på Babyshower.
    Så Amerikanska seder i Sverige är dumheter!

  • Anonym (Anna)

    Det enda som är dumt är väl när folk här i Sverige tar till sig amerikanska traditioner utan att fatta vad dom är. Avskyr när folk låter sina ungar gå runt och knacka ?bus eller godis? på allhelgona t.ex. Det gör man enbart på Halloween vilket alltid är den 31 oktober. Allhelgona är något annat.

  • Anonym (Vi)

    Vi är allt annat än wt och vi älskar halloween! Önskar att det vore större i Sverige än det är. Jag låter dock inte mina barn gå och knacka på hos andra eftersom jag vet att de flesta inte firar det och ja, jag vet vilken dag det är.

Svar på tråden Vad är det för fel på amerikanskt?